Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ANNAnym
Skrevet

Fikk min første ordenltige kjæreste da jeg var seksten, og alt klaffet, både sexlivet og alt det andre. humor og interesser er de samme, og vi kranglet akkurat passe ofte, om man kan si det sånn. Vi forlovet oss også, og flyttet sammen etter ett år.

En natt det andre året vi var sammen våknet jeg av at han var i ferd med å komme inni meg- han hadde altså hatt sex med meg mens jeg lå og sov. Umiddelbart etter var jeg rasende sint, kanskje i et par måneder, men så la jeg det fra meg. men sexlivet ble aldri det samme, vi hadde nesten ikke sex. vi sluttet også å prate om følelser.

Iløpet av det tredje året begynte jeg å tenke på det mer og mer, begynte å tenke at han faktisk hadde voldtatt meg, og fikk problemer meg mitt eget forhold til kroppen min, og sex i det hele tatt. Så møtte jeg en annen på internett, som jeg oppdaet at jeg kunne prate med om alt, jeg kunne ha sex med ham og det gikk ok. ¨så jeg gjorde det slutt med kjæresten min og ble sammen med den nye. Nå har vi vært sammen i ett år, og har nettopp flyttet sammen, og jeg vet han elsker meg over algt på jord.

Men. Jeg elsker fortsatt eksen, og vi er bestevenne rog sammen hver eneste dag. Jeg er ikke fysisk tiltrukket av min nåværende kjæreste, og vi er heller ikke helt på samme plan på andr eområder. Bare at jeg er fryktelig glad i ham og at vi ikke har den negative opplevelsen og sperren i intimiteten. Sperren i dette forholdet er at jeg ikke føler kjæreste-sterkt for ham.

Jeg har så lyst til å bli sammen med eksen min igjen, og jeg vet han også vil det. Men det er utrolig vanskelig, vet ikke om vi kan klare å få et normalt sexliv igjen, og om jeg kan stole på ham igjen. Jeg vet han har forandret seg masse, men så tenker jeg at det kan jeg egentlig ikke vite. kan det noen sinne bli normalt..

Skal jeg slå opp med en som elsker meg så høyt og som jeg or med og som vil ha en fremtid med meg, som jeg kan snakke med og som ikke har gjort med vondt, for å gi han jeg virkelig elsker et forsøk? han jeg ville ha en fremtid med, han jeg syns er kjekk, han jeg er på samme plan med, som kjenner alle vennene mine, men som har gjort meg så vondt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du var ung da dette skjedde. Jeg vet ikke om jeg ville kalt det voldtekt hvis jeg våknet av at han jeg er sammen med hadde sex med meg. Det ville kommet an på om jeg våknet av at jeg var kåt og var med på leken eller om jeg våknet av at jeg følte meg tvunget...Hvis jeg følte meg tvunget, ville jeg blitt sint og bedt han ta seg en ronk. Hvis han ikke ga seg da, ville jeg sett på det som et overgrep.

Kontakt dixi. http://www.dixi.no/

De vet hva voldtekt er og du kan sende en mail til dem og beskrive hva som skjedde. Du kan være anonym.

Når du er sammen med en du ikke tenner på nå, så vil det jo nesten si det samme som at du voldtar deg selv hver gang dere har sex? Det kan være en slags form for bivirkning av det du opplevde sammen med din eks.

Gjest Gjest
Skrevet

En natt det andre året vi var sammen våknet jeg av at han var i ferd med å komme inni meg- han hadde altså hatt sex med meg mens jeg lå og sov. Umiddelbart etter var jeg rasende sint, kanskje i et par måneder, men så la jeg det fra meg. men sexlivet ble aldri det samme, vi hadde nesten ikke sex. vi sluttet også å prate om følelser.

Vet ikke om jeg kan kalle dette voldtekt! For meg syntes jeg det er deilig å våkne slik, men vi er forskjellige.

Skrevet

Om dette er et overgrep....vel, jeg syns ikke det.

