Gå til innhold

Så kom den årvisse kalde natten.....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

.... og alle naboens planter frøs! Heldigvis hadde jeg litt tålmodighet også i år, og har fortsatt mine planter innendørs. Nå er det bare å krysse fingrene for at naboen får reddet ihvertfall litt av de største og flotteste plantene sine.....

Ingen planter ut før 17. mai her nei!

Hvordan har det gått hos dere andre som ikke klarte vente lenger enn til begynnelsen av mai med å sette ut sommervekstene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Nå blir det vel sagt at man kan forvente èn frostnatt etter 17 mai hvert år, så det er vel ingen bombe..

jeg venter litt til jeg og, selv om jeg er litt utålmodig av meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Planter bare stemorsblomster før 17.mai - de tåler noen få kuldegrader.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Og så fikk jeg rett i år også ;)

Skrevet
Planter bare stemorsblomster før 17.mai - de tåler noen få kuldegrader.

Samme her, stemor og margeritter + en del krydder. Basilikumen likte det ikke så godt, men alle de andre er glade og fornøyde fortsatt. Og om de hadde dødd de og hadde det ikke gjort meg så mye, de har stått her og pyntet opp lenge allerede og jeg hadde bare kjøpt nye om de hadde død alle sammen

Skrevet

Jeg plantet også bare stemor. Alt det andre står i drivhuset enda :)

Gjest Gjest
Skrevet
Og så fikk jeg rett i år også ;)

Sjansen til å få rett ved å "spå" frostnatt før 17.mai er omtrent 100% da. :ler:
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Sjansen til å få rett ved å "spå" frostnatt før 17.mai er omtrent 100% da. :ler:

Det er det jeg vet - og så er det så mange som ikke tror på det :)

Gjest gjest1
Skrevet

Har heldigvis ikke satt ut noen planter enda. :tommel:

Gjest Gjesta
Skrevet

Uansett bør man vente til juni før man planter i hagen(bortsett fra noen få ting som klarer seg). Men gartneriene tjener vel mye mer penger på å selge allerede nå, for da kommer kundene 2 ganger.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Uansett bør man vente til juni før man planter i hagen(bortsett fra noen få ting som klarer seg). Men gartneriene tjener vel mye mer penger på å selge allerede nå, for da kommer kundene 2 ganger.

Tro meg, folk er så forbanna hvis de ikke får kjøpt sommerblomster før 1. mai, at de omtrent river huet av oss som jobber i blomsterbutikk. Og så blir de like forbanna når vi sier at de må ta dem inn om kvelden i tilfelle frost.

Og enda mer forbanna er de når de kommer tilbake etter ei frostnatt, og mesteparten av blomstene er døde.

Så vi gjør vårt beste, selger folk det de vil ha, og opplyser dem om hva som skjer hvis det blir frost. Har de lyst til å kjøpe i flere runder, så gjerne for meg, for å si det sånn ;)

Gjest Gjesta
Skrevet
Tro meg, folk er så forbanna hvis de ikke får kjøpt sommerblomster før 1. mai, at de omtrent river huet av oss som jobber i blomsterbutikk. Og så blir de like forbanna når vi sier at de må ta dem inn om kvelden i tilfelle frost.

Og enda mer forbanna er de når de kommer tilbake etter ei frostnatt, og mesteparten av blomstene er døde.

Så vi gjør vårt beste, selger folk det de vil ha, og opplyser dem om hva som skjer hvis det blir frost. Har de lyst til å kjøpe i flere runder, så gjerne for meg, for å si det sånn ;)

Ja, jeg tviler ikke.. det er jo ikke sånn at hagesenerne/ blomsterforretningene prøver å skjule at det vil komme flere frostnetter..

Har selv jobbet i butikk hvor kundene krever å få "sommerkolleksjonen" i februar. Tålmodighet, tålmodighet..

Skrevet

Med masse bursdager i familien i mai kjøper vi alltid inn og planter en del i kasser på terassen før 17. mai, synes det er stas å gjøre det hyggelig til vi skal ha en del besøk så da får vi heller ta utgiften med å kjøpe noen nye hvis noen dør pga kulde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...