Gjest mamma til to Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Starter ny tråd i stedet for å avspore den opprinnelige mer enn den allerede er. Jeg er vokst opp i Oslo på den tiden det ikke var snakk om at ungene ble fetere og fetere, og var i dårlig form. Den gang jeg gikk på barneskolen fikk ikke barna på barneskolen gå i byen før vi gikk i 4. klasse (dagens 5.). Dette nettopp fordi det var/er langt og mye venting i byen. Å først stå 1-3 timer i kø før toget begynner for så og gå i 1 time er mye for små barn. Den gang jeg var liten så hadde skolene her eget tog for de minste, vi gikk runden i nærmiljøet. En runde som er passe lang. I år vil ikke min 6-åring gå i tog i byen. Nettopp fordi de har fått fortalt hvor langt det er og hvor mye venting det er. I tillegg er han kjemperedd for å ikke finne meg igjen i byen etter toget. Og jeg forstår ham. Jeg har derfor latt det være opp til ham. Jeg som forelder har heller ikke lov til å gå i toget sammen med ham. Men han gleder seg stort til borgertoget på ettermiddagen. Det har han snakket om siste tiden, det skal han gå sammen med lillesøster. Det toget som har en passe lengde for små føtter.
Lizzie Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Jeg gikk i tog i sentrum hele tiden og jeg kan ennå huske vonde føtter og en følelse av utmattelse. Men det var jo utrolig gøy også. Hvis sønnen din virkelig ikke har lyst så syns jeg for all del at han skal få slippe. Det kommer flere år. Og år med bedre vær
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Starter ny tråd i stedet for å avspore den opprinnelige mer enn den allerede er. Jeg er vokst opp i Oslo på den tiden det ikke var snakk om at ungene ble fetere og fetere, og var i dårlig form. Den gang jeg gikk på barneskolen fikk ikke barna på barneskolen gå i byen før vi gikk i 4. klasse (dagens 5.). Dette nettopp fordi det var/er langt og mye venting i byen. Å først stå 1-3 timer i kø før toget begynner for så og gå i 1 time er mye for små barn. Den gang jeg var liten så hadde skolene her eget tog for de minste, vi gikk runden i nærmiljøet. En runde som er passe lang. I år vil ikke min 6-åring gå i tog i byen. Nettopp fordi de har fått fortalt hvor langt det er og hvor mye venting det er. I tillegg er han kjemperedd for å ikke finne meg igjen i byen etter toget. Og jeg forstår ham. Jeg har derfor latt det være opp til ham. Jeg som forelder har heller ikke lov til å gå i toget sammen med ham. Men han gleder seg stort til borgertoget på ettermiddagen. Det har han snakket om siste tiden, det skal han gå sammen med lillesøster. Det toget som har en passe lengde for små føtter. ← Hva er forskjellen på denne tråden å den andre tråden som handlet om akkurat det samme problemet? Begge trådene handler om barn som ikke vil gå i tog, å begge handler om toget i Oslo.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 Hva er forskjellen på denne tråden å den andre tråden som handlet om akkurat det samme problemet? Begge trådene handler om barn som ikke vil gå i tog, å begge handler om toget i Oslo. ← Og nå har denne også sporet av, takket være deg.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 Hva er forskjellen på denne tråden å den andre tråden som handlet om akkurat det samme problemet? Begge trådene handler om barn som ikke vil gå i tog, å begge handler om toget i Oslo. ← Enig ! Trenger vi to tråder om akkurat det samme temaet - på samme dag......
Gjest Gjest1 Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Men kan du ikke gå sammen med ham i toget da?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 Og nå har denne også sporet av, takket være deg. ← Det var da så lite så... Hjelper gjerne til
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 Denne tråden er helt lik den andre, ja. Dette er vel forløpig utdebattert i morgen ettermiddag, så hva er vitsen med å starte en ny tråd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå