Lykketrollet Skrevet 21. mai 2006 #61 Skrevet 21. mai 2006 Man blir ikke akkurat giftesjuk av å lese innleggene til enkelte her inne... Mye styr og mange ukjente regler som må følges! ← Festlig! Kan godt skjønne det. Jeg hadde syns det var rart om jeg ble invitert og ikke gubben, men hva andre velger å gjøre og hvorfor legger jeg meg egentlig ikke så mye oppi. Det finnes vel en grunn til at han i så fall ikke bli invitert! Jeg hadde sikkert dratt likevel...herlig med en kveld for seg selv med familien!
Gjest Morgenfugl Skrevet 21. mai 2006 #62 Skrevet 21. mai 2006 Man blir ikke akkurat giftesjuk av å lese innleggene til enkelte her inne... Mye styr og mange ukjente regler som må følges! ← Ja, virkelig! :D Selv synes jeg den eneste regelen som bør følges er at brudeparet kan gjøre akkurat hva de vil! Om de så vil forlange at alle gjestene kommer nakne, med sydvest, så vær så god for min del. (Det er jo lov til å takke nei til en invitasjon, om man ikke liker å vise rumpa..)
Angelheart Skrevet 22. mai 2006 #63 Skrevet 22. mai 2006 Nå har jeg ikke lest alle innleggene (kun de to første sidene), så det er mulig andre har tenkt det samme som meg, men her er iallefall min mening! Jeg synes det som regel alltid er rart med slike "enten/eller-invitasjoner". Altså slik som dette, at man enten inviterer alle søskenbarna uten følge, eller ingen søskenbarn i det hele tatt. Min mening er at når det gjelder invitasjoner til slike begivenheter så ber man de man ønsker å dele dagen sammen med, ikke de man føler man "må" be grunnet tradisjoner o.l. Eks.: I vårt bryllup inviterte vi kun 2 av mannens nesten 20 søskenbarn. Begge disse ble invitert med sine respektive partnere rett og slett fordi vi har masse kontakt med disse parene og de er blandt våre omgangsvenner. De andre søskenbarna var det ikke aktuelt å invitere da vi kun har sporadisk kontakt med disse (i begravelse og slikt..... ) Jeg har kun 3 søskenbarn og alle disse ble invitert i kaffeselskap, uten følge. Nå er det kun en av disse som har kjæreste, som vi aldri har truffet (de er 18 år), de andre er single. Dersom noen av disse hadde vært gift/samboere hadde vi nok invitert med dem også. Altså, min konklusjon....: Føler dere at det er naturlig for dere å invitere mannen (som dere aldri har truffet) til kusine Gro (som dere sist så da du var 5 år), så gjør det, men la ikke det gå på bekostning av nære venner dere snakker med daglig! Direkte svar på spørsmålet til TS: Nei, dere har ikke dummet dere ut, men dere bør ha forståelse for at andre har et annet syn på saken. Det er DERE som inviterer og ingen andre har noe med gjestelista. Om noen velger å ikke komme fordi de ikke får ta med mannen/kona, så er det ikke deres tap!
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #65 Skrevet 22. mai 2006 Synes det hørtes griet ut jeg, man inviterer jo de man kjenner og har god kontakt med. Hvis denne personen ikke helt er der liksom så la den bli hjemme!
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2006 #66 Skrevet 22. mai 2006 Jeg ville syns det var SVÆRT snodig å se min mann traske avgårde til et bryllup i hans familie uten meg. Jeg ville uansett grunn følt meg uvelkommen og lite verdt i deres øyne.
Gjest Neffi Skrevet 22. mai 2006 #67 Skrevet 22. mai 2006 Synes det hørtes griet ut jeg, man inviterer jo de man kjenner og har god kontakt med. Hvis denne personen ikke helt er der liksom så la den bli hjemme! ← Har du lest tråden?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå