Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Barns forklaringer på ord og uttrykk. Fritt spillerom De hadde ikke tannkrem før, så da hadde åndene fritt spillerom. (Mattis, 7 år) Verdistigning I gamle dager var ikke kjønnsroller funnet opp. Da visste ikke mennene at damene var like mye verdt. I dag får man det inn med teskjeer medmorsmelk. (Magnus, 8 år) Uklokt I gamledager var tannlegen et fryktet vesen. Han brukte smijernstang og dro ut tenner i øst og vest. Til og med vis-domstennene trakk han ut. Derfor visste de ikke så mye før i tiden. (Dag Emil, 7 år) Naturmetoden I gamledager trodde de at storken lagde barna. Nå har man gått over til mer moderne metoder. (Anne-Grethe, 8 år) Taushetsløfte Når man gifter seg, gir man hverandre et taushetsløfte. Hvis man ikke holder det, blir man skilt, og da må man dele på lampene og knivene, og som regel blir man ikke enige om hvem som skal ha barna. De som ikke blir enige om det. må gå til en børsmegler. Han bestemmer at den ene skal ha barna, så får heller den andre et spisebord ekstra. (Regina, 7 år) Umodne prester I gamledager brukte de foldeskjørt. Nå er det gått av moten, men prestene bruker det fortsatt rundt halsen. (Mona, 6 år) La det svinge Farmor har fortalt at da hun var liten, måtte jentene sitte og knipe beina sammen. I dag er det ikke så nøye om man vifter litt med underlivet. (Tiril, 7 år) Farmor tviler Hvis jeg blir gammel en gang i fremtiden, skal jeg få meg et tonn barnebarn. Men farmor tror ikke jeg blir noe gammel, fordi jeg ønsker meg motorsykkel til fjortenårs- dagen. (Asbjørn, 6 år) Mye knirking Den fysiske forskjellen på gamle og unge mennesker er at det knirker i koblingene og at de ofte er mer utadvendte i beina. De er ofte skadet og bukker under for store høyder. (Frode, 8 år) ...tennene knirker også, og så blir omløper dårlig. (Fride, 6 år) ...og støtdemperne i knærne virker ikke lenger. (Gustav, 6 år) Åreforkalkning Når man blir gammel, blir man stiv som en åre. Det heter åreforkalkning. Åreknuter er mer at leggene knyter seg sammen. (Helle, 5år) Blodårene til de eldre er ofte kalkulert. Derfor kommer ikke alt fram til hjernen. (Knut Audun, 9 år) Skinnet bedrar Skinnet blir seigere på gamle folk. (Stian, 5 år) ...og så løsner det på en måte fra festet. Derfor får gamle folk et rekkspillaktig uttrykk. (Amund, 8 år) ...man kan si at flesket på halsen blir noe slengete. (Gustav, 6 år) Rene tandemhengekøya Bestemødre har veldig store behåer. De er så store at jeg får hele rompa og to knær i den ene rundingen. I den andre kan broren min sitte. (Kaja, 7 år) Ekle Noen synes gamle folk er ekle. Det synes ikke jeg. Jeg synes salamandere er ekle, jeg. (Trine, 4 år) Kjære farmor Din sønn forstår meg ikke. Han nektet å gi meg den gule crossykkelen. Kan du stramme ham opp?! Hilsen Hans Petter Praktisk Besteforeldrene mine er døde. Det er ganske praktisk, for da kan familien utveksle gaver på kirkegården på julaften. (Vivi, 7 år) Er det lov å bjeffe? Et gamlehjem er en slags kennel for gamle folk. Familien kan sette bort de gamle hvis de sskal på ferie eller hvis de vil være i fred. Men det er ikke båndtvang der. (Preben, 6 år) Ekstra giftig En svigermor er en pytonslange i menneskeskikkelse. (Didrik, 6 år) Spør først Hvis gamle damer skal blir forelsket, bør de snakke med portvakten på gamlehjemmet først. (Anneli, 7 år) Ansiktslufting Hvis man synes man har blitt skrukkete i ansiktet, kan man bare ta en liten ansiktsluftning. da går man til frisørsalong og setter seg i en stol. Så klipper de vekk rynkene og sveiser på et ungt og frekt uttrykk. (Agnete, 10 år)
