Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte skal man ta sol i oppstarten? Når man skal bygge opp en grunnfarge? Og hvor ofte bør man ta det når man har fått grunnlag?

Kan ikke helt dette her jeg.... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke fordra solarium! Tidlig aldring og ødelegging av huden de luxe. Men ser du skal gifte deg og det er jo en grunn for et unntak.

Ville tatt et par ganger i uken frem til bryllupet, og smørt meg jevnlig med bodylotion fra dove med selvbrunings i....

Skrevet

Start forsiktig med rundt ti min (alt etter hva slags hud du har) og ikke ligg lenger enn max en halvtime av gangen - et par ganger i uken for å vedlikeholde fargen.

Skrevet
Kan ikke fordra solarium! Tidlig aldring og ødelegging av huden de luxe. Men ser du skal gifte deg og det er jo en grunn for et unntak.

Ville tatt et par ganger i uken frem til bryllupet, og smørt meg jevnlig med bodylotion fra dove med selvbrunings i....

Jeg er livredd for solarium egentlig, og gjør det ikke bare av kosmetiske grunner. Jeg har nemlig masse eksem og tørr hud. Kan derfor IKKE bruke noe selvbruningsgreier. Kan ikke bruke solkrem uten å reagere en gang.

Sol hjelper mot eksem, fordi det gjør huden tykkere, og da blir mindre utsatt for nettopp eksem. Dessuten er brun hud tykkere enn lys, og har et bedre naturlig forsvar mot sollys. Noe som er en fordel når man ikke tåler solkrem.

Eksem, konstant kløe og kortison er i hvertfall noe som ødelegger huden de luxe.

Så som du skjønner, gjør jeg det ikke bare for å bli brun til bryllupet mitt, selv om det er et pluss og motivasjon til at jeg tør å ligge i den bråkete ekle tingen.

Kunne aldri tenkt meg å ta massemasse sol, for det synes jeg ikke er noe fint i det hele tatt. Huden ser ut som en brunost av lær. Men litt sol av medisinske grunner tror jeg er mer helsebringende enn skadelig!

Takk uansett :klem:

Skyler: Da prøver jeg med et par ganger i uken! Takk for tips! :klem:

Skrevet

Jeg brukte solarium endel før. Da solte jeg med annenhver dag til jeg fikk den fargen jeg ville ha og etter det et par ganger i uken for å vedlikeholde fargen. 15-25 min hver gang. Og jeg har lys og ømfindtlig hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...