Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lastet ned en film som heter "Did we land on the moon".

Jeg må virkelig si at jeg etter å ha sett den sitter igjen med stor tvil på om amerikanerene virkelig landet på månen. Viss jeg velger å tro på bevisene som kom frem under filmen, så mener jeg bestemt at usa ikke landet på månen.

Litt av det motbevisene innholdet: På månen er det kjent at det er en form for pudder sand der de landet. Etter landingen var det ikke et eneste støvkorn flyttet, til tross for at romskipet/raketten blåser nedover en kraftig luftstrøm, normalt skulle dette ført til et krater i sanden, men nei ikke antydning til det.

Skyggene på små "steiner" i terrenget har to skygger. Veldig merkelig da det bare er en sol der også. Og så har vi det berømte flagget som vaier i vinden, et sted hvor det ikke eksistere vind. Ser vi på to bilder som er tatt henholdsvis langt fra hverandre, og legger disse oppå hverandre så er det samme kontur av fjellet i bakgrunnen. I tillegg så passer dette bilde inn på et satelitt bilde av Mohaveørkene i usa, der hvor area 61 er. Meget merkelig.

Vet sannelig ikke om jeg kan stole på "bevisene" som nasa har. Ikke har de interesse av å hverken kommentere eller motbevise disse fakta. Noe de burde tatt seg tid til da det er en så stor interesse for dette.

Russerene mener i tillegg at disse draktene som amerikanerene hadde på seg ville drept alle på "no time" viss de virkelig gikk på månen, pga av gass og temperatur der ville ikke disse tynne draktene vært nok. Men det er jo bare en påstand.

Så nå tviler jeg på om usa var først på månene, eller var det bare et spill for galleriet? Mye tyder på det, iallefall ut fra "fakta" i filmen.

I ettertid synes jeg det er ganske irriterene at jeg så filmen, fordi før trodde jeg, nå tviler jeg.

Har du sett den? Tviler du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Shadowlyn
Skrevet

Nei, vi landet ikke på månen.

Og dinosaurbeinene ble plantet i bakken av Uncle Sam.

Skrevet
Nei, vi landet ikke på månen.

Og dinosaurbeinene ble plantet i bakken av Uncle Sam.

:ler:

Må ikke glemme at onkel Sam også har plantet fakta om at det finnes galakser i "universet" og at jorden liksom dreier rundt sola og ikke omvendt.

Til TS: Ja, jeg har sett flere av disse såkalte dokumentarene og lest flere av artiklene som har blitt spredd på nettet.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg tror det var et snedig triks utført for å stoppe den kalde krigen.

Og nei, jeg kom ikke på det selv.

Skrevet

Det gjengse mht slike dokumentarer, er at det kommer fram en haug påstander som ikke blir begrunnet eller dokumentert i det hele tatt; det blir referert til at "det er sagt, det er bevist, det er ditt og datt" - av andre... dvs andre "forskere" etc som aldri er intervjuet... Andre igjen blir referert til som forskere eller folk med faglig tyngde uten å ha det.

Med andre ord blir det alltid masse ord uten noe kjøtt på bena.

På denne måten kan man så tvil om absolutt _alt_.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Konspirasjonsteorier er jo artig underholdning selv om jeg tar de færreste seriøst ;)

Når alt kommer til alt kan det nok hende at USA ikke var på månen første gang de sa de var på månen, men jeg er ganske sikker på at det har vært mennesker på månen pr dags dato.

Skrevet

Folk prøver til og med å overbevise oss om at jorda er rundt. Hallo! Rund! Vi hadde jo glatt falt av hvis det var tilfellet.

Skrevet

hm, ja, det finnes jo folk som tror at månelandingen var spillt inn i et studio.. ikke vet jeg..

men, har det vært kun en månelanding i historien eller har "vi" vært der igjen etter armstrong &co?

Skrevet
hm, ja, det finnes jo folk som tror at månelandingen var spillt inn i et studio.. ikke vet jeg..

men, har det vært kun en månelanding i historien eller har "vi" vært der igjen etter armstrong &co?

Seks ganger har mennesket landet der.

Skrevet

Jeg har sagt det før i andre tråder: Det er synd på mennesker som kaster bort tid og intellekt på konspirasjonsteorier og annet vissvass. De kunne ha gjort så mye fornuftig i stedet. Kan nevne endel stikkord: Simons vises protokoller, Nostradamus, månelandlingene, "teoriene" bak da Vinci Koden, 9/11-konspirasjonen etc.

Håper ingen føler seg truffet.

Gjest gjest1
Skrevet

Skulle det vise seg at ikke det er sant, hva så? Om nabokona sa hun har vært på butikken, men du fant ut at hun egenltig hadde bestilt varene fra internett hadde det ikke gjort meg noe skade iallfall.

