Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2002 #1 Del Skrevet 5. desember 2002 Lurte bare på om noen her har blitt gravide på første forsøk etter endt p-pillebruk? Er det mulig tror dere, hvis man treffer EL? Har man i det hele tatt normal EL i begynnelsen når man har gått på p-piller i mange år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2002 #2 Del Skrevet 5. desember 2002 Hei igjen Jeg har ikke blitt gravid ved første forsøk. Er i min 2 prøveperiode nå, og håper det klaffet denne gangen. Min syklus ble helt normal etter at jeg sluttet med piller i oktober etter 6år på dem. Første måneden hadde jeg tydelig EL med EL-slim, men denne måneden har jeg ikke sett noe til slimet, men håper at syklusen er normal fortsatt. Dette varierer jo veldig fra person til person. Men det jeg ville si var at jeg har 4 venninner som alle ble gravide på første forsøk etter at de sluttet. Eller dvs. at de sluttet fordi de var redd for det kunne ta lang tid for å bli gravid, og alle 4 ble det med en gang. Så jeg lever nå i håpet jeg også. Men selv om de er mine venninner, så er det jo ikke sikkert at jeg også blir like fort gravid Så til ditt spørsmål om det er mulig å bli gravid med en gang, så har jeg ett svar, JA! Har også hørt om en undersøkelse i fra England som sa noe sånt som at dersom man har gått i mer enn 4-5 år på p-piller så er det ganske stor sannsynlighet for at man blir gravid i løpet av de 6 første mnd. Husker ikke prosenttallene for personene som var testet. Så lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 5. desember 2002 #3 Del Skrevet 5. desember 2002 Heisann! Vet at noen blir det og at det er fult mulig. JEg venter jeg. 6 dager til neste mens... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2002 #4 Del Skrevet 5. desember 2002 Å joda det er nå fullt ut mulig det. En venninne av meg slutta på pillen her og ble gravid med en gang - det regna de ikke med de heller. Vi brukte fra Januar til September i år vi før det klaffet. Men det er deilig å vite at vi er fruktbare i hvertfall :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2002 #5 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg sluttet med p-pillene i april og på juni ble jeg gravid, så det var ganske tett da. Da vi bestemte oss for å få barn nr. 2 ble jeg gravid på første forsøk. Man da gikk jeg ikke på p-piller før vi startet. Jeg SA på 2 graviditet, og men ble gravid igjen, og har en datter på 10 mnd. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamia Skrevet 5. desember 2002 #6 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg ble gravid med en gang. Faktisk litt før vi prøvde aktivt, fordi EL (iflg ultralyd-jordmor) inntraff på dag 6 i syklusen. og det var kun 9 dager etter at siste pille ble tatt. Men jeg stoler ikke HELT på UL-termin da. Uansett, klaff på første syklus i allefall. Har forøvrig sett noen tall på sånt. Tror det var tyve % eller noe sånt. Tas m en klype salt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sina Skrevet 5. desember 2002 #7 Del Skrevet 5. desember 2002 Er jeg dum hvis jeg spør hva EL er?? :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2002 #8 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg er nå gravid for tredje gang og alle tre gangene har det utrolig nok blitt full klaff ved første forsøk. Jeg har hele tiden bruke p-piller. nero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marthe77 Skrevet 6. desember 2002 #9 Del Skrevet 6. desember 2002 EL = eggløsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2002 #10 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg sluttet på p-piller i september, hadde også en normal første syklus - men så var det bom stopp. Nå skjer det ikkeno, ingen EL, ingen menstruasjon. Det er visst ganske vanlig har jeg hørt, men litt frustrerende likevel... Men til spørsmålet ditt - JA, man kan bli gravid med en gang etter p-pilleslutt - men det kan også ta tid. Det varierer, er vel konklusjonen. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2002 #11 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg takker for alle svar. Nå skal vi ikke begynne å prøve før til sommeren, vi skal nemlig gifte oss først! Vi får bare krysse alt som kan krysses at vi lykkes ganske med en gang. Jeg er "verpesyk" allerede nå. Gleder meg til å kunne skrive dagbok, synes det er så artig å lese i dem, og om ca. 6-7 mnd. er det min tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå