Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #1 Skrevet 17. mai 2006 Når jeg går forbi 2 jenter på gata og hører ca. 2-3 sekunder av samtalen deres, er det utrolig hvor ofte jeg hører ting som: "og sa gjorde/sa han det..." eller noe prat annet om gutter. Prater jenter veldig ofte om gutter når dere går rundt?
Gjest Gjesta Skrevet 17. mai 2006 #2 Skrevet 17. mai 2006 Jenter som går rundt prater vel igrunn om stort sett hva som helst...?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Jenter som går rundt prater vel igrunn om stort sett hva som helst...? ← Ja, det gjør de helt sikkert. Men det virker som det veldig ofte er gutter de prater om. Synes det virker som det er ca. 70 % av gangene. Men det er kanskje ikke så rart?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Jeg kan tenke meg mange muligheter som dekker "og så sa/gjorde han..." som IKKE dreier seg om gutter, men rett og slett episoder som inkluderer mennesker av hankjønn.. Dette er noen av mine forslag: 1. Hva en lærer/sjef sa/gjorde i forrige time/siste møte... 2. Hva en frekk ekspeditør sa/gjorde da hun klaget på varen hun kjøpte... 3. Hva faren sa/gjorde da han fant ut at hun hadde krasjet bilen... 4. Hva onkelen sa/gjorde da han oppdaget at den 14 år gamle kusinen kom hjem full fra fest... Alternativene er mange. Jenter prater mye om gutter (som du antar), men også om jenter, søstre/brødre/mødre/fedre eller andre slektninger, kjendiser, mote, mat, jobb/skole, vennskap, forhold, musikk, "krig og fred og religion og sånt", sport, nyhetene, osv osv osv, kort sagt jenter prater mye om så mangt, inkludert gutter.
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 (endret) De fleste av mine venninner som er single prater svært mye og ofte om gutter (av og til kanskje opp til 70% av samtaletiden). De fleste av mine venninner som har småbarn, prater over 70% av tiden om barna sine. Mine venninner som har menn (og forholdet er stabilt og godt), men ikke barn, snakker mer om generelle ting i hverdagen, jobb, aktualiteter, filmer, ... (Dette er ikke noen vitenskapelig statistikk, men passer under temaet generaliseringer ) Endret 23. mai 2006 av soleil~noir
Laban Skrevet 23. mai 2006 #6 Skrevet 23. mai 2006 De fleste av mine venninner som er single prater svært mye og ofte om gutter (av og til kanskje opp til 70% av samtaletiden). De fleste av mine venninner som har småbarn, prater over 70% av tiden om barna sine. Mine venninner som har menn (og forholdet er stabilt og godt), men ikke barn, snakker mer om generelle ting i hverdagen, jobb, aktualiteter, filmer, ... (Dette er ikke noen vitenskapelig statistikk, men passer under temaet generaliseringer ) ← Dine erfaringer stemmer veldig godt med mine! De eneste som blir litt forvirrede, er de single småbarnsmødrene - de vet ikke helt om de skal snakke om barn eller mannfolk - så de skravler uavbrutt!
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #7 Skrevet 23. mai 2006 De fleste av mine venninner som er single prater svært mye og ofte om gutter (av og til kanskje opp til 70% av samtaletiden). De fleste av mine venninner som har småbarn, prater over 70% av tiden om barna sine. Mine venninner som har menn (og forholdet er stabilt og godt), men ikke barn, snakker mer om generelle ting i hverdagen, jobb, aktualiteter, filmer, ... (Dette er ikke noen vitenskapelig statistikk, men passer under temaet generaliseringer ) ← Du glemte en gruppe: de som har menn (stabilt og godt forhold) og barn (større barn fra 10-12 og oppover) snakker også mer om generelle ting i hverdagen enn single og småbarnsforeldre.
Gjest Synnøve, 33 Skrevet 23. mai 2006 #8 Skrevet 23. mai 2006 Når jeg går forbi 2 jenter på gata og hører ca. 2-3 sekunder av samtalen deres, er det utrolig hvor ofte jeg hører ting som: "og sa gjorde/sa han det..." eller noe prat annet om gutter. Prater jenter veldig ofte om gutter når dere går rundt? ← Ja, jeg og mine venninnner og kolleger gjør det, ofte snakker vi om andre mannlige kolleger, kjærester, dates, ektemenn, samboere, en sjef, medarbeider, etc: vi er bevisste på forskjellen mellom menn og kvinner, og synes det er interessant å drøfte hvorfor/hvordan/hva/hvem, spesielt mht. menn. Menn tenker svært ofte annerledes enn mine venninner og jeg, og dermed blir det til å vi føler behov for å prate om det.
Gjest StockDama Skrevet 8. juni 2006 #9 Skrevet 8. juni 2006 De fleste jenter gjør vel det. Da jeg bare har kompiser og ingen venninner, blir det egentlig ikke mye av det for min del =p
Gjest splæsj Skrevet 8. juni 2006 #10 Skrevet 8. juni 2006 Ja, 99% av alt vi snakker om handler om menn. Kanskje. Jeg lurer litt på hvordan trådstarter har klart å trekke den sluttningen? Har du gått forbi veldig mange jenter? Tjuvlyttet til mange samtaler?
punktom Skrevet 8. juni 2006 #11 Skrevet 8. juni 2006 Men når det ikke er noen menn rundt så driver dere med putekrig i silkeundertøy, ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #14 Skrevet 9. juni 2006 Ja, 99% av alt vi snakker om handler om menn. Kanskje. Jeg lurer litt på hvordan trådstarter har klart å trekke den sluttningen? Har du gått forbi veldig mange jenter? Tjuvlyttet til mange samtaler? ← Er vel ikke så vanskelig å trekke den konklusjonen når jeg går forbi sikkert oppimot 100 jenter hver dag. Dessuten er det fysisk vanskelig å lukke ørene, så om jeg går forbi noen som prater, så må jeg pent høre hva de sier, enten jeg vil eller ikke. Jeg sier forresten nei takk til flere svar med den "ovenfra- og ned-holdningen" som dessverre mange (G. Sky blant annet) her inne har.
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #15 Skrevet 9. juni 2006 Who's the expert on girls! ← Who's your daddy!
Gjest splæsj Skrevet 9. juni 2006 #16 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Jeg sier forresten nei takk til flere svar med den "ovenfra- og ned-holdningen" som dessverre mange (G. Sky blant annet) her inne har. ← Jeg pleier å komme med dumme svar på dumme spørsmål. Endret 9. juni 2006 av G. Sky
Festus Skrevet 9. juni 2006 #17 Skrevet 9. juni 2006 Dine erfaringer stemmer veldig godt med mine! De eneste som blir litt forvirrede, er de single småbarnsmødrene - de vet ikke helt om de skal snakke om barn eller mannfolk - så de skravler uavbrutt! ← Det interessante er når to eller flere single "småbarns"mødre sitter sammen og snakker (samtidig) med hverandre...
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #18 Skrevet 9. juni 2006 Jammen så slutt å tjuvlytt da, trådstarter. Folk som blander seg og ser på og hører etter når jeg sier noe er av verste sort!! Som om jeg skal si hver gang jeg går ned markens forbi guttegjenger "Så pulaæ ho åsså pulaæ ho dææær.." tøys!
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #19 Skrevet 9. juni 2006 Jammen så slutt å tjuvlytt da, trådstarter. Folk som blander seg og ser på og hører etter når jeg sier noe er av verste sort!! Som om jeg skal si hver gang jeg går ned markens forbi guttegjenger "Så pulaæ ho åsså pulaæ ho dææær.." tøys! ← Har ikke noe interesse av å tyvlytte jeg. Klarer bare ikke å stenge lyder ute uten å holde for ørene. Var bare et ærlig spørsmål om jenter prater veldig ofte om gutter. Sorry!
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #20 Skrevet 9. juni 2006 Jeg pleier å komme med dumme svar på dumme spørsmål. ← Har merket meg de dumme svarene dine ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå