blå Skrevet 5. desember 2002 #1 Skrevet 5. desember 2002 Jeg skulle så gjerne hatt en slik allværsjakke/skijakke/GoreTex jakke, men disse er jo så vanvittig dyre. Og når jeg kommer inn i en sportsbutikk for å se på de, så er de fleste så moderne at man helt sikkert ikke orker å gå med den mange år på rad. Hvordan jakker bruker dere når det regner/snør eller dere går på ski? Jeg skulle så gjerne hatt en slik jakke som var litt "klassisk", som man kan bruke flere sesonger, men som ikke var så svindyr. Har dere noen tips?
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2002 #2 Skrevet 5. desember 2002 Er kjempefornøyd med min mørkeblå Norrøna jakke. Klassisk farge som ikke går av moten. Kostet ca 4000 for et par år siden, men var en god investering. Verd pengene!
blå Skrevet 5. desember 2002 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2002 Ja, jeg vet de er kjempefine, har sett på de. Men 4000,- det er en formue for meg.....
Gjest Lea Skrevet 5. desember 2002 #4 Skrevet 5. desember 2002 Jeg panikk-kjøpte en skidress (2-delt) for et år siden. Skulle på fjellet og hadde bare jakker som passet i byen. Tror jeg betalte ca 1000 kroner for jakker og bukse til sammen. Buksa bruker jeg sjelden, men jakka bruker jeg mye. Den rød og hvit (litt upraktisk.. blir fort møkkete). Tror jeg kjøpte settet hos G-sport på salg (kampanje før jul). Det er ikke umulig å finne rimelige allværsjakker.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 5. desember 2002 #5 Skrevet 5. desember 2002 Jeg har en rød kort boblejakke som jeg bruker til det meste. Men jeg har en sånn 3/4 lang jakke i tweed eller noe liknende som er brun som jeg også bruker av og til. Norrønajakker liker jeg ikke noe særlig, og ikke står jeg spesielt mye på ski heller.
Tusenfryd Skrevet 5. desember 2002 #6 Skrevet 5. desember 2002 Jeg har litt ulike ytterplagg nå på vinteren. Jeg har en sort, glatt jakke som jeg bruker både høst og vinter. Og så har jeg en diger fuskepels, brun - som jeg ikke bruker så mye nå. SDå har jeg en a-formet blekblå ullkåpe som jeg har tatt frem igjen - samme med en brun lang ullkåpe. Jeg har også en mørkebrun saueskinnspels til jeans og sånn. Til en pitteliten tur i butikken eller til trening eller for å gå en tur - har jeg en rød dunjakke som jeg har hatt flere sesonger som jeg er kjempeglad i. Allværsjakke i den alminnelige oppfatningens forstand, har jeg ikke, og kommer heller aldri til å få det.
Gjest Chica Skrevet 6. desember 2002 #7 Skrevet 6. desember 2002 Har to kåper jeg bruker omtrent hele tiden. Om jeg skal ut å gå på ski blir det med min svarte snowboardjakke kjøpt for 1000 kr på JC for flere år siden. Bruker ikke boblejakke/allværsjakke ol til vanlig, kun når jeg skal på tur... syns det er finere med kåpe...
Gjest care Skrevet 6. desember 2002 #8 Skrevet 6. desember 2002 Jeg har en helt super Helly Hansen jakke. Anbefales. :blunke:
Julie Skrevet 6. desember 2002 #9 Skrevet 6. desember 2002 Hei! Hadde samme problem som deg.. Hadde egentlig tenkt meg en Norrøna jakke,men fant ut prisene deres var litt for drøy for min økonomi. Endte opp med en Hagløfs jakke til 2500,- i gore tex, en damemod. i svart/grått med pent snitt. Har ikke fått testa jakken i skikkelig "ruskevær" ennå, men hittil virker den meget bra. Klems, Julie
blå Skrevet 6. desember 2002 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2002 Takk for tips Julie. Det var en litt snillere pris det da, men 2500 er ganske mye penger.....man må nesten invistere i noe man kan gå med noen sesonger :kgsmil:
Gjest Zalomine Skrevet 6. desember 2002 #11 Skrevet 6. desember 2002 Har en Helly-Hansen skijakke i lys blå og hvitt, som jeg bruker når jeg går på ski, og om høsten og våren, samt "milde" vinterdager (har jo ikke så varme ting under normalt som jeg har på påskefjellet) Når det er skikkelig kaldt har jeg et grå boblejakke, enkel og grei (og slett ikke ås innmari dyr trur jeg) Begge disse har jeg hatt i et par år, og kommer til å ha dem i noen år til.