Gjest Skya Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Av barn og fulle folk skal du høre sannheten! jeg likte denne best: Praktisk Besteforeldrene mine er døde. Det er ganske praktisk, for da kan familien utveksle gaver på kirkegården på julaften. (Vivi, 7 år) ) ←
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Her er noen fra mine barn: SUGERUD: - sugerør MORGENFUGL: - sommerfugl Og nå i disse tider hvor mange bruker solbriller er det ikke alltid like lett for en liten gutt på fire år å vite hvem han egentlig snakker med: -vi hadde besøk av en svært nær venninde av meg som kjenner alle mine barn både i privat samenheng og gjennom skole og barnehage. Hun sitter ute på terassen med solbriller på. Etter en stund går hun inn i stua og tar av seg solbrillene hvorpå min ene sønn utbryter "Å, va`du Siren du!" -et par uker senere var vi på besøk hos noen venner som bor på landet. En mann kommer i traktoren, stanser og kommer bort og slår av en prat. Han har solbriller på. Min sønn spør "Hva heter du?" , "jeg heter Ola" svarer mannen. Min sønn presenterer seg da med både navn og at han ar fire år hvorpå han sier til Ola; "kan jeg få se øynene dine?"
Annie Skrevet 17. mai 2006 #4 Skrevet 17. mai 2006 Et fra datteren min: Jernbanelinja ble til barnehjemslinja. :grine2:
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #6 Skrevet 17. mai 2006 det har vært så utrolig mange tråder om dette "fra barnemunnen" kanskje derfpr du ikke har fått den responsen du ville ha! Så noen av dere på G
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #7 Skrevet 17. mai 2006 det har vært så utrolig mange tråder om dette "fra barnemunnen" kanskje derfpr du ikke har fått den responsen du ville ha! Så noen av dere på G ← PRØVER IGJEN God Morgen Norge i dag? De barna som ble intervjuet, gud å jeg lo.De skulle forklare tinger om 17 mai veeeeeldig artig
Angelfairy Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 har en liten bror som var hos mormor å skulle spise middag.. hehe.. og mormor har keramisk plate på komfyren sin.. og broren min sa at "nå koker det mormor" så mormor kom, og tok av kjelen... dermed kommer det noen tøffe ord fra broren min.. " oi, det er jo lava!!!" kan tro vi lo!!! hehe
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 Umodne prester I gamledager brukte de foldeskjørt. Nå er det gått av moten, men prestene bruker det fortsatt rundt halsen. (Mona, 6 år) ← Må være det som kalles høyt liv.
Gjest Ikke innlogget nå Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 Barnehagetanten til min lillesøster på 4 år: Men hvorfor har du vært så lenge borte da? Lillesøstra mi: Jeg har hatt mensen.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #12 Skrevet 22. mai 2006 Barnehagetanten til min lillesøster på 4 år: Men hvorfor har du vært så lenge borte da? Lillesøstra mi: Jeg har hatt mensen. ←
Gjest gjest1 Skrevet 22. mai 2006 #13 Skrevet 22. mai 2006 Denne har jeg fortalt om tidligere i en tilsvarende tråd, men jeg synes den er så morsom. Min lille nevø var vel tre-fire år da han kom med følgende utsagn: Jentej likej å nusse og kose de, det gjøj de faktisk.... men ikke vi gutta... ææææsj!! Samme lille gutt har også sagt følgende om jenter: Vi gutta likej ikke å leke med jentej foj de gjiner hele tida! (Hans beste venn var jente, men hun ble nok ikke regnet som det kanskje..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå