Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar til stadighet min venninne i hvite løgne. I alle mulige sammenhenger. Jeg pleier ikke å bemerke for henne at jeg vet hun ikke forteller sannheten, for det betyr jo ikke noe. Det burde i allefall ikke bety noe...

Men - det har bevirket at jeg tviler på henne, og kommer til å skamme meg når jeg ser det var sant det hun sa.

Selv bruker jeg "aldri" hvite løgner. Da prøver jeg heller å unngå emnet. For meg er løgne galt. Hvite eller ei.

Åpenbart er det flere som tar lett på dette. Kanskje jeg er en smule for seriøs? :klø:

Hvordan har dere det med hvite løgne? Er det tillatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på hva slags hvite løgner da!

Detr beste er å ungå tema...!

Men hvis det er en overaskelse til noen,så ville det jo være dumt å si noe.....?

Skrevet

For å dekke over en overraskelse burde det være o.k, men ikke når det blir brukt som en undskyldning for noe...

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker ikke hvite løgener selv, eller svarte for den saks skyld.

Hvorfor bemerker du det ikke, kanskje du kan si at du begynner å tvile på henne av den grunn, og kanskje hun lærer da... Iallfall blir litt mer bevisst på det hun sier.. Det er jo noen som lyver uten å merke det selv, og de trenger å få hvite at folk faktisk skjønner at de lyver...

Skrevet

Jeg har tenkt på det noen ganger, når jeg helt klart ser det er en sannhet med modifikasjoner hun forteller. Tror jeg vil kommentere det en gang ja, når jeg tar henne på fersken. Hun mener jeg er godtroende. Og det var jeg nok også før i tiden.

Det værste er når jeg tror hun lyver, og det viser seg at hun fortalte sannheten. Husker en gang hvor hun sa: "Jeg kom for sent fordi jeg kjørte på en rev". Den syntes jeg var for langt ute, men det var faktisk sant...

Før kunne jeg distrahere fra disse tingene, men nå tar jeg alt hun sier med en klype salt. Vil i alle fall ikke at disse små-løgnene skal gå utover vennskapet...

Skrevet

Det kommer litt an på hvorfor hun gjør det synes jeg. Jeg gjør det en gang i blant, men da er det gjerne fordi jeg ikke orker eller vil forklare det som det er. En konsekvens av bl.a. depresjon og lett sosialangst. Hvis hun er mer av typen vaneløgner er det mindre ok...

Skrevet

Jeg tror faktisk det er mer av vane, for i de fleste situasjoner ville det ikke ha vært noe som hadde krevet en forklaring.

Jeg har bestemt meg for å "avsløre" henne neste gang. I allefall gjøre henne oppmerksom på at jeg forstår.

Skrevet

Skjønner. Eksen min var vaneløgner, og det er virkelig til å bli gaaal av!

Skrevet

Jeg har som regel å prøve å være så sannferdig som mulig, men mener det finnes situasjoner hvor man kan ta en hvit løgn. Et eksempel er hvis venninnen din har tatt permanent hos frisøren og ser ut som hun har puttet hodet i tørketrommelen, da er på sin plass med en liten hvit løgn.....neida det ble ikke så galt, et par vasker så blir den permanenten helt topp :sjarmor:

Skrevet
Jeg har som regel å prøve å være så sannferdig som mulig, men mener det finnes situasjoner hvor man kan ta en hvit løgn. Et eksempel er hvis venninnen din har tatt permanent hos frisøren og ser ut som hun har puttet hodet i tørketrommelen, da er på sin plass med en liten hvit løgn.....neida det ble ikke så galt, et par vasker så blir den permanenten helt topp :sjarmor:

Har du virkelig venninner som tar permanent? :sjarmor:;)

Skrevet

Noen år siden det da......jeg er jo ikke noen komfirmant akkurat :ler: brukte det bare som eksempel fordi jeg synes det er ganske dekkende for det jeg mente

Skrevet
:kyss:
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har også en venninne som lyger og det i ett kjør. Som regel er det om helt usaklige ting, så jeg skjønner ikke hvorfor hun engang gidder!

Nå er jeg så vant til det at jeg ler meg for meg, selv om det egentlig ikke er morsomt. Men hva skal man gjøre?

Noe av det hun lyger mest om er alderen sin. Husker det ble ganske så pinlig da vi var på en konferanse i Paris i fjor. Da var det to stk som spurte henne og de trodde ikke på henne og hun ble skikkelig hissig og de to gav seg ikke (hun ene er dommer på tinghuset her i bergen og hun andre er aktor, var skikkelig rettsak spørsmål. hehe)

hun påstod da at hun var 23 år mens hun egentlig er 37. Hallo??????? :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...