Javel, du lå og sov, men du sto helt fritt til å si ifra at du ikke likte det når du våknet og ikke likte det som skjedde.

Han tvang deg vel ikke, men gjorde noe du ikke likte, noe han antakelig ikke var klar over.

Skrevet

Det er mange former for overgrep. Jeg ville nok ikke kalt dette en voldtekt, men sånn som du strir med det, er det helt tydelig at det var et overgrep ovenfor dine grenser av hva som er greit, og hva som ikke er greit.

Jeg har vært i en noenlunde lik situasjon som deg, og jeg gikk frem og tilbake til denne personen i fire år. Innerst inne visste jeg vel at det ikke fantes noen fremtid for oss. Da jeg gikk fra ham var det ikke fordi jeg ikke elsket ham lenger, men fordi jeg kunne ikke leve på den måten lenger.

Du gikk rett fra eksen din til den nye kjæresten din. Og du er tydelig forvirret med hva du vil i livet. Kanskje du rett og slett trenger å være alene litt, for å finne ut av hva du vil.

Men ta i allefall et råd fra en som har gått den samme veien. Folk forandrer seg sjelden så mye man skulle ønske at de gjorde. Og den veien har sjelden en fremtid.

At han alltid vil være spesiell for deg, er ikke til å tvile på. Han var din første store kjærlighet.

Det har ingen hensikt at jeg sier hva -jeg- synes du burde eller ikke burde gjøre. Vennene mine var helt i harnisk hver gang jeg gikk tilbake til eksen min. Men jeg trengte å prøve så lenge jeg trodde det var håp. Og det gjorde jeg. Kanskje var det galt å bruke så mange år på det, men jeg kan sitte igjen i ettertid og VITE at jeg ville stått for og står for de valgene jeg tok til verdens ende. For meg er det viktig.

Det er bare du som vet svaret på det spørsmålet du stiller her, og bare du som vet hvor mange runder du må gå. Men, fra en som har vært i lignende situasjon til en annen, det finnes en mye større kjærlighet lenger fremme. En kjærlighet man vil leve med resten av livet.

Lykke til, uansett hva du velger! :klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Lurer på om ikke dette er det som regnes som uaktsom voldtekt? At man har sex med en person som er ute av stand til å samtykke eller si nei?

Uansett, nå vet jeg ikke om du og din eks fikk snakket om dette og du fikk sagt hva du mente. hvis han avviser at dette var et problem for deg, så forstår jeg at intimitet ble vanskelig. Er han klar over at du følte at det var et grov overtramp fra hans side?

Skrevet

Så lenge du ikke har tenkt å forfølge dette juridisk, har det ingenting å si om dette defineres som overgrep eller ikke, så lenge du føler det var fælt. Jeg skjønner godt at det var ubehagelig for deg, du hadde jo ikke mulighet til å si fra før du var midt oppe i det + at du sikkert ble forvirret av å våkne slik. Hadde det vært noe dere snakket om på forhånd, hadde det vært en annen sak.

Jeg syns ikke du skal være sammen med noen av disse. Antakelig vil ikke forholdet med eksen bli bedre enn det var, når dere har vært sammen en stund.

Den nye kjæresten, du er jo ikke forelsket i han. Være sammen med han fordi han elsker deg, om det ikke er gjensidig? Det er ikke fair for noen av dere. Det funker kanksje nå, men tenk om noen år, du vil ikke bli helt fornøyd, føle at du "sløser" bort årene dine. Dere har vært sammen såpass kort tid, desto lenger du er sammen med han, desto verre vil det bli.

Tror kanskje du ble sammen med han fordi det var så trygt akkurat da, og det var noe du trengte midt oppi alle tankene ang hva eksen hadde gjort.

Om du slår opp med han, er det best om du gjør det uavhengig om du skal bli sammen med eksen eller ikke. Tror du kan ha godt av en periode for deg selv, tenke litt og finne ut hva du egentlig vil (ikke bare hva du har mest lyst til nå).

Tenk deg om, men ikke stress for uansett hva du velger kan du ombestemme deg senere!

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg blir overrasket over alle dere som mener at dette ikke var et overgrep. Jenten skriver jo her at hun har fått problemer med sitt forhold til kroppen og til sin egen seksualitet etter dette! For henne ble det uansett opplevd som et overgrep, uavhengig av hva jussen vil si om dette.

Jeg tror du skal kutte ut begge disse mennene på grunnlag av de problemene du opplever nå, og begynne i terapi for å takle det du har opplevd. Etter det kan du vurdere om eksen er den riktige for deg.

Uansett, og bli sammen igjen fordi dere er bestevenner er et dårlig triks.

Gjest Gjest
Skrevet

Uansett om du blir sammen med eksen din eller ei, så synes jeg du skal gjøre det slutt med den nye kjæresten din før det går for lang tid. Du sier selv at du ikke er fysisk tiltrukket av han, og at du elsker eksen. Jo lenger tid det går, jo vanskeligere vil det bli, både for deg og han nye.

Gjest Elfrida
Skrevet

Det er ikke lov til å ha sex med en person som ikke er i stand til å si ja eller nei, enten de sover, er kav dritings, dopa, bevisstløse eller hva det måtte være. Sånne voldtekter blir nok sjelden anmeldt, men det kan skape mye vanskelige følelser for den som har opplevd det.

At noen har det som en del av sitt sexliv, at kjæresten får lov til å forsyne seg mens man sover, betyr ikke at det ikke kan oppfattes som et overgrep for andre.

Mange digger å binde og piske hverandre f.eks., mens andre ville oppfatte å bli utsatt for det som et dypt krenkende overgrep.

Det jeg mener er at hvis man har oppfattet det som har skjedd som et overgrep så er det nok det, særlig når vi vet at dette faktisk er voldtekt etter loven.

Gjest Gjest
Skrevet
Det jeg mener er at hvis man har oppfattet det som har skjedd som et overgrep så er det nok det, særlig når vi vet at dette faktisk er voldtekt etter loven.

:Nikke: Helt enig.

Mange opplever å få skyldsfølelse etter et overgrep, og det hjelper ikke her at brukerne på KG legger ytterligrere skyld på TS ved å mene at dette er noe man må finne seg i i et parforhold. Ingen skal måtte oppleve å ha sex mot sin vilje, enten man er i bevisst tilstand eller sover slik som i dette tilfellet! :frustrert:

Gjest gjest1
Skrevet

Så leit at du reagerte som du gjorde. Det var antakelig ikke vondt ment fra hans side, han regnet sikkert med at du skulle våkne av tilnærmelsene, men så brukte du lenger tid enn han trodde... kanskje?

Den gangen det bodde en mann i min seng, hente det jo innimellom at jeg også våknet av tilnærmelser, men jeg sover så lett at jeg våknet ved de første berøringene...

Som sagt, veldig leit at du opplevde det så ødeleggende, det er jo tydelig at dere kunne fått et godt liv dersom dette ikke hadde skjedd.

Gjest d'Arc
Skrevet

Det var jo ikke kun enkle tilnærmelser. Han gikk jo så langt som å faktisk gjennomføre samleie med henne mens hun sov. Vet ikke hva jeg skal si. Æsj!

Synes ikke du skal ta opp kontakten med eksen din igjen. Det er nå min mening.

Gjest Gjest_Helge_*
Skrevet

Vil bare tilføye at det er godt mulig det ikke var med overlegg. Kjenner til kompiser som i søvne og ørske har fått for seg at kjæresten har invitert til sex, når det på ingen måte var faktisk. I disse tilfellene var det bare morsomt, men i ditt tilfelle er det jo klart at du følte det var et overgrep, men kanskje du legger litt mer i det enn det du trenger?

Skrevet

Antakelig var han ikke klar over at du ville mislike dette på den måten du gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...