Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor vinkle på mannens bunad, når han tydeligvis ikke har problemer med å ikke gå i denne, og ikke har bedt om å få gå i det?

Forøvrig truet jo pensjonistpartiet med å ha ekstra bystyremøte, hvis hun ikke ville gå i bunad. Alle uttalelsene deres viser jo helt klart hva slags miljø hun må hanskes med. Latterlig.

Det er nettopp slike hendelser som gjør at vedtekter endres, men det ville de tydeligvis ikke.

Rubina Rana fikk kjeft fordi hun GIKK i bunad. Hva skal innvandrere gjøre, for å gjøre sure nordmenn med fremmedfrykt fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor vinkle på mannens bunad, når han tydeligvis ikke har problemer med å ikke gå i denne, og ikke har bedt om å få gå i det?
Hun hadde heller ikke problem med å ikke gå i sari. Sett deg inn i saken først du. ;)
Gjest Gjest
Skrevet

Hun kan ha på seg sarien hele forbanna året for min del, men 17. MAI handler om NORGE, og man feirer NORGE. Dessuten. Har man vedtekter, så har man vedtekter. Fikser hun ikke vedtektene, så får hun ta avstemming i kommiteen og eventuelt slutte om hun ikke fikser at bunad blir stemt inn i vedtektene.

Gjest Gjest
Skrevet
Hun kan ha på seg sarien hele forbanna året for min del, men 17. MAI handler om NORGE, og man feirer NORGE. Dessuten. Har man vedtekter, så har man vedtekter. Fikser hun ikke vedtektene, så får hun ta avstemming i kommiteen og eventuelt slutte om hun ikke fikser at bunad blir stemt inn i vedtektene.

Ja, men feirer man Norge fra 1950 eller 2006? I dag er ikke Norge hvitt, skjønner du. Ei heller står kvinnene på kjøkkenet og slaver, men snakker ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi feirer ihvertfall ikke India. Man kan feire india andre dager. Dessuten stopper dine argumenter når du ikke kan svare på poenget om vedtekter. Man følger vedtekter selv om du er hvit, gul, svart eller rød i huden det e rikke rasistisk. Jeg er også sterkt imot sameflagg i 17.maifeiringen.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi feirer ihvertfall ikke India. Man kan feire india andre dager. Dessuten stopper dine argumenter når du ikke kan svare på poenget om vedtekter. Man følger vedtekter selv om du er hvit, gul, svart eller rød i huden  det e rikke rasistisk. Jeg er også sterkt imot sameflagg i 17.maifeiringen.

Så samer er heller ikke en del av Norge? ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva har sameflagget med norges frigjøring å gjøre?? De stiller seg over landegrenser, likevel er de 100% avhengig av den norske stat.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, men feirer man Norge fra 1950 eller 2006? I dag er ikke Norge hvitt, skjønner du. Ei heller står kvinnene på kjøkkenet og slaver, men snakker ut.

Man feirer frigjøringsdagen. Ikke indias frigjøringsdag. De kan ta på sarien under andre omstendigheter enn NORGES frigjøringsdag. Man kan feire India den 18. om man vil og gå i sari til hun blir svimmel.

Gjest gjest1
Skrevet

Er det verre å bruke sari enn f.eks dressjakke og dressbukse for damer? Eller en designerkjole?

Gjest Gjest
Skrevet

Og ikke gjør dette til NOK en kvinnesak. Det er ingen kvinnesak i dette her.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det verre å bruke sari enn f.eks dressjakke og dressbukse for damer? Eller en designerkjole?

Hun ville ha på seg Indias nasjonaldrakt til tross for vedtektene som sa at det skulle være norsk bunad - hva er det med det du ikke forstår?

Gjest Gjest
Skrevet

Hun skulle heller ikke ha på seg dressjakke eller joggebukse eller skjørt eller striesekk, for vedtektene i organisasjonen hun var medlem i hadde bestemt at det skulle være bunad.

Gjest Gjest
Skrevet

Om du er ansatt i McDonnalds, og de sier du skal bære McDonnalds-klær, så gjør du det, og stiller ikke i smoking.

Jobber du i forsvaret, og de bestemmer at det skal bæres uniform, så bruker man ikke bunad.

Gjest gjest1
Skrevet
Hun ville ha på seg Indias nasjonaldrakt til tross for vedtektene som sa at det skulle være norsk bunad - hva er det med det du ikke forstår?

Kan du svare meg?

Gjest Gjest
Skrevet

Hallo...

Hun fulgte jo vedtektene, da. Hun spurte imidlertid om hun kunne få benytte sari, og fikk et rungende kraftig nei, samt tydelige signaler om hvor uaktuelt det var å endre vedtektene. Hun tok dette til følge, og gikk i bunad.

Og DET er det interessante i denne saken, synes jeg. De holdningene som da ble fremvist.

Gjest Gjest
Skrevet

PS: Meg bekjent har ikke India en egen nasjonaldrakt. For øvrig; hva er galt med å benytte denne?

Om jeg er i utenlandsk bryllup og stiller i bunad, så betyr da ikke det at jeg hyller Norge? Nei, det betyr at jeg har tatt på meg det fineste jeg har, for å hylle brudeparet. Man hyller da ikke India ved å gå i sari på 17. mai!!

Gjest Gjest
Skrevet
Om du er ansatt i McDonnalds, og de sier du skal bære McDonnalds-klær, så gjør du det, og stiller ikke i smoking.

Jobber du i forsvaret, og de bestemmer at det skal bæres uniform, så bruker man ikke bunad.

Så du mener et verv i en 17.mai-komité kan sammenlignes med å jobbe på McDonalds eller være soldat.

Kanskje du ikke helt har skjønt at 17. mai dreier seg om frihet? ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Om man har i vedtektene at man skal ha bunad, så går man som sagt ikke i NOE annet.

Gjest Gjest
Skrevet
Hallo...

Hun fulgte jo vedtektene, da. Hun spurte imidlertid om hun kunne få benytte sari, og fikk et rungende kraftig nei, samt tydelige signaler om hvor uaktuelt det var å endre vedtektene. Hun tok dette til følge, og gikk i bunad.

Og DET er det interessante i denne saken, synes jeg. De holdningene som da ble fremvist.

Hun gikk til pressen med det og slo det opp som en rase-sak slik jeg forstår det. Hvordan hadde pressen ellers ha visst om dette?

Gjest gjest1
Skrevet

Så en skal betale tusner av spenn for et plagg en ikke har noe tilknytning til for å være med i en komite og ha det hyggelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...