Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke om dette er riktig forum.

Men hva hadde dere gjort om dere hadde hatt en venninne som KUN tenkte på seg selv, og seg selv i alt??

Hun er en venninne jeg betror meg med det meste til..

Og hun sier det meste til meg..

Jeg stoler ikke 100% på henne, men tror hun holder tett om ting.

Problemet hele veien er at hennes 'problemer og skavanker' alltid er større og verre enn andre sine.

Om hun har en dårlig dag, er syk, har skadet seg o.l. Så trøster jeg henne.

Men om det er noe med meg, så sier hun alltid at, ja det er fort gjort. men det går nok over.

Kan ikke utdype meg så veldig her inne syns jeg, men skjønner dere hva jeg mener.

Alt er om henne, oss andre sine problemer er bare bagateller..

Hvordan hadde dere taklet det??

Vil jo ikke miste henne som vennine, kunne bare ønske hun var litt mindre ego.. og innså at andre også kanskje har sitt å slite med..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

"Problemkonkurranser" er en slags sportsgren.

Det finnes nok idrettsgrener som er mer givende... ;)

Skrevet

uff skjønner godt hvordan du har det! har også en sånn en.. dersom jeg har vondt har hun det enda verre!

prøver stort sett å unngå slike temaer.. nå ser jeg henne ikke så ofte siden vi studerer i hver vår kant av landet og det hjelper på tålmodigheten med henne de gangene jeg møter henne. hun er en god venninne men jeg blir fryktelig lei av den konkurransen..

er jo ikke alltid til det beste å ta opp slike problem heller, noen blir faktisk ganske fort fornærmet.. men det går kanskje an å hinte litt?? eller event. snakke med henne om en annen venninne du har som har disse egenskapene? kanskje hun tar det innover seg og prøver å tenke på hvordan hun oppfører seg?? f.eks. :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
uff skjønner godt hvordan du har det! har også en sånn en.. dersom jeg har vondt har hun det enda verre!

prøver stort sett å unngå slike temaer.. nå ser jeg henne ikke så ofte siden vi studerer i hver vår kant av landet og det hjelper på tålmodigheten med henne de gangene jeg møter henne. hun er en god venninne men jeg blir fryktelig lei av den konkurransen..

er jo ikke alltid til det beste å ta opp slike problem heller, noen blir faktisk ganske fort fornærmet.. men det går kanskje an å hinte litt?? eller event. snakke med henne om en annen venninne du har som har disse egenskapene? kanskje hun tar det innover seg og prøver å tenke på hvordan hun oppfører seg?? f.eks.  :)

Det er så irriterendes.. har jo ikke lyst 'konkurerre' i det hele tatt. Er hun syk, så ok, alle blir jo det i blandt, og jeg prøver å støtte/trøste henne, og svarer på alt.. dum som jeg er..

Er det derimot meg som er syk..og jeg føler behov for å snakke med noen, så faller hun først.. og det er et eller to svar det, alle blir syke iblandt, det går over, jeg har også hatt det bla bla bla..

Ikke at vi er så ofte syke altså.. :ler: ihvertfall ikke jeg.. Men når jeg nå sier 'syk' så mener jeg alt fra virkelig syk, til ryggproblemer, benbrudd etc..

Men føler liksom hun ikke bryr seg i det hele tatt..

Er jeg sliten etter tja si..240 arbeidstimer pr mnd.. Å jeg føler jeg trenger avkobling, og litt avslapping, så mener hun at vi må ta oss en heidundrandes fest snart..det tror hun er bra.. Jeg får ikke overskudd av å drikke meg drita..

Virker som hun ikke har evne for å tenke på andre.. Hun har det alltid verre, eller har hatt det verre..

Noe jeg vet hun ikke har, kjenner henne ut og inn..

Men så er ikke jeg den personen som går til lege fordi jeg er litt tett i nesa heller.. og jeg tar vare på vennene mine..

Da forventer jeg å få litt tilbake også.. hva har man venner for egentlig..

Skrevet

I see... skjønner du blir lei.. føler jeg blir litt irritert på dine vegner når jeg leser innlegget ditt..

noen mennesker tenker bare på seg selv!

kanskje du skulle prøve ta litt avstand for en stund? jeg tok meg litt "fri" fra venninna mi ei stund, kanskje ikke så snillt det heller, men føler at det reddet vennskapet vårt fra å falle helt sammen..

Skrevet
I see... skjønner du blir lei.. føler jeg blir litt irritert på dine vegner når jeg leser innlegget ditt..

noen mennesker tenker bare på seg selv!

kanskje du skulle prøve ta litt avstand for en stund? jeg tok meg litt "fri" fra venninna mi ei stund, kanskje ikke så snillt det heller, men føler at det reddet vennskapet vårt fra å falle helt sammen..

takk for svar marikari :)

Jeg skal prøve å ta litt 'fri' fra henne nå. Ikke gi lyd i fra meg, før hun gjør det.. Da får jeg nok bare en mld hvor det står, hvordan går det, du er så stille om dagen.. blæ blæ blæ. Hvorfor skal alltid jeg ta initiativ da?

Hadde det ikke vært for henne hadde jeg hatt type nå.. men når hun fordi hun føler seg som femte hjul på vogna tar tlf min på en fest, og sitter å skriver mld med typen min, som om det er fra meg.. Å det ender med at han blir flyforbanna og aldri vet om det er jeg eller hun som har tlf min.. da føler jeg meg litt irritert..

Men NÅ når hun har type selv..da er det ikke så farlig om andre føler seg som femte hjul på vogna..

Ikke bare det som ødla med typen min altså..men hun var en STOR del av 'ødeleggelsespakka' :(

Gjest Gjest
Skrevet

Lett å si, men kutt henne ut. Du trenger ikke et menneske i livet ditt som gjør at du mister energien din og som bare bruker deg. Man må velge bort enkelte "venner" og det du skrev om at hun tok seg til rette med din mobil, sier at hun manipulerer deg og ikke har respekt for deg. Jeg har også kuttet ut venner og venninner som bare har brukt meg.

Ikke syns synd i henne, men tenk på deg selv. Jeg håper du har andre venninner eller får deg nye.

:klem:

Skrevet
og det du skrev om at hun tok seg til rette med din mobil, sier at hun manipulerer deg og  ikke har respekt for deg.

:klem:

Føler det litt sånn..og det er faktisk andre som har fortalt det til meg at de syns hun behandler meg dårlig..

Men så er det det at jeg ikke har så mange venner her jeg bor akkurat nå.. bor her heldigvis bare for en kortere periode..

Skal tenke mer nøye over ting..og bli litt mer ego selv.. HVertfall når det gjelder henne..

Vondt å innse men..er vel sånn det er.. sukk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...