Gjest lurven Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Det holder og be til Gud...Du trenger ikke be i Jesu navn. ← det er jesus som er sjefen nå, ikke gud
Gjest Gjest_King James_* Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 det er jesus som er sjefen nå, ikke gud ← Tull
Gjest lurven Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Tull ← da jesus sto opp fra de døde, arvet han guds rike.
Gjest Gjest_King James_* Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 da jesus sto opp fra de døde, arvet han guds rike. ← Si meg hva er Jesus uten Gud....jo jeg skal si deg det. Jesus er ingenting uten Gud som han sa. Faderen er større en meg. Jeg er bare sønnen. her sier han klart at han er ingenting et null uten Gud hans far Det er en grunn til at det heter Guds hus. Det er en grunn at vi sier Gud har skapt oss.
Gjest lurven Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 Si meg hva er Jesus uten Gud....jo jeg skal si deg det. Jesus er ingenting uten Gud som han sa. Faderen er større en meg. Jeg er bare sønnen. her sier han klart at han er ingenting et null uten Gud hans far Det er en grunn til at det heter Guds hus. Det er en grunn at vi sier Gud har skapt oss. ← ja det er gud som har skapt oss, men han gav sitt rike videre til sin sønn.
Gjest Gjest_King James_* Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 ja det er gud som har skapt oss, men han gav sitt rike videre til sin sønn. ← Vist du virkelig tror det. Ja da lever du i en verden av illusjoner
Gjest lurven Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 Vist du virkelig tror det. Ja da lever du i en verden av illusjoner ← les matt 28:18
Gjest Gjest_King James_* Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 les matt 28:18 ← Har lest den flere ganger,,,Men jeg tolker det som noe symbolsk og ikke noe som skal tas bokstavelig.
KR-øst Skrevet 17. mai 2006 #9 Skrevet 17. mai 2006 Si meg hva er Jesus uten Gud....jo jeg skal si deg det. Jesus er ingenting uten Gud som han sa. Faderen er større en meg. Jeg er bare sønnen. her sier han klart at han er ingenting et null uten Gud hans far Det er en grunn til at det heter Guds hus. Det er en grunn at vi sier Gud har skapt oss. ← Du sier at du har lest Bibelen, men du fornekter det som står der. Plukker du bare ut deler av Bibelen ettersom det passer deg? Matt. 28,18:Da trådte Jesus fram og talte til dem: Meg er gitt all makt i himmel og på jord. Dette sa Jesus da han var stått opp fra de døde. Da Jesus sa at Faderen er større enn meg, hadde han ennå ikke gått til korset. Men vi snakker her om en tre-enig Gud, slik at alle er ett, og ingen større enn den andre.
Gjest Gjest_King James_* Skrevet 17. mai 2006 #10 Skrevet 17. mai 2006 Du sier at du har lest Bibelen, men du fornekter det som står der. Plukker du bare ut deler av Bibelen ettersom det passer deg? Matt. 28,18:Da trådte Jesus fram og talte til dem: Meg er gitt all makt i himmel og på jord. Dette sa Jesus da han var stått opp fra de døde. Da Jesus sa at Faderen er større enn meg, hadde han ennå ikke gått til korset. Men vi snakker her om en tre-enig Gud, slik at alle er ett, og ingen større enn den andre. ← Vel som jeg har skrevet mange ganger. Det Jesus sa og gjorde er ikke unikt det har blitt gjort og sakt lenge før Jesus. Av Bagahvan Krishna. La meg sitere I am the father of the universe, the mother, the support and the grandsire ( Bagavad Gita 9.17 ) The Whole cosmic order is under me, By my will it is manifested again and again, And by my will it is annihalted at the end ( Bagavad-Gita 9.8 ) I am the source of all spiritual and material worlds. Everything enamnates frome me, The wise who perfectly know this engage in my devotinoal service and whoship me with all their hearst ( Bagavad Gita 10.8 ) The splendor of the sun, Wich dissipated the darkness of the whole world, Comes frome me and the splendor of the moon and the splendor of fire are also frome me ( Bagavad Gita 15,12 ) There is no truth beyond me, Everything rests upon me. As pearls are strung on a trhead ( Bagavad Gita ) Those who are devotees of other gods, and who worship them with faith actually only worsip me O Son of kunti but they do so in the wrong way. I am the only enjoyer and master og all sacrifices therfore those who no not recognize my true transcendental nature fall down ( Bagvad Gita 9.24 ) Så du ser Jesus er ikke så spesial som du tror...Det Krishna sier kan også tolkes på den måten. Men jeg vil også påstå at du bare plukker ut. Men det som virkelig er ille er at du tror du forstår bibelen. Men for min del kan du tilbe en bok. Jeg foretrekker og tilbe Gud
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 17. mai 2006 #11 Skrevet 17. mai 2006 Hvor på internett kan jeg finne det du siterer king james? Jeg fikk tre søk da jeg søkte på bagahvan krishna, to av dem var fra deg, den tredje var på spansk eller noe.
Gjest King James Skrevet 17. mai 2006 #12 Skrevet 17. mai 2006 Skriv Bhagavan Krishna.....Det er den riktige stavemåten...Da skal det komme 168.000 treff. Og om du søker på Google...Så ser du jo oppe under web til venstre hvor det står Did you mean....Og Bhagavan Krishna så er det bare og trykke der.....Jeg kan se om jeg finner igjen siden. Men det kan ta litt tid siden jeg ramlet tilfeldig over den,
Gjest King James Skrevet 17. mai 2006 #13 Skrevet 17. mai 2006 Og da skal du også finne flere ting som Krishna har sakt...Men skal se om jeg finner den siden igjen hvor det jeg siterte er.
Gjest King James Skrevet 17. mai 2006 #14 Skrevet 17. mai 2006 Eller så kan du bare skrive Krishna...Eller Hare Krishna det er samme personen...Krishna har mange navn
Gjest King James Skrevet 17. mai 2006 #15 Skrevet 17. mai 2006 (endret) gå ned på denne siden til der det står What Sri Krishna says about hinself ( Sri Krishna er den samme som Bagahvan Krishna ). Som sakt han har mange navn http://www.stephen-knapp.com/sri_krishna.htm så kan du forsette videre ned så kan kanskje du og andre kristne forstå at Jesus ikke er så spesiel at han er en av mange Gud har sendt til Jorden for og frelse mennesket. Bare så det er sakt jeg aviser ikke Jesus som en frelser. Jeg aviser at han er den eneste frelse Endret 17. mai 2006 av King James
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 17. mai 2006 #16 Skrevet 17. mai 2006 Ok, mye å lese på den siden om Krishnas liv, men etter jeg trodde på Jesus og det som står i bibelen så har tvilen mange ganger slått inn som har gjort at jeg har gått grundigere inn i det som står der, og mye er så overnaturlig symbolsk, og profetier er så innlysende om endetiden, hvordan mennesker er med Gud, og hvordan de er uten Gud, hvordan årene stemmer med historiske fakta. Troen som har gitt meg og mange andre et bedre liv. Hvordan Gud med evangeliet om Jesus forandrer oss innvendig. Om jeg tviler, skulle jeg tvile på tvilen, og få svar på spørsmål. Og det har skjedd. Men jeg har ikke den tro at jeg kan gå på vannet. Men i troen er det den vissheten om Gud som gjør at jeg ber og snakker til Ham. Og undre har skjedd. Mye av troen på Gud har falt i dette landet ved nytelses-generasjonen kaller jeg det. Nyt livet, vi er rike, stå opp og lek-generasjonen. Kanskje litt dømmende, så jeg synes jeg er ganske heldig at Gud fant meg. Og omringet rundt mange ikke-troende, har tvilen vært stor, men det har gjort at jeg jobber med å finne ut hva ikke-troende trenger å vite. For kunnskap om Gud vil frelse mener jeg, for nå har jeg så mange Guds erfaringer at jeg vil gå seks fot under med troen i hjertet. Jeg skumleste det som sto der om Krishna, så får jeg si, må sannheten seire.
KR-øst Skrevet 17. mai 2006 #17 Skrevet 17. mai 2006 Men jeg vil også påstå at du bare plukker ut. Men det som virkelig er ille er at du tror du forstår bibelen. Men for min del kan du tilbe en bok. Jeg foretrekker og tilbe Gud ← Jeg tror at Bibelen er skrevet for at vi skal forstå den, men jeg tilber ikke denne boken. Jeg tilber Gud. Men jeg kjenner Gud gjennom Bibelen. Tror ikke du det du leser om denne Krishna som du stadig gjengir sitater fra? Tilber du denne boken det står om ham i, siden du tror jeg tilber Bibelen?
Gjest Gjest_King James_* Skrevet 17. mai 2006 #18 Skrevet 17. mai 2006 Jeg tror at Bibelen er skrevet for at vi skal forstå den, men jeg tilber ikke denne boken. Jeg tilber Gud. Men jeg kjenner Gud gjennom Bibelen. Tror ikke du det du leser om denne Krishna som du stadig gjengir sitater fra? Tilber du denne boken det står om ham i, siden du tror jeg tilber Bibelen? ← Da har jeg misforstått det virket for meg som du tilber den. Da beklager jeg Jo jeg tror på det som står om Krishna og jeg tror på det som står om Jesus dette har jeg sakt eller skrevet mange ganger. Men jeg tror at det som står i Bibelen og Baghavan Gita er symbolsk ment. Jeg tror det er forskjellen du tar det fra bibelen bokstavelig om jeg ikke tar feil. Jeg tar det som et symbol. Det er noe jeg tror alle hellige skrifter er uansett religion at det har en symbolsk mening som ikke skal tas bokstavelig-
Gjest Gjest_King James_* Skrevet 17. mai 2006 #19 Skrevet 17. mai 2006 Jeg skumleste det som sto der om Krishna, så får jeg si, må sannheten seire. ← Og hva er sannheten ?......
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 17. mai 2006 #20 Skrevet 17. mai 2006 matt 7.7-8 Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. For den som ber, han får, og den som leter, han finner, og den som banker på, skal det lukkes opp for. Selv mener jeg jeg har funnet sannheten, men det gjenstår for alle å vite. Om det ikke er sannheten jeg tror på, da er jeg den dummeste i det at jeg påstår jeg har funnet sannheten. Men det jeg tror på tar vekk alle løgner om hva livet består i. Og dør jeg, har denne sannheten fylt mitt liv med mye godt. I det onde får jeg trøst i den gode nådefulle Gud jeg tror på. Han utfyller mer enn "missing links" i denne verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå