Murmelmy Skrevet 19. mai 2006 #41 Skrevet 19. mai 2006 Hadde jeg vært søskenbarn som ble invitert uten partner hadde jeg nok tenkt at Ja, de har invitert meg for å være sikker på å få flott gave, men partneren min har de ikke invitert. Og nei, jeg hadde ikke gått. Hadde det ikke vært bedre å bare invitere de søskenbarna dere har best kontakt med - sammen med partner. ← Eller kanskje slik: De har jo et budsjett å gå etter så jeg er takknemlig for at de tok seg råd til å invitere meg
Fakse Skrevet 19. mai 2006 #42 Skrevet 19. mai 2006 Eller kanskje slik: De har jo et budsjett å gå etter så jeg er takknemlig for at de tok seg råd til å invitere meg ← Hyggelig å lese at noen tenker sånn blandt alle de surmagede innleggene her. Jeg var ikke klar over at det var noen som ble sure over å bli invitert i bryllup, men man lærer så lenge man lever!
Gjest Neffi Skrevet 19. mai 2006 #43 Skrevet 19. mai 2006 Hyggelig å lese at noen tenker sånn blandt alle de surmagede innleggene her. Jeg var ikke klar over at det var noen som ble sure over å bli invitert i bryllup, men man lærer så lenge man lever! ← Men det er jo ikke det det er snakk om Selv hadde jeg blitt smigret over at brudeparet i det heletatt hadde tenk på meg! Men for å være helt ærlig hadde jeg også reagret om de hadde kjent min mann like godt, og ikke invitert ham også.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #44 Skrevet 19. mai 2006 Eller kanskje slik: De har jo et budsjett å gå etter så jeg er takknemlig for at de tok seg råd til å invitere meg ← Selv om man har et budsjett, går det ann å bruke hodet. Fordi om denne dagen er en stor og viktig dag i brudeparets liv, er den faktisk ikke det for alle gjestene (når man ser bort fra foreldre og besteforeldre) Og er man invitert bort, vil man gjerne ha sin partner med. Å invitere uten partner, skaper bare mistemmning.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #45 Skrevet 19. mai 2006 Jeg er enig med Piper. Og synes Grooo sitt forslag var fint. Det er bedre å ikke invitere, enn å bare invitere den ene. Jeg hadde ikke gått i bryllup uten min samboer. Nå er det jo for sent, men hva med å invitere søskenebarn m/ partner kun til kaffe og kaker? ← Så får partnerene riktig føle seg som annenrangs gjester. Lurer på hvilket forhold dette brudeparet kommer til å ha til sine søskenbarns partnere i framtiden ???
Samantha Skrevet 19. mai 2006 #46 Skrevet 19. mai 2006 Søskenbarna som er invitert veit jo sjølvsagt at det er snakk om mange søskenbarn og skjønnar nok at det er grunnen til at partner ikkje er invitert. Personlig syns eg det hadde vore supert med eit bryllup der eg fikk sjå igjen alle søskenbarna mine, framfor eit bryllup der berre halvparten av søskenbarna, men med partner er invitert. (For ei grusom setning! ) Eg syns absolutt ikkje dokke har dumma dokke ut, men samtidig skjønnar eg dei som syns det er rart å bli invitert utan partner.
Gjest Embla s Skrevet 19. mai 2006 #47 Skrevet 19. mai 2006 Selvfølgelig har dere ikke dummet dere ut! Har dere mange søskenbarn og ber absolutt alle, så syns jeg ikke det gjør noe at det er uten partnere! Da syns jeg faktisk det er dårligere stil å skille mellom å be kjærester som har vært lenge sammen men ikke de som har vært kort sammen (hva er lenge og hva er kort? Og er man mindre seriøs fordi om man ikke enda har rukket å være så lenge sammen?) Veldig mange må avstå fra å be søskenbarn eller bare be noen, at dere får til å be alle høres veldig hyggelig ut. Hadde jeg vært ditt søskenbarn hadde jeg vært veldig glad over å bli invitert og gledet meg til å treffe igjen alle de andre søskenbarna, tanter og onkler! Du får "spre ordet" hvorfor dere har valgt som dere har gjort, og legge dette bak dere og glede dere til den store dagen
lillesky Skrevet 19. mai 2006 #48 Skrevet 19. mai 2006 Lurer på hvilket forhold dette brudeparet kommer til å ha til sine søskenbarns partnere i framtiden ??? ← Ikke noe problematisk forhold her. I et søskenebarn bryllup inviterte de hele slekta på middag og full pakke, på et annet søskenebarn bryllup inviterte de de fleste gjestene (unntatt foreldre og forlovere) til kaffe og kaker.
Gjest Neffi Skrevet 19. mai 2006 #49 Skrevet 19. mai 2006 Ikke noe problematisk forhold her. I et søskenebarn bryllup inviterte de hele slekta på middag og full pakke, på et annet søskenebarn bryllup inviterte de de fleste gjestene (unntatt foreldre og forlovere) til kaffe og kaker. ← ??
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 20. mai 2006 #50 Skrevet 20. mai 2006 Vi har sendt invitasjonene til bryllupet for en liten stund siden. Da vi begge to har så mange søskenbarn så bestemte vi oss for å invitere søskenbarn uten partner.Ble til å tenke på at vi selv ville synes at det var litt merkelig at bare en av oss ble invitert. Men nå sitter vi å føler oss skikkelig dumme. Vi har fått to henvendelser om dette, der vi er blitt spurt om invitasjonen er til "Anne og Per", siden det bare stod til "Anne". Vi har da forklart at grunnen til at vi ikke inviterer med partner, fordi vi har så mange søskenbarn tilsammen, at vi ikke ville ha mulighet til å ivitere noen søskenbarn, om vi ikke gjorde det uten partner. Men akkurat nå, når vi satt å pratet om det så følte vi oss så dumme. Tenker på å ringe å si at vi har tabbet oss ut, og at det selvølgelig er med partner. Har vi vært skikkelig dumme? ← Hei og tusen takk for svar. Vi synes denne situasjonen ble veldig kjedelig. Men har kommet frem til at vi må stå for de invitasjonene slik de ble sendt. Vi har forklart hvorfor vi gjorde det slik, og heldigvis viser alle stor forståelse for dette. Jeg kjenner ikke partneren til noen av mine søskenbarn og det er så og si det samme med min forlovede. Vi forstår godt om noen velger å ikke komme på grunn av dette. Men vi hadde rett å slett sånn lyst å invitere søskenbarna, så slik ble det. Nå skal vi legge dette bak oss å bare glede oss til dagen. Det var virkelig godt å få forståelsesfulle tilbakemeldinger. Det er jo en fin anledning til å treffe familien, noe amputert kanskje. Men slik blir det
Ugla Skrevet 20. mai 2006 #51 Skrevet 20. mai 2006 De som er gift, forlovet eller samboere kunne kanskje innviteres med partner, men de som "bare" har en kjæreste som dere kanskje ikke engang har truffet synes jeg det er helt ok at inviteres alene. ← Enig med Grooo. Jeg trodde det var "vanlig" at man innviterte begge når de var gift/forlovet/samboere, men bare den ene når de var (bare) kjærester. Så derfor synes jeg det er vanskelig å si om dere har "dummet dere ut". Det kommer an på hvilke parforhold søskenbarna deres er i...
Brudeberta70 Skrevet 21. mai 2006 #52 Skrevet 21. mai 2006 Hei! Det er lett å bli etterpåklok, "hvorfor gjorde vi det sånn og ikkke sånn?" Har ikke lest hele tråden, og aner ikke om det er snakk om 10 søskenbarn eller 30. Det er jo snakk om budsjett her. Jeg hadde vel kanskje reagert hvis jeg hadde blitt invitert i et bryllup og ikke min forlovede. Men som en annen sier her, de som kun har tilfeldige eller kortvarige forhold, kan vel komme alene. Og søskenbarn som er gift/forlovet kan få ha med seg sine.
Majka Skrevet 21. mai 2006 #53 Skrevet 21. mai 2006 Jeg hadde ikke blitt fornærmet om bare jeg, og ikke min samboer ble invitert i bryllupet til mitt søskenbarn. Heller ikke om det var jeg som ikke ble invitert. Vi klarer da fint å hygge oss i et bryllup uten hverandre. Sansynligvis vil mine søsken og foreldre også være invitert, og man kjenner sånn teoretisk sett minst 1/4 av gjestene.
Nita Skrevet 21. mai 2006 #54 Skrevet 21. mai 2006 Puh jeg tror vi har det bra som samboere..... iallefall hvis det er like delte meninger blant dem som her
Gjest Neffi Skrevet 21. mai 2006 #55 Skrevet 21. mai 2006 Puh jeg tror vi har det bra som samboere..... iallefall hvis det er like delte meninger blant dem som her ← hva i all verden mener du?
Gjest Embla s Skrevet 21. mai 2006 #56 Skrevet 21. mai 2006 Men for å være helt ærlig hadde jeg også reagret om de hadde kjent min mann like godt, og ikke invitert ham også. ← Også hvis du fikk forklart hvorfor - at de så gjerne ønsket å invitere søskenbarn men da ble nødt til å sette strek ved søskenbarns familie?
Nita Skrevet 21. mai 2006 #57 Skrevet 21. mai 2006 hva i all verden mener du? ← At hvis mine slektninger har like forskjellige meninger som folk her i denne tråden, vil jeg garantert "tråkke" på noens føtter, altså gjøre noen fornærmet, og det vet jeg ikke om jeg hadde orket
Gjest Neffi Skrevet 21. mai 2006 #58 Skrevet 21. mai 2006 Også hvis du fikk forklart hvorfor - at de så gjerne ønsket å invitere søskenbarn men da ble nødt til å sette strek ved søskenbarns familie? ← Jeg, personlig, hadde reagert, ja. Om vi hadde brukt tid på hverandre som par ellers, og så blir ikke han invitert... En ting er om alle søskenbarna er relativt unge - og ikke har noen partner. Men så lenge man er voksen, synes _jeg_ det er merkelig å gå etter den "familiereglen". Selv inviterer vi kun de søskenbarna som vi har et forhold til. Det er hva jeg synes.....
Gjest Neffi Skrevet 21. mai 2006 #59 Skrevet 21. mai 2006 At hvis mine slektninger har like forskjellige meninger som folk her i denne tråden, vil jeg garantert "tråkke" på noens føtter, altså gjøre noen fornærmet, og det vet jeg ikke om jeg hadde orket ← Ja, ja, som samboere - ikke gift. ... i see
Gjest Pet Skrevet 21. mai 2006 #60 Skrevet 21. mai 2006 Puh jeg tror vi har det bra som samboere..... iallefall hvis det er like delte meninger blant dem som her ← Man blir ikke akkurat giftesjuk av å lese innleggene til enkelte her inne... Mye styr og mange ukjente regler som må følges!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå