Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååååh begynner å bli litt oppgitt over samboeren altså! :forvirret: Vi har vært sammen i 2.5 år har det kjempe fint. Men lenge har det vært slik:

Meg: Skal vi gå på kino?

Han: Neeeei, jeg liker ikke kino

Meg: Vil du bli med og gå en liten tur?

Han: Neeeei jeg liker ikke å gå tur

Meg: Vil du bli med i butikken og kjøpe noe godt?

Han: Neeeei

Meg: Kan ikke vi se på tv/film sammen?

Han: Neeeei det er bare kjedelige ting på tv.

Og ved mange andre tilfeller. Jeg spør bare om ting som dette maks et par ganger i uken. Jeg vil ikke være masete eller klengete. Men han gidder liksom ikke bli med på noen ting! Vi spiser på restaurant ca. en gang i uken og vi går for eksempel og kjøper klær sammen, men andre ting vil han ikke være med på. Jeg tror grunnen er at han rett og slett ELSKER pc'en sin og sitter på internett flere timer om dagen. Faktisk har han to pc'er som han sitter på hele tiden :sur: I tillegg jobber han med data/mobilgreier og må selvfølgelig sitte foran pc'ene da også hvis han jobber hjemmefra.

Hva skal jeg gjøre? Hvordan kan jeg få ham til å bli med på ting? Opplever dere det samme? I need some help... :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg satt foten ned. Jeg har vært i samme situasjon selv, kjæresten brukte veeldig mye tid foran pc`en. Jeg sa fra ganske tidlig at jeg ikke skal være no nummer to etter en pc, og det var greit. For all del, jeg nekta han ikke å bruke pc`en eller no, men at han prioriterer en maskin foran meg var ikke aktuelt.

Når det gjelder å finne på ting, så ville jeg spurt hva han har lyst. Hvis han ikke kommer med noen forslag, ville jeg rett og slett sagt det som det er, at du kjeder deg med han. Det er det det hele vil bunne i til slutt likevel, at du kjeder deg, blir frustrert over at han ikke vil finne på noe, også blir det sur stemning som tærer på begge. Særlig på deg, siden han sannsynligvis ikke forstår hva som er problemet. Hva med å foreslå svømming, dra på tivoli, badeland, dyrepark, campingtur(kanskje litt tidlig værmessig), spille brettspill, lage mat sammen, dra på en fotball-, håndballkamp alt ettersom hva dere er interessert i. Gå på konsert eller liknende. Hva med å bytte ut den ukentlige middagen med et stand-upshow? Det er så mye man kan gjøre, og jeg vet med meg selv at hadde kjæresten min sagt nei til alt, så hadde jeg blitt heftig forbanna til slutt.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...