@lfa Skrevet 7. desember 2002 #12 Skrevet 7. desember 2002 Norrøna jakke, som jeg bruker når det regner kattunger, og når jeg står på ski. Kåpe, med avtagbar pelskrage, som jeg bruker så og si hver dag. Tykk, svart jakke med pelskanter, som jeg bruker når det er bikkjekaldt... Kort skinnjakke, som jeg bruker på årstider som ikke er fullt så kalde, eller varme vinterdager.
Thea Skrevet 7. desember 2002 #13 Skrevet 7. desember 2002 Har en mørk grå duffelcoat og en lang lysegrå kåpe som ofte blir brukt. Har også en hvit/beige kåpe, men den er ganske tynn så den blir ikke brukt så veldig mye. Skulle gjærne hatt en av de offwhite kåpene de har på LeneV til 2000,- jeg
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 7. desember 2002 #14 Skrevet 7. desember 2002 Takk for tips Julie. Det var en litt snillere pris det da, men 2500 er ganske mye penger.....man må nesten invistere i noe man kan gå med noen sesonger :kgsmil: Du krever ganske mye her synes jeg, du vil ha en kjempegod, billig, klassisk jakke, men allværsjakker som holder noen sesonger må man betale for. Skal du ha en god en så kommer du ikke noe særlig under 3000 kroner. Slik er det dessverre. Til hverdagsbruk vil jeg nok anefale noe annet enn allværsjakke. De er ikke særlig elegante er jeg redd. Hva med en lekker coat eller noe slikt. Litt mer stilfullt enn en glorete allværsjakke som får deg til å se ut som en 4 åring i barnehagen. Milla
Gjest Kinga Skrevet 7. desember 2002 #15 Skrevet 7. desember 2002 Klarer du å vente til salget starter i januar, kan du gjøre et kupp hva jakke angår. Hva med å ønske seg penger til jul - fordi du sparer til en god jakke? Forøvrig er det verdt pengene å investere i en jakke som kan brukes til mye. Selv har jeg en allværsjakke jeg betalt en god del penger for - for 8 år siden. Jeg bruker den fremdeles; kvaliteten er utmerket og fargene er av sorten jeg kan trives med lenge (mye mørk blå i den). Med tanke på alle anledningene jeg har fått brukt den, er det et av mine bedre kjøp. Noen tusen kroner er gjerne mye penger for en jakke, men så slipper man å kjøpe noen ny allværsjakke i løpet av flere år - om man forestiller seg at denne jakken skal man trives med i mange år, før man går til innkjøp.
blå Skrevet 8. desember 2002 Forfatter #16 Skrevet 8. desember 2002 Du krever ganske mye her synes jeg, du vil ha en kjempegod, billig, klassisk jakke, men allværsjakker som holder noen sesonger må man betale for. Skal du ha en god en så kommer du ikke noe særlig under 3000 kroner. Slik er det dessverre. Til hverdagsbruk vil jeg nok anefale noe annet enn allværsjakke. De er ikke særlig elegante er jeg redd. Hva med en lekker coat eller noe slikt. Litt mer stilfullt enn en glorete allværsjakke som får deg til å se ut som en 4 åring i barnehagen. Milla Joda, jeg kan være enig at jeg krever mye, det jeg spør om er jo bare tips fra dere, om dere har noen billige gode ideer. Men jeg er nok en ganske kravstor jente også Coats har jeg nok av, noen elegante, andre mindre elegante. Men coats kan bli noe upraktisk når man f.eks skal stå på ski, så da vil jeg heller (som du kaller det) se ut som en 4 åring i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå