roffe Skrevet 5. desember 2002 #1 Del Skrevet 5. desember 2002 med salongen min i porsgrunn. Kundene uteble jeg fikk kun 1 kunde siden sist jeg var her på kvinneguiden. Så nå er det kun internett og forsøk på å skaffe selgere som kan selge produktene mine. Det er desverre et godt stykke til at kvinner og menn kan akseptere at man kan ha et yrke på tvers av kjønnene. . Er det noen med lignene erfaring? hadde det vært morsomt å høre fra dere med et innlegg her! Hilsen Roffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 5. desember 2002 #2 Del Skrevet 5. desember 2002 Hei Hvilken salong var dette roffe? PP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 5. desember 2002 #3 Del Skrevet 5. desember 2002 Det lurer jeg også på?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Fishy Skrevet 5. desember 2002 #4 Del Skrevet 5. desember 2002 Hei Roffe! Jeg svarte deg forrige gang du la inn et innlegg her, og der forklarte jeg hvorfor JEG ville hatt problemer med å gå til en mannlig hudpleier. Jeg forklarte også at dette ikke hadde noe med kjønnsdiskriminering å gjøre. Fikk aldri noe svar fra deg, men du kan jo gå tilbake og lese hva jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rolf Skrevet 5. desember 2002 #5 Del Skrevet 5. desember 2002 Hei Roffe! Jeg svarte deg forrige gang du la inn et innlegg her, og der forklarte jeg hvorfor JEG ville hatt problemer med å gå til en mannlig hudpleier. Jeg forklarte også at dette ikke hadde noe med kjønnsdiskriminering å gjøre. Fikk aldri noe svar fra deg, men du kan jo gå tilbake og lese hva jeg skrev. Joda jeg leste innlegget ditt forige gang. det handler om at kvinner tror menn ikke kan hudpleie. Leger er også menn og de kler av deg osv. ser dere imellom bena osv. osv men dere som har slikt snevert syn på hvem som bør være hudpleier og ikke, dere bør gjøre noe med holdningen. Det nytter ikke åskylde på det ene eller det andre og DERE bør ikke klage om at menn diskriminerer dere når dere går inn i et "mannsyrke". HELDIGVIS var de fleste enig med meg -Takk til dere- hilsen roffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 5. desember 2002 #6 Del Skrevet 5. desember 2002 Har en kompis som er forpleier (++), og han er utrolig populær! Bøkene er fulle og damene elsker ham!... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emine Skrevet 5. desember 2002 #7 Del Skrevet 5. desember 2002 Hei Roffe! Skulle gjerne kommet til salongen din jeg...! Har veldig gode erfaringer med menn som er i såkalte "kvinne-yrker"...! Mange av dem er tillegg flinker enn sine kvinnelige kolleger. Tror kanskje det kan komme av at de føler de må prestere mer kun fordi de er der de er... Blir liksom litt manne diskriminering dette syns jeg... Men at enkelte buker litt tid til å venne seg til sånt, må vi jo bare regne med... Stå på du Roffe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emine Skrevet 5. desember 2002 #8 Del Skrevet 5. desember 2002 Og det vil vi jo ikke ha noe av!!!! :D (diskriminering altså) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 6. desember 2002 #9 Del Skrevet 6. desember 2002 Det var leit det ikke gikk bra. Er det pga av at menn og kvinner ikke vil ha mannlig hudpleier, så går vi ikke fort frem her i verden! Jeg kan ikke se problem med å gå til en mannlig hudpleier, men man kan da ikke tvinge discriminits til å gjøre det heller, så kanskje du bør vente til at folk er mer mottagne? Eller til et sted hvor de er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. desember 2002 #10 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg får homoasossiasjoner av mannlige hudpleiere. Selvsagt burde det ikke vært sånn Men det er jo sånn verden engang nå er. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 6. desember 2002 #11 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg kan godt få fotmassasje av en mannlig massør, men ikke pokker om jeg vil ha mannlig gynekolog! Her vil jeg ha strengt skille, damer mellom bena er av helsemessige årsaker, menn mellom bena er for seksuelle årsaker. Ferdig med det. Jeg hadde ikke likt en mannlig hudpleier heller, det er for intimt. Å ta på ansiktet mitt er forbeholdt en spesiell mann, samme som over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. desember 2002 #12 Del Skrevet 6. desember 2002 Har ikke engang tenkt at det finnes mannlige hudpleiere (så naiv er jeg gitt), og hadde nok ikke gått til en heller......men mannlig gynekolog? Det har jeg alltid hatt, og jeg føler meg mer fornøyd med dem enn jeg gjorde med ei dame som var vikar en gang jeg var på undersøkelse....(for å skli ut litt på tråden...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Fishy Skrevet 7. desember 2002 #13 Del Skrevet 7. desember 2002 Nei, Roffe, enten har du ikke lest innlegget, eller så skjønner du ikke hva jeg sier. Dette var min forklaring: Hudpleie er en veldig intim greie for meg. Jeg ligger og slapper av, og et fremmed menneske står over meg og berører meg. Uansett om det er snakk om ansiktspleie eller massasje, kommer dette mennesket veldig nær meg. BH-en må tas halvveis av. På slutten av hver ansiktsbehandling pleier hupleieren min å massere skuldrene og nakken min. Dette er så intenst deilig at jeg ikke klarer å la være å sukke henført. Det er på ingen måte noe seksuelt over det, men dette fremmede mennesket kommer faktisk fysisk nærmere meg enn selv mine beste venner. Du skjønner sikkert hvor jeg vil? Dersom hudpleieren var en mann, tror jeg at jeg ville fått problemer med å slappe av. Uansett om du er 100 % profesjonell (det er jeg sikker på at du er!), så ville mann-kvinne-aspektet likevel lagt i mitt bakhode. Så Roffe, jeg tror egentlig ikke dette skyldes at damene mistror din kompetanse... og dersom årsaken til kundeflukten er som jeg har beskrevet, så kan dette neppe kalles diskriminering! Du sier altså nok en gang at det handler om at jeg mistror din kompetanse, og slik er det jo slettes ikke! (Begynner riktignok å lure på dine evner til å lese og forstå, men det er en annen sak). Jeg er sikker på at du er en kjempeflink hudpleier (eller i hvert fall er jeg sikker på at det faktum at du er mann IKKE påvirker din dyktighet). Og argumentet ditt om at vi ikke har noe problem med å kle av oss foran leger, viser egentlig hvor ufattelig lite du forstår. For det første er det MANGE kvinner som gruer seg til å gå til en mannlig gynekolog. Kvinnelige fastleger er vanskelig å oppdrive - ikke bare fordi de er få, men også fordi de er så populære. Det er heller ikke slik at man uten videre kan VELGE å gå til en kvinnelig lege selv om man foretrekker det. Jeg har mannlig lege, og syns absolutt ikke noe om å kle av meg, og slettes ikke å spre beina for ham. Men når jeg går til hudpleier, så handler det ikke om et medisinsk "must" man må gjennom. Det handler om nytelse, velvære og myk berøring. Det handler om noe man "unner seg selv", og sammenligningen til leger blir derfor helt absurd. Nytelse, velvære og myk berøring blir med en gang seksuelt betont for meg dersom det er en mann som får meg til å få det så godt. Og da ville jeg følt at behandlingen ble mer ubehagelig enn deilig. For intim er jeg med eventuelle kjærester, og ikke med en ukjent mann. Punktum. Det handler ikke om hva vi tenker om deg, det handler om hva du får oss til å føle. Det KAN ikke betegnes som diskrimenerende at vi synes det er ubehagelig at en ukjent mann tar på kroppen vår??? Nei, jo mer jeg tenker på det, jo mer provosert blir jeg av at du kun ser din egen side av saken. Selvsagt er det synd for deg at det ikke finnes flere damer som ikke har problemer med å ha fremmede mannehender på kroppen sin. Men du får ikke min sympati når du tydeligvis ikke har en anelse om hva du snakker om. Du sier jeg skal revurdere min oppfatning av hvem som bør bli hudpleiere. Well, I've got news to you: Jeg har ingen holdninger om hvem som bør bli hudpleiere. Jeg HAR derimot en oppfatning av at massasje er en litt seksuell greie - NÅR en mann masserer meg. Og jeg har en oppfatning av at jeg personlig ville syntes det var ubehagelig å bli massert av en ukjent mann. Det handler ikke om min tro på dine evner. Forstått det nå? Sia :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå