Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #1 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg kunne godt tenke meg å søke på denne skolen høsten. Vil gjerne høre fra folk som har gått der, om skolen er bra?? Hva får jeg ut av det?Har du fått jobb på grunnlag av den utdannelsen osv. Linjene jeg er intr i er interiør, grafisk design og reklame. Skolen jeg evt skal gå på er Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Landra Skrevet 17. mai 2006 #2 Del Skrevet 17. mai 2006 Hei! Typen min går der nå (megler). Han syntes skolen er for dyr med tanke på det du betaler for. Det er 4 stykker som er skole flinke eller ambisiøse i klassen hans, mens resten på ca 30 bryr seg egentlig ikke. Hvis du gjør det du skal og er ambisiøs så går det sikkert kjempe bra, men mange har sagt at man nærmest kan kjøpe bøkene og ta eksamen uten undervisningen. Søss har tatt noe innen design og syntes det var bortkastet å betale så mye for ingenting. I klassen hans er det flere som har fått jobb før de er ferdig med skolen. Så det er jo bra. Klassen til en kompis av meg klagde på MI og fikk bedre karakterer enn de egentlig hadde fått. Håper dette var til. Selv om de rundt meg har dårlig erfaring, så trenger ikke du å oppleve det samme nødvendigvis. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 18. mai 2006 #3 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg gikk to år på MI i Trondheim på Interiør, for meg som ikke hadde noen tegnefaglig bakgrunn i det hele tatt så var dette absolutt verdt pengene, da jeg ikke ville ha kommet inn på universitetet her i UK uten de. Men det holder ikke som utdannelse alene, tror det kun er fire stykker i klassen min som har fått relevant arbeid i ettertid og av disse så var 75% "godt voksne". Jeg og noen andre valgte å fortsette utdanningen, enten i utlandet eller på kunsthøgskolene, dette for å faktisk "bli noe"... Tror kvaliteten på undervisningen varierer veldig fra sted til sted og linje til linje. Vi var heldige og hadde gode og velkvalifiserte lærere i de fleste fag (var et fag vi hadde en elendig lærer med mange personlige problemer...heldigvis bare et lite "ekstrafag"), men jeg vet om folk som tok andre linjer på samme skole som klagde veldig (ene venninna mi tok reiseliv og syntes i ettertid at hun like gjerne kunne ha kastet pengene ut av vinduet...), mens interiørklassen i Stavanger vet jeg var veldig misfornøyde igjen (ene som tok første året sammen med meg fortsatte i Stavanger og syntes kvaliteten var mye dårligere). Hvordan kvaliteten i Bergen er vet jeg ikke, men jeg tror det var noen problemer på noen linjer i fjor (ikke interiør såvidt jeg kan huske), minnes at det stod noe om det i BA eller BT, du kan jo forsøke å søke på sidene deres... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå