Gjest *Just-Me* Skrevet 16. mai 2006 #1 Del Skrevet 16. mai 2006 Jenta her i huset har ¨fått en god del røde prikker på kroppen som klør. Har fått konstatert at det er loppebitt.... Vi har katt som er både ute og inne. Katten har klart å kommet seg inn på rommet og lugget i senga til jenta. Nå har vi luftet og vasket madrass, sengetøy osv.... Men hva med katten??? Har hun lopper?? Hun oppfører seg som vanlig, hun klør seg ikke. Bare litt i ørene, men det har hun alltid gjort. Vasker seg som vanlig. Kan katter få lopper?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 16. mai 2006 #2 Del Skrevet 16. mai 2006 Katter kan få lopper, men de loppene som lever på mennesker og katter er ikke de samme. Kattelopper kan mellomlande på mennesker og bite oss, men de blir ikke værende på kroppen vår, og omvendt. Så at menneskene i huset har lopper er ingen indikasjon på at katten skulle ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. mai 2006 #3 Del Skrevet 16. mai 2006 Ring dyrlegen og få de til å sende inn en resept på loppemiddel til nærmeste apotek. Det er en flytende veske du har på nakken til katten med en slik liten "pipette". Tar 2 sec, og da er du sikker på at katten er fri for lopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #4 Del Skrevet 16. mai 2006 hun klør seg ikke. Bare litt i ørene, men det har hun alltid gjort. Vasker seg som vanlig. ← Hvis katten klør mye i ørene kan den ha øremidd. Dette er veldig vanlig for katter som er i kontakt med andre katter ute. Er veldig lett å behandle med øredråper over en ukes tid. har aldri hørt om at det kan smitte over på mennesker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. mai 2006 #5 Del Skrevet 16. mai 2006 Er katten en liten jeger? Kan være fuglelopper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 17. mai 2006 #6 Del Skrevet 17. mai 2006 Hvis katten klør mye i ørene kan den ha øremidd. Dette er veldig vanlig for katter som er i kontakt med andre katter ute. Er veldig lett å behandle med øredråper over en ukes tid. har aldri hørt om at det kan smitte over på mennesker... ← Må man ha resept til slike øredråper, eller kan man bare kjøpe dem på apoteket? Hva heter de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. mai 2006 #7 Del Skrevet 17. mai 2006 Er katten en liten jeger? Kan være fuglelopper... ← Kattene våres drar med seg fuglelopper inn HVER vår.. Vi pleier å kjøpe en spray i dyrebutikken som vi "dynker" dem med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 18. mai 2006 #8 Del Skrevet 18. mai 2006 Ja det er nok fuglelopper..... Det var det legen sa, men at katten hadde dratt de med seg inn. Skal jeg behandle katten med noe loppemiddel da, siden det er fuglelopper?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2006 #9 Del Skrevet 18. mai 2006 Ja det er nok fuglelopper..... Det var det legen sa, men at katten hadde dratt de med seg inn. Skal jeg behandle katten med noe loppemiddel da, siden det er fuglelopper?? ← Ja, det får du kjøpt på dyrebutikken. De har flere typer, av de jeg har prøvd har jeg vært mest fornøyd med en spray til å gni inn i pelsen, og evt spraye på utsatte steder utendørs(der katten pleier å ligge og sånn). Jeg vil ikke anbefale deg shampo, om ikke katten din er gla i vann.. Jeg støvsuger huset og vasker/ støvsuger/ rister pledd, sengetøy og evt alt stoff katten har ligget på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenHobart Skrevet 20. mai 2006 #10 Del Skrevet 20. mai 2006 Men fugleloppene bor ikke på katten. Du må fjerne kilden til loppene før du blir kvitt de. Har du en fuglekasse på eiendommen? Det er ikke uvanlig at fuglekassen blir ubebodd når katten har tilgang til den. Dermed blir loppene i oppråd for tilholdsted og hopper på første og beste. Katten kan nok bringe loppene inn i huset,men du må altså fjerne hele fuglekassen. Vær obs på at du sannsynlig får lopperselv når du tar ned kassen, og den bør brennes! (ja, har desverre erfart dette selv ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. mai 2006 #11 Del Skrevet 20. mai 2006 Du må IKKE finne på å fjerne den fuglekassen nå. Det må du vente med til høsten kommer. Kattene drar ikke med seg lopper inn når de er innsprayet med det antiloppemiddelet jeg nevnte over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå