Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I dette eksempelet, trådstarter,er det vel mest sansynlig at vedkommende egentlig ikke vet hva h*n prater om :forvirret: Egof...n

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Hovedavtalen mellom NHO og LO står det under Tilleggsavtale VII og jeg siterer;

NHOog LO er enige om at denne avtalen skal legge til grunn ved utforming og innføring av systematisk arbeids- og/eller dyktighetsvurdering i den enkelte bedrift...

Bruk av systemer som gir en matematisk kobling mellom resultat av vurdering og lønn skal foretrekkes...

:sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Dårlige lærere? Unga i dag er så bortskjemte og vanskeligere å ha med å gjøre at det ikke er spesielt lett å lære dem noe, særlig ikke om de rettigheter og plikter man har som samfunnsborger. Vær glad for at stat og kommune fins. En privat skole ville sikkert kastet ut ungen din eller skrudd opp prisen for å undervise avkommet ditt.

:twisted:

Skrevet
Dårlige lærere? Unga i dag er så bortskjemte og vanskeligere å ha med å gjøre at det ikke er spesielt lett å lære dem noe, særlig ikke om de rettigheter og plikter man har som samfunnsborger. Vær glad for at stat og kommune fins. En privat skole ville sikkert kastet ut ungen din eller skrudd opp prisen for å undervise avkommet ditt.

:twisted:

Ja for all del skyld på ungene - de har jo ingen rett til å bli hørt når de klager på en lærer så for all del......

Skrevet

Derfor lærer våre unger at lærere er en "egen rase" som min eldste forklarte til den yngste her om dagen når denne klaget over urettferdigheten ved at en lærer favoriserte en elev i klassen...

:ler:

så ja, hos oss ser vi på lærere som noe heeeelt spesielt.... nesten en verneverdig art som ingen for all del må si noe negativt om for da kommer alle "de andre" til å ta deg....  :ler:  :ler:

Det er nok få yrkesgrupper som får så mye pepper, og tåler så mye pepper som lærerne. Barn har sin oppfatning av ting (som ikke trenger stemme helt) og forteller om dem hjemme... Mange mener jo reelt at lærerne er det for å gjøre livet deres vanskelig. De setter jo grenser og forteller dem hva de skal og ikke skal gjøre. pføy!

Om man skal oppleve hårsårhet, skal man imildertid kritisere foreldre.

Skrevet

Lærere opplever utolig mye mistro omkring arbeidet sitt.....

Gjest Gjest
Skrevet
jeg er fullstendig for at lærere skal ha samme regler som alle andre:

-jobbe 37,5 timer/uka, 8-4. Det vil også si overtidsbetaling etter 16.00, 100% overtidsbetaling for planleggingsarbeide og prøveretting på søndager og helligdager, overtidsbetaling for foreldrekonferanser på kveldstid, og selvsagt ekstra betalt for å jobbe 17.mai!

hoho; jeg hadde blitt riiiiiiik!!!  :ler:

-det er jo heller ingen som kommer til å bli sure fordi vi ikke kan rette eksamener når det er helg og ferie, gjør jo ingenting om folk må vente på karakterene sine en måneds tid?

-Siden vi skal være på skolen hele arbeidsuka må alle sammen ha egne kontor, eller ihvertfall arbeidsplasser av en viss størrelse, og alle må ha egen datamaskin og telefon.

det kommer til å koste litt å bygge om hele skolen til kontorer, men det gjør vel ingenting at vi ikke har plass til klasserom? Vi må jo ha samme forhold for lærerne som alle andre arbeidstakere!

:klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe:

Gjest Embla s
Skrevet

Noen lærere jobber vanvittig mye, men jeg har også sett utrolig mange eksempler på lærere som jobber mye mindre enn de normale 37,5 t/u og i tillegg har denne ekstra "avspaseringen". Jeg har alltid sympatisert med lærere men det jeg har sett rundt meg har fått meg til å revurdere mine holdninger til denne yrkesgruppen.

Syns forøvrig det hadde vært greit med stemplingsur og gode arbeidsforhold/kontorplasser for lærergruppen - så kan de ta ut all avspaseringen med god samvittighet og slippe det de kaller urettmessig missunnelse. Hvis de virkelig jobber så mye bør det vel være greit å dokumentere det, og hjemmekontor er da ingen selvfølge for noen?

Når det er sagt; jeg vet at noen lærere jobber sinnsykt mye. Men jeg vet også at noen jobber ekstremt lite. Det er stor forskjell på ulike trinn og fag.

Gjest gjesta
Skrevet
- men når de streiker foran en eksamen er det ikke lengre sympati fra min side altså.

