lillesky Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Mamma skal ha ny surfe-pc til 5-7000. Noen bra forslag? Hun bruker ikke pcen til mye, annet enn til litt internett (nettbank, aviser etc) samt Word.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #2 Skrevet 17. mai 2006 Asså hvis hun bare bruker pc-en til såpass lett bruk vil jeg tro en "hvilken som helst" pc er bra nok. Velg en rimelig modell fra et anerkjent merke. Finn en maskin med god og stor nok skjerm. Har ikke peiling på bestemte merker. Ellers kan jo iBook gå an, da slipper hun til en viss grad å tenke på virus og slikt når hun surfer. Men om hun er vant med pc er vel det like bra.
Bobeline Skrevet 17. mai 2006 #3 Skrevet 17. mai 2006 Søsteren min kjøpte denne; HP Pavilion ze2310ea/AMD Sempron 3000+ 15"XGA/512MB/60GB/DVD-DUAL/WLAN/XPH til 6500 og bruker den til spill og internett, samt skoleoppgaver. Hun er veldig fornøyd
Sjokolovski Skrevet 17. mai 2006 #4 Skrevet 17. mai 2006 F.eks en Dell Inspiron 1300 . Hvis du velger den til høyre og tar 90 dagers henteservice isteden for 3 års hjemmeservice er du nede i ca 5000 inkl frakt. Det kan likevel være lurt med 3 års hjemmeservice hvis det skulle skje noe.
Cronos Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Og hvis du bare skal ha den som en stasjonær, så bryr du deg ikke om å få bra batterikapasitet, noe som ofte koster litt. Da ville jeg gått for en av de billigere, med 512 MB ram, og kanskje 15"-17" skjerm. Sjekk litt på nettbutikkene. De selger også ink. service og slikt.
lillesky Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2006 Kjøpte en Toshiba Satellite A100. Selv har jeg Mac, men tror ikke hun vil ha det. Tror ikke man får noen god Mac til 5-7000 heller. Kikket litt på den HP, men endte opp med Toshibaen siden den hadde litt bedre ram og minne. Den er veldig nett og fin.
Gjest Thalassa Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 kjøpte min bærbare pc hos komplett.no og av merket ASUS som jeg er veldig fornøyd med. Den kostet ca 7000 kr og jeg fikk med veske osv, det eneste som ikke man kan gjøre med den er å spille spill, da går det for sakte, men det plager meg ikke nevneverdig siden jeg ikke spiller så mye
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 Kjøpte en Toshiba Satellite A100. Selv har jeg Mac, men tror ikke hun vil ha det. Tror ikke man får noen god Mac til 5-7000 heller. Kikket litt på den HP, men endte opp med Toshibaen siden den hadde litt bedre ram og minne. Den er veldig nett og fin. ← Nå er jo iBook nettopp ute av produksjon, men du får fint en brukt til den prisen. Det er gode og lettvinte nok maskiner til en som bare bruker den til surfing. Men vil hun ha pc så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå