Gjest Gjest_krølla_* Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Vasket alle gardiner i huset. Noen ble fryktelig krøllete og må strykes omhyggelig regner jeg med. Men noen ble bare bittelitt krøllete.. Er det noen annen måte å få de krøllefrie bortsett fra å stryke? *håper på mirakler*
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #2 Skrevet 17. mai 2006 Vask dem på nytt og strekk dem mens de er våte? Ellers vil den strenge husmor stryke gardinene par for par for å sørge for at de blir like lange. Ikke at jeg har fulgt det rådet noen gang:-)
sanasol Skrevet 17. mai 2006 #3 Skrevet 17. mai 2006 Jeg pleier å henge gardinene opp mens de ennå er våte. Da blir de slette og fine, og trenges ikke strykes Er ikke sikkert det funker på alle typer, men det er kanskje verdt et forsøk. Lykke til!
Gjest vimse Skrevet 17. mai 2006 #4 Skrevet 17. mai 2006 Tidligere hadde jeg noen gardiner som ble ørlite grann krøllete, de strakk jeg godt og rullet de sammen til en pølse(sørget for at det ikke var noen bretter) og satte meg på de en stund... Da forsvant krøllene...
*Anne* Skrevet 17. mai 2006 #5 Skrevet 17. mai 2006 For å unngå og vaske på nytt, kan du henge dem f.eks. på badet, hvis du skal dusje. Dette kan glatte dem ut litt. Eller i samme rom som tørketrommel (dampen og varmen glatter litt ut). Men det beste er vel å unngå så mye sentrifugering etter vasken, noe som gjør dem ekstremt krøllete (har erfart det selv )Stryk dem mens de ennå er fuktige, og bare henge dem opp. Jo fuktigere de er, jo tyngre er de, og da glatter de seg selv ut når de henger. Men det varierer selvfølgelig etter typen tøy i gardinene da. Lykke til. Håper du får glattet dem ut uten for mye problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå