Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler: Måtte bare prøve å lese dagboken min på trøndersk, skikkelig morsomt!

Gjest Gjest
Skrevet

Hæ? hvordan lar dette seg gjøre??

Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

Nyyyyyydelig! Dagboka mi er en skikkelig treat på trøndersk! Fikk ledd meg vondt i magen nå. Hohoho.

Gjest: Hvis du kikker i adressefeltet, ser du at det står adressa til forumets hovedside bakerst - bare bytt den ut med den adressa du vil oversette. Husk http:// også!

Gjest marthepia
Skrevet (endret)

Kult! Æ e ein ækte trønder sjøl så d va ænkelt for mæ å læs d ja! :ler:

Endret av marthepia
Skrevet
Kult!  Æ e ein ækte trønder sjøl så d va ænkelt for mæ å læs d ja! :ler:

Jeg og, men synes det var en litt vanskelig form for trøndersk. Ikke alt var helt slik jeg ville ha skrevet det. ;)

Skrevet

Det var helt utrolig, - hadde det ikke vært for at jeg selv har skrevet det ville jeg ikke ha forstått hva det stod: "Ætte hu hadd etti, koijn hu nesten heller itj kåmmå radi nok i seng" :ler:

Skrevet

Hm.. må være tvers gjennom dum jeg, men dette skjønner jeg ikke! Hvem er det som har jobb som oversetter på forum æ? Hm..

Eller drømmer jeg..? Lå og halvsov litt på sofaen, men mener jeg våkna.. :forvirret:

Skrevet

Det er ingen som jobber som oversetter på forumet. Men det finnes en hjemmeside, hvor man kan taste inn www.kvinneguiden.no, og velge trøndersk som språk. Så blir forumet oversatt.

Du kan forøvrig velge hvilken som helst www. adresse

Odalizer

Bare klikk på linket og prøv selv.

Skrevet
Det er ingen som jobber som oversetter på forumet. Men det finnes en hjemmeside, hvor man kan taste inn www.kvinneguiden.no, og velge trøndersk som språk. Så blir forumet oversatt.

Du kan forøvrig velge hvilken som helst www. adresse

Odalizer

Bare klikk på linket og prøv selv.

Oki! Takk! :hoppe:

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

:ler: noe så merkelig.......

Her er et sitat fra noe jeg har skrevet, oversatt til trøndersk

Lenge siden jeg har ledd så mye :ler:

de' e så gæli mang her på Snikk Snakk som hi humor så de' heill, men som samtidig e seriøse i sine svar aijner steder at de' bli' umule å nevn aill uten at nån bli' glemt!

”Osv............................................”

nei huff, herre lista kaijn bli lang, (må nok sætt på støggmang etterhvert) men de' e støggmang fler enn dæm æ hi nevnt.. Te' no

angrer førr at æ begynte på ein liste kjæm på så mang sånn etterhvert lizm

herlighet, :ler:

:hoho::hoho:

Endret av Miloine
Gjest Gjest
Skrevet
:ler:  noe så merkelig.......

Her er et sitat fra noe jeg har skrevet, oversatt til trøndersk

Lenge siden jeg har ledd så mye  :ler:

de' e så gæli mang her på Snikk Snakk som hi humor så de' heill, men som samtidig e seriøse i sine svar aijner steder at de' bli' umule å nevn aill uten at nån bli' glemt!

”Osv............................................”

nei huff, herre lista kaijn bli lang, (må nok sætt på støggmang etterhvert) men de' e støggmang fler enn dæm æ hi nevnt.. Te' no

angrer førr at æ begynte på ein liste  kjæm på så mang sånn etterhvert lizm 

herlighet,  :ler:

:hoho:  :hoho:

:klappe: :grine2: ækt trøndersk jo gu ko artig :ler:

:ler2:

Gjest Emera
Skrevet

Morsomt det der.

Men siden jeg er trønder selv, synes jeg det er artigere å lese mine egne innlegg på odalsdialekt. Det blir virkelig snålt!

Gjest Miloine
Skrevet

Ingen som har en link til"toten"dialekta? det er vel Hedmark dialekt det vel!

det hadde vært enda kulere :ler:

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Dette må være noe Hedmarksk ser det ut til....

Da har je sagt drit go' natt ått 'a. Ho ligger på sofaen og halvsover mens dom are i kåken sitter og glanar på kopekasse. Ho er trigg nå, og sier at ho kå'mmer hemm i mårå. Så får vi se..

Nå skær je ta resten ta Amaronen min, det er akkurat ett hællvt glass att. Je fant nemlig en flaske som bære var en hællv liter, og det passer før mæ som itte ørrker å drekke hemmbrent hør æfta. Det ender joggu støtt me' at je hæll ut hællve flaska.

Nå ser je på Top Model, og etterpå skær je sjå på Siw og Knut, og så skær je bære legge mæ trur je. Je er helt siginn her je sitter...

Vin oversettes til hemmbrent på hedmarksk :ler:

OOOOOdalsk er det jah.... hahaha

Endret av mysan
Gjest Miloine
Skrevet

:overrasket::ler: der har vi hedmarsk ja! Hvor fant du det?

Jasså, du drekk hemmbrent ja ;) ha,ha, vin er bare noe du sier :ler:

PS! er den skikkelig filtrert eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...