Gå til innhold

Jeg skal gi en oversikt over inntekter til banken

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er 22 år og har bor 50 mil hjemmefra. Jeg har studielån og deltidsjobb som inntekt. Mine foreldre er i gang med å selge huset hjemme, og håper de får mulighet til å hjelpe meg med litt EK slik jeg kan få kjøpe meg egen leilighet. De har et godt forhold i vår lokale bank, og kommer til å ta et møte hos de. Jeg har jo ingen mulighet til å være der. Jeg må nå sette opp en oversikt over hva jeg vil få inn på en måned, og på et år, slik at foreldrene mine kan vise dette til banken.

Nå er jo studielånet et lån, men under studiene nå er det for meg en inntekt. Jeg har faste arbeidsdager på deltidsjobben, men får alltid jobbe litt ekstra. Jeg vil sette opp minimum arb.dager, og ikke ta med det som vil være ekstrajobbing ettersom det er usikre inntekter.

Jeg vil gjerne sette dette opp litt profft, slik at foreldrene mine har noe bra å vise frem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ihvertfall lagt med kopi de siste tre lønnslippene dine.

Gjest Landra
Skrevet

Hei!

Beklager å si det, men stipend og lån under utdanning blir ikke regnet som inntekt. Var i banken for to uker siden (dnb.nor) og hvis typen ikke hadde hatt jobben han har så hadde vi ikke fått lån. De er ganske strenge der, men jeg er enig med deg. Burde ha vært regnet som inntenkt.

Skrevet

Tror dette er ganske forskjellig fra bank til bank og på akkurat dette området er nok de små lokale bankene greiere å ha med å gjøre, særlig dersom du har en trygg utdanning og foreldrene dine stiller som kausjonister.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Tror dette er ganske forskjellig fra bank til bank og på akkurat dette området er nok de små lokale bankene greiere å ha med å gjøre, særlig dersom du har en trygg utdanning og foreldrene dine stiller som kausjonister.

Lykke til!

Ja, det er jo sånn det er. Forskjell fra bank til bank. Nå har vi jo å gjøre med en liten lokal bank, så vi håper på det beste. Jeg vil nok uansett ikke få noe lån uten hjelp fra foreldrene mine, så det står jo og faller på dem. Men studielånet er jo penger jeg får inn, som jeg betaler regninger med. En slags inntekt er det uansett når man studerer, samme hvordan man snur og vender på det.

Gjest Gjest
Skrevet

Tja, det er jo bare å skrive det opp, og presisere at det er studielån. Så kan jo banken velge å regne det med eller ikke.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Det er viktig at du tar med alle pengene du disponerer, både inntekt og lån. Jeg ville satt opp lån og inntekt som to forskjellige poster i oversikten.

Husk å legge ved både lønnsutskrifter for de siste månedene og lånepapirene fra Lånekassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...