En eventuell streik kommer jo alltid på denne årstiden.

Man får flytte lønnsoppgjøret da, så det ikke skal gå utover dine ungers eksamen. ;)

Gjest Embla s
Skrevet
jeg er fullstendig for at lærere skal ha samme regler som alle andre:

-jobbe 37,5 timer/uka, 8-4. Det vil også si overtidsbetaling etter 16.00, 100% overtidsbetaling for planleggingsarbeide og prøveretting på søndager og helligdager, overtidsbetaling for foreldrekonferanser på kveldstid, og selvsagt ekstra betalt for å jobbe 17.mai!

hoho; jeg hadde blitt riiiiiiik!!!  :ler:

-det er jo heller ingen som kommer til å bli sure fordi vi ikke kan rette eksamener når det er helg og ferie, gjør jo ingenting om folk må vente på karakterene sine en måneds tid?

-Siden vi skal være på skolen hele arbeidsuka må alle sammen ha egne kontor, eller ihvertfall arbeidsplasser av en viss størrelse, og alle må ha egen datamaskin og telefon.

det kommer til å koste litt å bygge om hele skolen til kontorer, men det gjør vel ingenting at vi ikke har plass til klasserom? Vi må jo ha samme forhold for lærerne som alle andre arbeidstakere!

Dette syns jeg er et fornuftig innlegg, selv om det er skrevet ironisk(?). Hvorfor skulle ikke alle lærere ha - om ikke eget kontor - så i allefall en ordentlig arbeidsplass med det utstyret de trenger (egen pc er jo da en selvfølgelighet!!)

Og hvorfor skal ikke du få uttelling for endeløse helger og netter med retting? Enten i form av overtid eller i form av avspasering?

Jeg tror lærerne hadde tjent på litt mer ordnede forhold. På mange måter.

Skrevet
Noen lærere jobber vanvittig mye, men jeg har også sett utrolig mange eksempler på lærere som jobber mye mindre enn de normale 37,5 t/u og i tillegg har denne ekstra "avspaseringen". Jeg har alltid sympatisert med lærere men det jeg har sett rundt meg har fått meg til å revurdere mine holdninger til denne yrkesgruppen.

Syns forøvrig det hadde vært greit med stemplingsur og gode arbeidsforhold/kontorplasser for lærergruppen - så kan de ta ut all avspaseringen med god samvittighet og slippe det de kaller urettmessig missunnelse.  Hvis de virkelig jobber så mye bør det vel være greit å dokumentere det, og hjemmekontor er da ingen selvfølge for noen?

Når det er sagt; jeg vet at noen lærere jobber sinnsykt mye. Men jeg vet også at noen jobber ekstremt lite. Det er stor forskjell på ulike trinn og fag.

Det er det jeg alltid har sagt: gi meg et stemplingsur!!! Lønna mi hadde blitt ganske hyggelig, tror jeg. Mens -som mange er inne på - andre sin nok kanskje hadde blitt noe mindre...

Akkurat som i andre yrkesgrupper tror jeg det er ulik arbeidsinnsats blant arbeidstagerne. Tror ikke lærerne står i noen særstilling der.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er det jeg alltid har sagt: gi meg et stemplingsur!!! Lønna mi hadde blitt ganske hyggelig, tror jeg. Mens -som mange er inne på - andre sin nok kanskje hadde blitt noe mindre...

Akkurat som i andre yrkesgrupper tror jeg det er ulik arbeidsinnsats blant arbeidstagerne. Tror ikke lærerne står i noen særstilling der.

Jeg er helt enig. Det er ikke noe problem for meg å dokumentere hvor mye jeg jobber, for jeg jobber godt over det jeg skal hver uke.

Gjest Gjest
Skrevet

Alle dere som mener på ramme alvor at lærere sitter på den grønne gren, hvorfor valgte dere ikke dette yrket sjøl? Kom dere ikke inn på lærerskolen? Gadd dere ikke studere 4 år + + eller var det andre grunner? Det er jo fritt fram å bli hva men vil i dette landet.

;)

Gjest Gjest
Skrevet

Valgte å ikke bli lærer fordi faderen antok (for om lag 15 år siden) at lærernes sommerferie om ikke så lenge ville bli vesentlig kortere, antakelig som andre arbeidstakere.

Gjest Gjest
Skrevet
Valgte å ikke bli lærer fordi faderen antok (for om lag 15 år siden) at lærernes sommerferie om ikke så lenge ville bli vesentlig kortere, antakelig som andre arbeidstakere.

Vel, han hadde på en måte rett. Sommerferien til lærere er faktisk bare 4 uker; som andre arbeidstakere. (Mindre enn mange arbeidstakere til og med.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...