Gå til innhold

Natt til 17 mai

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

kunne ønske mine foreldre passa bedre på meg da jeg var 14-15 år.da hadde jeg sluppet de ubehagelige opplevelsene i forbindelse med alkohol.

når sønnen min kommer i den alderen blir det andre boller ja,hjem senest kl.24,og jeg skal ha øyenkontakt med han.

huff og huff.greit at man sikkert har lært noe,men skulle gjerne vært det foruten.det er ikke uten grunn at det er 18-års-grense på alkohol nei...

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvel
Skrevet

Husker det var veldig stas å få være ute litt utover kvelden natt til 1. mai da vi gikk på ungdomsskolen (natt til 17. har aldri vært så stort i min gjeng). Det var ingen av vennene mine som drakk på den tiden, så vi var ute bare for å være ute. Da følte vi oss store. Kan i grunnen ikke huske at vi så noen andre som festet noe særlig heller, de var vel andre steder... Vi holdt oss stort sett noenlunde i nærheten av der vi bodde, bare ruslet rundt og tullet, og det villeste vi gjorde var å sparke i lyktestolpene slik at de sloknet... :roll:

Selv om du har sett mye dritt, Gamle Alex, så betyr da ikke det at ingen tenåringer er til å stole på. :icon_smile: Det må vel være opp til hver enkelt om man stoler såpass på ungene sine at de slipper dem ut. Foreldrene mine var livredde for at jeg skulle finne på noe tull da jeg var 15-16, og det var en stund hvor jeg knapt fikk lov til å gå ut av huset, helt til de innså at jeg faktisk ikke gjorde noe mer galt enn å henge på en fotballbane om kvelden sammen med kjæresten og venninnene mine. (Og nei, det var ingen andre der som drakk og knuste flasker og ble kjørt hjem av politiet heller...)

Gjest Gjest1
Skrevet
Vår niendeklassing får lov til å være med på et rusfritt arrangement (med mulighet for å vinne pc for de som består blåseprøve), men med klare restriksjoner på hvor hun er. Hun får ikke lov til å gå nede i sentrum.

Det synes jeg var et veldig godt tiltak. Men det finnes andre stoffer enn alkohol i omløp også.

Gjest Gjesta
Skrevet
Så hun får lov til være ute til-..........?

Sånn generelt spørsmål- Dere som lar barna deres gå ut , er dere klar over hvordan det er ute natt til 17 mai selv kl 20.00? Eller spiller det ingen rolle så lenge de er hjemme kl 23

Halv ti. Som alle andre kvelder. Som i dag fex. ;)

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Selv om du har sett mye dritt, Gamle Alex, så betyr da ikke det at ingen tenåringer er til å stole på. :icon_smile:

Hvis du hadde lest det jeg skrev så stod det at de fleste er kjempe greie , men de kan allikvel bli preget av at andre oppfører seg dårlig

Skrevet

Jeg er veldig glad for at vi bor 5km utenfor sentrum, og det ikke går buss etter kl. 16 noen dager... dvs at dersom min datter vil til sentrum uten at jeg sier det er greit, må hun selv gå/sykle dit. Og det gidder hun ikke (ennå). Skal heller prøve å arrangere noe hjemme hos oss (grilling, pizza, spill, film mv) når det blir aktuelt at hun vil ned til sentrum (uansett 1. /16. mai eller helger) i hvertfall frem til hun er konfirmert. Da kanskje hun kan få lov en liten tur nedover sammen med noen utvalgte venninner en liten stund (hjemme kl. 2000 f.eks.), men det må jeg vurdere når den dag kommer. Er hun fortsatt like rolig som nå, vil jeg være mer fleksibel (men da vil hun sikkert ikke nedover), er hun veldig "festete" kommer jeg til å være strengere. Kan selvfølgelig skje mye rundt omkring i byggefeltet, men man er da nærmere og kan følge mer med. Har heldigvis god kontakt med foreldrene til klassekameratene hennes, og alt ang overnatting mv kommer til å avtales/ bekreftes mellom oss foreldre.

Etter hvert som hun blir eldre, kommer jeg nok til å melde meg som natteravn. Men jeg håper som sagt å kunne holde henne "inne" (les: rundt i nabolaget hos/ med kjentfolk) til hun er MINST 15...

Selv om jeg bor på et lite sted, er det mye fyll og slossing i helgene, så jeg mener at ingen under konfirmasjonsalderen har noe i sentrum på kvelden å gjøre i det hele tatt, og helst ikke før de er 18 (men det kan man jo drømme om vil skje...:))

Skrevet
Joda jeg drakk jeg og , men nå er jeg voksen

Ble det folk av deg til slutt, da?

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Ble det folk av deg til slutt, da?

Nope

:ler:

Tror nok jeg har formuleret meg litt klønete her

Jeg skjønner at 15 - 16 åringer drikker og det er et fakta man må forholde seg til

Men jeg synes det er rart at 13- 14 åringer får lov til og gå ut de nevnte nettene og er ute og drikker til 24. Da lurer jeg på hva foreldrene tenker.

Det er ikke ensbetydene med at alle 13 14 åringer drikker , men jeg synes akkurat de to kvelden at de ikke har noe ute og gjøre

Gjest Miloine
Skrevet

Vi bor i Oslo, og sønnen min på 15 fikk ikke lov til å dra ned til byen natt til 17 mai.

Skrevet

13-14 åringer har ikke noe på fest å gjøre uansett, mener nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...