Gå til innhold

babybok


Lillepia

Anbefalte innlegg

Noen som har lest boken "Den store babyboken?"

er den bra?

er det også en som heter "den store barneboken"?

Jeg er ute etter en oppslagsbok for en nybakt mamma. Kanskje litt om sykdommer o.l.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har den store barneboken, fått gjennom barnas bokklubb eller no. Ikke lest den ;) Men den virker ok.

Finner den info jeg trenger på nett om jeg ikke vet det selv.

Du har jo hun anna wahlgrens (?) bok, hun er litt for sær etter min smak, men det er mange som liker den. Den går mye på oppdragelse og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "Den store baby boken" og "Den store boken om barnet" av Miriam Stoppard. Jeg anbefaler ikke disse bøkene. Den siste er iallefall bedre enn den første.

Har hørt om en bok skrevet av en norsk dame(kan det være Gro Nylander?) som heter noe sånt som "Nybakt mamma" eller førstegangs mor, husker ikke helt nøyaktig tittel. Jeg har ikke selv lest den, men har lest positive omtaler om den.

"Alt om barnet" av Penelope Leach er en gammel slager, men jeg anbefaler deg å kjøpe bøker skrevet av norske eller nordiske forfattere, fra nyere tid. Disse bøkene er mer aktuelle for oss enn bøker skrevet av amerikanere.

Foreldre&Barn sine hjemmesider har sikkert informasjon om dette, da jeg mener de har hatt en vurdering av slike bøker.

Hvis du vil ha et godt oppslagverk om barnets helse anbefaler jeg på det sterkeste : Barnets helse fra A-Å (husker ikke forfatter)

Den inneholder all slags sykdommer,hva du skal gjøre, når ringe lege, symptomer..., førstehjelp og sikkerhet i hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Store Barneboken er å anbefale! Spesielt om du vil ha info om utvikling barnet ditt vil gjennomgå, og ikke minst er der mange praktiske råd. Og jeg vil si gode også. Og det er mange greie faktaopplysninger og statistikk. Der er også grei førstehjelpsliste bakerst. (Til opplysning er M. Stoppard fra England og boka er tilpasset norske forhold av en norsk helsesøster) Veldig grei å ha, spesielt for de første årene, om alt mulig generelt, men den er altså ikke en barnepedagogisk bok. Men likevel berører den litt råd om til tilpasning til familieliv, og om første barnehage- og skoledag.

Men Nybakt mamma eller Mamma for første gang er også greie, men det er jo mer hensiktet mødrene; må ha egen pappabok også da! :wink:

Om sykdommer er nok Barnets helse fra A-Å greiest.

Bøker om oppdragelse blir rett og slett for vidt emne, det blir mer spm om hva slags retning man vil ga. Her strides de lærde! JEg sier sunn fornuft dekker det meste; men rekker ikke det, kan man snakke med førskolelæreren i bhg, eller hos helsesøsteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Aschehougs Store bok om barnet et knallbra!!

Der finnes info om alt fra graviditet til sykdommer,førstehjelp, og masse intressangt om barn.Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"Aschehougs Store bok om barnet" og "Den Store Barneboken" Er en av disse bøkene om barn helt opp til 6- års alderen? som en oppslagsbok? med masse fine bilder og sånn? Hva koster dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal gå på amazon og kjøpe bøker av Julian Orenstein, han er barnelege på akutten (samma som George Clooney spilte i ER) på et sykehus i USA; han har skrevet et par morsomme informative bøker om ting en ny mamma vil ha nytte av å vite. Jeg har vært au pair for barna hans :) så jeg vet han er dyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...