Ottine Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Lurer kort og godt på om noen her har bakt SANS RIVAL - som jo skal være den ultimate festkaken... Har oppskriften - ser det er litt jobb; men er det noen "feller" som er lett å gå i, feks?
Arkana Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Nei, jeg har faktisk aldri bakt sans rival. Men når du bruker ord som "ultimate festkake" og "ser det er litt jobb" skjønner jeg at jeg må finne en oppskrift og teste den ut.
Arkana Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Hmm, det virker jo egentlig bare som en litt annen versjon av en suksessterte. Jeg tror ikke den oppskriften skulle by på noen særlig problemer. Høres god ut, og den skal definitivt prøves.
Ottine Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2006 Nei, jeg tror heller ikke det er så hokus-pokus; men litt jobb er det nok. Tror jeg skal imponere med den i nærmeste framtid! Skal vi avlegge rapport når "jobben" er gjort - og smakt på, kanskje? Jeg kommer til å bake den til neste helg!
Arkana Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Jepp, det kan vi gjøre. Skal bare spise opp sjokoladekaken jeg bakte på tirsdag først...
Arkana Skrevet 20. mai 2006 #7 Skrevet 20. mai 2006 Klarte ikke å vente jeg, så nå står bunnene i ovnen og sirupen til kremen står på komfyren og koker. Gleder meg til å smake!
Arkana Skrevet 20. mai 2006 #8 Skrevet 20. mai 2006 Kaken var nyyyyydelig! Minnet om suksessterte, men synes faktisk den var hakket bedre. Kremen var fantastisk. Jeg brukte forresten denne oppskriften: 5 eggehviter 1 kopp sukker 1½ kopp hakkede usaltete cashewnøtter ¼ kopp vann ⅔ kopp sukker 5 eggeplommer 1 kopp smør 150 g sukker 75 g hakkede mandler Stivpisk eggehvitene. Visp gradvis inn sukkeret til en stiv marengs. Vend inn nøtter. Fordel i tynt lag i tre like store bunner (18x15 tommer?). Stek ved 175 grader i ca 20 minutter. Avkjøl. Kok vann og sukker til en tykk sirup. Visp sirupen i eggeplommene. Sett kaldt 20-30 minutter. Visp inn det kremede smøret. Lag krokan ved å brune sukker og nøtter og hakke opp. Bre krem og dryss krokan mellom lagene og oppå kaken. Server avkjølt.
Ottine Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2006 Ja, kaken ble bra,skjønner jeg? Jeg bakte den i går - og jeg synes det var mye jobb,jeg da...Men jeg ble stolt av resultatet! Jeg brukte en annen oppskrift enn deg - og den har jeg ikke her nå, for jeg bakte den hjemme hos mor - hun skal ha den til et selskap. Men jeg lagde den stoor,da - ca 40X40...Mange godbiter der, ja! Men som sagt synes jeg det var mye jobb, så mange prosesser liksom. Har ikke fått smakt den ennå. Gleder meg til det!
Arkana Skrevet 25. mai 2006 #10 Skrevet 25. mai 2006 Ja, det tok litt tid, det må jeg si. Men det var vel verdt det, og kaken forsvant temmelig raskt!
Ottine Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #13 Skrevet 27. mai 2006 Nå har jeg smakt den - ahhh! Var meget bra, ja!Fornøyd med meg selv, nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå