Gå til innhold

Har vi dummet oss ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sendt invitasjonene til bryllupet for en liten stund siden. Da vi begge to har så mange søskenbarn så bestemte vi oss for å invitere søskenbarn uten partner.Ble til å tenke på at vi selv ville synes at det var litt merkelig at bare en av oss ble invitert. Men nå sitter vi å føler oss skikkelig dumme. Vi har fått to henvendelser om dette, der vi er blitt spurt om invitasjonen er til "Anne og Per", siden det bare stod til "Anne". Vi har da forklart at grunnen til at vi ikke inviterer med partner, fordi vi har så mange søskenbarn tilsammen, at vi ikke ville ha mulighet til å ivitere noen søskenbarn, om vi ikke gjorde det uten partner. Men akkurat nå, når vi satt å pratet om det så følte vi oss så dumme. Tenker på å ringe å si at vi har tabbet oss ut, og at det selvølgelig er med partner. Har vi vært skikkelig dumme?

Videoannonse
Annonse
Gjest splæsj
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke at dere har vært.

Gjest Gjest
Skrevet

Tja...hvis dere har veldig nære bånd, så kan det jo fungere å dra uten partner.

Eller nei. Jeg synes ikke det er naturlig å være på bryllup til søskenbarn uten partner. Det er helt selvfølgelig at han er med. Så sorry, selv om jeg prøvde å legge godviljen til..så ville jeg syntes dette var rart.

Gjest Gjest_*Anne*_*
Skrevet
Eller nei. Jeg synes ikke det er naturlig å være på bryllup til søskenbarn uten partner. Det er helt selvfølgelig at han er med. Så sorry, selv om jeg prøvde å legge godviljen til..så ville jeg syntes dette var rart.

:enig_anim:

Enig. Da hadde jeg heller droppet å invitere søskenbarn.

Gjest Piper
Skrevet

Enten med partner eller ikke i det hele tatt. Om alle andre blir invitert med partner, blir det utrolig fjernt å invitere søskenbarn uten. De er tross alt familie de også.

Så jeg ville ringt og sagt det gjaldt begge to, men det er meg da.

Gjest cecilia
Skrevet

Jeg ville heller ha invitert bare noen få søskenbarn m. partner som jeg har litt bedre kontakt med, istedenfor alle. Men det spørs jo veldig hva du mener med parner da. Er de samboere, eller har vært sammen i flere år synes jeg det er en liten tabbe ja.

Skrevet
Enten med partner eller ikke i det hele tatt. Om alle andre blir invitert med partner, blir det utrolig fjernt å invitere søskenbarn uten. De er tross alt familie de også.

Enig med Piper.

Gjest Gjest
Skrevet

Dere har dummet dere ut ja! Spesielt hvis disse er gift eller samboer med disse partnere. Det er jo helt naturlig å invitere begge to.

Gjest *Marililja - ikke innlogget*
Skrevet

Dummet dere ut er vel å ta litt sterkt i. Gjort er gjort. Men jeg synes at dere burde ha invitert med partner absolutt!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Enig med Piper.

Skrevet

De som er gift, forlovet eller samboere kunne kanskje innviteres med partner, men de som "bare" har en kjæreste som dere kanskje ikke engang har truffet synes jeg det er helt ok at inviteres alene.

Dere har uansett absolutt IKKE dummet dere ut eller gjort noen feil! Det er DERES bryllup og dere som bestemmer. Samme hva andre måtte mene!

Gjest femme
Skrevet

Har vært i bryllup til mine søskenbarn både alene og med ektemannen min. Begge deler har vært kjempeflotte bryllup!

Flere av søskenbarna mine kjenner jeg best fra barndommen og ungdomstida, for det var da vi var mest sammen. Og jeg har overhodet ikke problem å gå i bryllup uten mannen min- Der var jo hele familien min; mor, far og søskene mine. Slik var det for alle andre søskenbarna mine også. Vi var sammen på samme vis som da vi var små. Koselig!

Det er deres sak hvilken måte dere vil ha bryllupet deres! Ingen måte er dum. Når man har et budsjett å gå etter (som de aller fleste har) så må man vurdere om man vil be alle søskenbarn uten partner eller noen få søskenbarn med partnere eller ingen søskenbarn. Det blir garantert noen fornærmede slekstmedlemmer uansett. ;)

Skrevet

Herregud :roll:

Er det virkelig verdens undergang å bli invitert til din fetter eller kusine uten partner??? Jeg har selv bare søskenbarn under konfirmasjonsalder så vi lot være å invitere dem i det hele tatt.

Selv om mannen og jeg er gift ville jeg likevel ikke hevet øyebrynene dersom jeg skulle bli invitert og ikke han. Man har et budsjett og da kan man vel velge å bli invitert alene eller ikke i det hele tatt. Man kan jo til syvende og sist velge selv om man vil gå eller ikke.

Min mening

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Nei jeg synes ikke det.

Den dagen vi skal gifte oss, så kommer vi til å invitere søskenbarn med partnere av samboeren. Men vi inviterer ikke mine søskenbarn.

Det høres sikkert rart ut.

Grunnen er: Min samboer har veldig liten slekt. Dersom han ikke skulle invitere sine søskenbarn, sa hadde det nesten ikke kommet noen.

Mens hvis jeg skulle invitere mine søskenbarn og samtidig tanter og onkler, så kommer det til å bli veldig mange.

Dette er noe vi har tenkt på mye og føler det er det rette for oss.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med Piper.

Skrevet

Jeg syns det er helt greit.

Jeg var invitert med samboern i hans kusines bryllup. Kjedet vettet av meg. Jeg kjente ingen andre enn sambo og hans forledre+søsken. Alle talene ble "upersonlige" og kusinen hadde jeg møtt et par ganger bare....han hun giftet seg med - aldri...

Hadde syns det var helt greit om han ble inviterte uten meg!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde blitt såret om jeg ble invitert uten min samboer. Jeg tror flere ikke kommer dersom dere bare inviterer søskenbarn. Kjemperart om folk har vært sammen lenge og dere kjenner begge to.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg hadde blitt såret om jeg ble invitert uten min samboer. Jeg tror flere ikke kommer dersom dere bare inviterer søskenbarn. Kjemperart om folk har vært sammen lenge og dere kjenner begge to.

Selv om man er søskenbarn er det ikke dermed sagt at man kjenner hverandres partnere. Derfor synes jeg det "ideelle" i Ts situvasjon ville vært å bedt de med langvarige forhold.

Men gjort er gjort, jeg synes ikke det er rart.

Skrevet

Dere har ikke "dummet dere ut", dere står jo fritt til å invitere dem dere vil.

Personlig ville jeg invitert de "langvarige forholdene" (type samboer, forlovet, gift) i alle fall, men det handler jo ofte om plass og budsjett, opg folk flst forstå vel.

Personlig vet jeg ikke om jeg hadde gått om jeg var invitert alene, men det har å gjøre med at jeg og min samboer bor maaaaange mil unna familie/slekt, og skal jeg først reise den lange veien, så gjør vi det sammen. Men, jeg har ikke vært invitert i et eneste bryllup, med eller unte parnter, på de 5 årene jeg har kjent ham, så det er ikke noe jeg har måttet ta stilling til heller.

Gjest Gjesta
Skrevet

helt enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...