Gjest Gjest
Skrevet
Seks ganger har mennesket landet der.

NEI FEIL. USA var en gang på månen. Men liksom 6 forskjelligesteder.

Etter det har det aldri vært folk på månen.

Gjest Gjest
Skrevet

Slenger meg på historien om at vi ikke har vært der. Hvor er alle stjernene som vises på filmer? Hva med stålingen som er bevist at er der?

Hvorfor døde 4 av astronautene på merkelig vis? Ser man kjøretøyet på film som ble brukt, i dobbel hastighet, så blir det akkurat som den skulle kjørt i hvilken som helst ørken, man skulle egentlig doblet den 6ganger før dette skulle inntreffe.

Konklusjon NEI VI HAR IKKE VÆRT PÅ MÅNEN.

Nasa's tidligere pressetalsmann sa selv ordene i forkant av 1967, "If we dont make it, fake it". Og ja, det var for å vinne kappløpet med russerene i den kalde krigen.

Skrevet
Slenger meg på historien om at vi ikke har vært der. Hvor er alle stjernene som vises på filmer? Hva med stålingen som er bevist at er der?

Hvorfor døde 4 av astronautene på merkelig vis? Ser man kjøretøyet på film som ble brukt, i dobbel hastighet, så blir det akkurat som den skulle kjørt i hvilken som helst ørken, man skulle egentlig doblet den 6ganger før dette skulle inntreffe.

Nasa's tidligere pressetalsmann sa selv ordene i forkant av 1967, "If we dont make it, fake it". Og ja, det var for å vinne kappløpet med russerene i den kalde krigen.

*gjesp*

Gjest Gjest
Skrevet

Det står et speil på månen. På noen få kvadratmeter. Det er velkjent hvor det befinner seg. Det brukes daglig av vitenskapsfolk i de fleste land for å måle avstanden til månen. Om man sikter på speilet med laser får man en refleksjon tilbake. Om man sikter et hvilket som helst annet sted på månen så får man ingen refleksjon.

I tillegg er det velkjent at de første gratulasjonene etter månelandingen kom fra russerene. Midt under den kalde krigen. Før USA bekreftet at de faktisk hadde landet. Fordi de hadde kunnet treffe speilet med laser, og dermed kunne verifisere at landingen faktisk hadde skjedd.

Skrevet

OK. Er enig. Men da må vi finne på en plausibel forklaring på at det er månebiler og understell til landingsfatøy der oppe - som man kan se med teleskop....

Hm.

;)

Skrevet

Med tanke på hvor langt vi har kommet med hensyn til romferder, vil jeg påstå vi var bra "tett" mellom ørene hvis ikke benyttet sjansen til å undersøke månen når vi først var i nabolaget :sjarmor:

Skrevet
Det står et speil på månen. På noen få kvadratmeter. Det er velkjent hvor det befinner seg. Det brukes daglig av vitenskapsfolk i de fleste land for å måle avstanden til månen. Om man sikter på speilet med laser får man en refleksjon tilbake. Om man sikter et hvilket som helst annet sted på månen så får man ingen refleksjon.

I tillegg er det velkjent at de første gratulasjonene etter månelandingen kom fra russerene. Midt under den kalde krigen. Før USA bekreftet at de faktisk hadde landet. Fordi de hadde kunnet treffe speilet med laser, og dermed kunne verifisere at landingen faktisk hadde skjedd.

Døh, du er lite teit da. Dette er jo marsboere som har satt der, og informasjonen om dette speilet fikk amerikanerene fra de overlevende ufonautene i Roswell...

Skrevet
Det gjengse mht slike dokumentarer, er at det kommer fram en haug påstander som ikke blir begrunnet eller dokumentert i det hele tatt; det blir referert til at "det er sagt, det er bevist, det er ditt og datt" - av andre... dvs andre "forskere" etc som aldri er intervjuet... Andre igjen blir referert til som forskere eller folk med faglig tyngde uten å ha det.

Med andre ord blir det alltid masse ord uten noe kjøtt på bena.

På denne måten kan man så tvil om absolutt _alt_.

Skulle ønske det var flere som så den episoden i Typisk norsk hvor de la frem teorien om at samisk egentlig er afrikansk eller noe lignende... Hvor lett det er å lage en teori med tilsynelatende sterke bevis, men som er rent oppsinn.

Vel, en ting er jeg sikker på, og det er at ingen av dere har vært på månen. :ler: En annen ting er at "dere" er veldig "flinke" til å "bruke" litt for mye "tegnsetting" som hverken er korrekt eller nødvendig, men det hadde vært "morsomt" å vite om dere har en "teori" på det også.

Sorry, jeg kunne ikke la være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...