Cuba Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Flåne pumparia = Få låne pumpa di, da? Bøkkejirei = Du bør ikke gi deg Snaruatta? = Hvordan har du hatt det da? Skråppiantasje? = Skal du opp i annen etasje? Næreværsjtjaørt = Nei, det er det verste jeg har hørt Dætiarem = Det er ti av dem Møtræpøsban = Møter deg på Østbanen Skrua? =Hvor skal du, da? Frikkerea? = Hvorfor ikke det, da? Filsejemma = Du får hilse hjem, da Jakkesetnpåråda = Jeg har ikke sett ham på år og dag Skruværmut? = Skal du være med ut? Dæveldevel = Det er vel det, vel Manror = Med andre ord Fnisa = Få en is, da Tapræåblima = Ta på deg og bli med, da Mæsjmæsjefæra? = Hvem er det som er sjef her, da?
Gjest Jalileh Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 Det er egentlig sånn de narkomane snakker.
Cuba Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2006 Det er egentlig sånn de narkomane snakker. ← Jepp.. narkomane og de fra Oslo! Tør ikke tenke på hvordan Oslo-narkomane snakker..
Gjest Jalileh Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Jepp.. narkomane og de fra Oslo! Tør ikke tenke på hvordan Oslo-narkomane snakker.. ← Jeg snakker ikke sånn og jeg er i fra Oslo... eller jo, jeg snakker sånn når jeg kødder.
Gjest Sexy Cath Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 ja østfold-dialekten er jo så mye bedre.
Cuba Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 16. mai 2006 ja østfold-dialekten er jo så mye bedre. ← Ikke vær så seriøs æ Filsejemma!! Leste nettopp den tråden her på babyspråk! He he.. morsomt! "Jæi snakkel ikke sånn og jæi el i fla Oslo"
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #11 Skrevet 17. mai 2006 å dåkk må itj fårrå nålles i aill faill itj! Sjø!
Cuba Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #12 Skrevet 17. mai 2006 Ka? "Du må itj dra fra mæ Per! Æ Kain itj leeev uten dæ..... sjø!!"
Gjest Gjesta Skrevet 17. mai 2006 #16 Skrevet 17. mai 2006 (endret) Sist jeg leste de eksemplene der var det Hønefoss- dialekt, men der prater dem nesten likt som i oslo(øst?).. Endret 17. mai 2006 av Binna
Gjest Barmfager Skrevet 17. mai 2006 #17 Skrevet 17. mai 2006 Sist jeg leste de eksemplene der var det Hønefoss- dialekt, men der prater dem nesten likt som i oslo(øst?).. ← Man prater da ikke sånn på Oslo øst. Bare tull. Syns det minner mer om østfoldsdialekten jeg da.
Cuba Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #18 Skrevet 18. mai 2006 Man prater da ikke sånn på Oslo øst. Bare tull. Syns det minner mer om østfoldsdialekten jeg da. ← Nei, nei, nei!! Da er i allefall du østfolding og for vi snakker likt! Eller.. kanskje jeg IKKE er det..?
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2006 #19 Skrevet 18. mai 2006 Man prater da ikke sånn på Oslo øst. Bare tull. Syns det minner mer om østfoldsdialekten jeg da. ← Det er vel slang fra østlandet da, for jeg kjenner flere som prater sånn. Litt vanskelig å "høre for seg" for de som ikke VET hvordan det uttales
Cuba Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #20 Skrevet 18. mai 2006 Syns forresten det kan høres litt ut sånn som de snakka i Pelle og Proffen-filmene jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå