Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Overskriften er spørsmålet.

Ok, la meg starte selv da:

I mine øyne er en person grunn dersom han eller hun stort sett er opptatt av utseende, materielle ting, status og politisk korrekthet.

Mitt neste spørsmål må bli:

Kan grunne personer være interessante?

I min verden er de ikke det. Jeg finner dem kjedelige. :Gjesp: Det er jo ikke noe å snakke med dem om... de bare kverner.

Endret av mysan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunne personer er for meg folk som er veldig navlebeskuende og sjølopptatte, og bare bryr seg om status/penger/utseende osv.

Men jeg finner mange av dem interessante for det, fordi det er interessant å prøve å finne ut hvorfor de er som de er.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hmmm.. har du/ dere et annet ord for grunn?

Gjest Gjest
Skrevet
Overskriften er spørsmålet.

Ok, la meg starte selv da:

I mine øyne er en person grunn dersom han eller hun stort sett er opptatt av utseende, materielle ting, status og politisk korrekthet.

Mitt neste spørsmål må bli:

Kan grunne personer være interessante?

I min verden er de ikke det. Jeg finner dem kjedelige.  :Gjesp: Det er jo ikke noe å snakke med dem om... de bare kverner.

Stort sett enig, men vet den type menensker i det hele tatt hva politisk korrekt betyr?

Jeg opplever det også som grunt å ikke ha forståelse for andre mennesker, og bare kverne om seg og sitt i det uendelige. Men er "såklart" enig i alt den som er sterkere enn dem sier.

Gjest Gjest
Skrevet

Grunne mennesker er folk som ikke ser at det er andre rundt dem, at de lever i et samfunn og ikke aleine. Sånne som ikke bruker blinklys, stopper midt i veien for å slippe av ungene (og etterpå sperrer veien i butikken med handlevogn og trege samtaler) og når de stemmer ved valg er det kun for å få flere goder selv, uavhengig av og i motsetning til større konsekvenser (kan være både til høyre og venstre vil jeg tro).

Folk som aldri reflekterer over noe som helst annet enn pris. Sport, tv-underholdning og hvor de skal på ferie. Som får sitt livs overraskelse den dagen noen de kjenner blir alvorlig syk eller dør.

Jeg har nok også noen mer personlig betingede definisjoner på grunne folk, f eks sånne som ikke finnes opptatt av kultur, og ikke ser poenget med et kulturliv her i landet. Og så går noe på smak, men det blir ikke helt riktig...

Skrevet

For meg er grunne mennesker folk som aldri gjør seg opp en mening om noe som helst og som bare jatter med uansett. Som aldri tør å stå opp for seg selv eller andre.

Gjest gjest1
Skrevet
Hmmm.. har du/ dere et annet ord for grunn?

For meg er vel grunn omtrent det samme som overfladisk... jeg anser dem for å være ca en og halv centimeter dype... og det er ikke flatterende.

Gjest Sexy Cath
Skrevet (endret)

det er bare å lese rundt på forumet her. 90% av brukerene her inne er jo grunne. synd man ikke kan henvise til innlegg. :roll:

men gud så morsomt det er å "diskutere" med de grunne. :grine2:

en grunn person for meg er en dum person. en person uten "antenner"

Endret av Sexy Cat
Gjest Gjest
Skrevet
For meg er vel grunn omtrent det samme som overfladisk... jeg anser dem for å være ca en og halv centimeter dype... og det er ikke flatterende.

intelligens litt i underkant av gjennomsnittet er vel også en del av pakka?
Gjest Gjest
Skrevet
det er bare å lese rundt på forumet her. 90% av brukerene her inne er jo grunne. synd man ikke kan henvise til innlegg. :roll:

men gud så morsomt det er å "diskutere" med de grunne.  :grine2:

en grunn person for meg er en dum person. en person uten "antenner"

Hehe - er noen av dem her ja. Ser du skriver diskutere i hermetegn - er kanskje det beste å gjøre det sånn. For å diskutere på et seriøst plan her inne er så godt som umulig. Ikke fordi det ikke finnes oppegående folk her, men fordi det kommer ei "fred på jord og sminke til alle" og har veldig sterke meninger om ei overskrift hun har lest i Vg eller Se og Hør.
Skrevet

De grunne folkene er de som har skjønt det og kommer langt i livet.

Det er jævlig irriterende.

Gjest baby-E
Skrevet
For meg er grunne mennesker folk som aldri gjør seg opp en mening om noe som helst og som bare jatter med uansett. Som aldri tør å stå opp for seg selv eller andre.

:Nikke: enig med deg Cata.

Gjest gjest1
Skrevet
intelligens litt i underkant av gjennomsnittet er vel også en del av pakka?

Ja, det henger vel til en viss grad sammen. Er man intelligent er man vel opptatt av større ting enn kropp og utseende, bilmerker og inntekt.

Men det kan jo være litt i sammenheng med oppvekst også da. Kommer man fra en overfladisk familie med penger, hvor disse tingene er viktige, så kan man vel lett bli sånn selv også, selv om det ikke er noe i veien med intelligensen. Den er der, men brukes ikke.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Grunne folk er de som ser på tv de gjennomsnittlige timene hver dag, og tror at det som blir tatt opp på dagsrevyen er viktig og gjenspeiler virkeligheten. Grunne folk er også de som alltid bare ser overflaten av en sak eller en person, og aldri prøver å kikke under å finne ut hvordan ting egentlig henger sammen. Og ja, de er forferdelig kjedelige å snakke med.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Ok, da er grunne personer for meg:

Mennesker som ekstremt opptatt av seg selv og det ytre, alt fra materielle ting til utseende -især andres.

De er veldig opptatt av at de er "normale", og blir helt sjokkert om noen velger utradisjonelt -annerledes enn dem.

Jeg vil ikke si de er opptatt av hva som er politisk korrekt, for de er gjerne utrolig naive til hva som foregår rundt seg som de ikke interesserer seg for.

De er vel litt enkle, for å si det enkelt.

Endret av Binna
Gjest Jalileh
Skrevet

En person som ikke vet noe, men som tror en vet masse. :tunge1:

Gjest Gjest
Skrevet

Først og fremst en som ikke kan sette seg inn i andres situasjon i det hele tatt. Enten det gjelder noen de kjenner, mennesker i andre land eller andre. Mennesker som ikke kan se at det finnes noe annet som er riktig, eller noen annen virkelighetsoppfatning enn deres egen. Disse er umulige å kommunisere med på et interessant eller menneskelig plan.

Gjest Sexy Cath
Skrevet
Hehe - er noen av dem her ja.  Ser du skriver diskutere i hermetegn - er kanskje det beste å gjøre det sånn.  For å diskutere på et seriøst plan her inne er så godt som umulig.  Ikke fordi det ikke finnes oppegående folk her, men fordi det kommer ei "fred på jord og sminke til alle" og har veldig sterke meninger om ei overskrift hun har lest i Vg eller Se og Hør.

:hoho:

men atttteee du tar litt feil med en ting. gratis sminke til alle. her inne barberer dem så vidt leggene sine asså. :grine2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...