Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Hei! Jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 år, vi har bodd sammen i 5 år. Da vi møtte hverandre, var han den jeg alltid har drømt om, og alt klaffet. Vet at det som regel er slik i begynnelsen, men ting har endret seg. Fra å være romantisk, og sette meg høyt, føler jeg ting sklir litt ut. Jeg føler jeg kommer i andre rekke, og blir usikker på hvor jeg står i forholdet. Det begynte med at sex livet dabbet av, han har mistet lysten, og en lang periode nektet han å snakke om dette og bare avfeide meg når jeg prøvde å ta det opp. Jeg har fått dårligere selvtillit fordi jeg trodde det var noe galt med meg. Etter at vi for en stund siden hadde en heftig krangel kom det frem at han faktisk sliter med sin selvtillit, og at han ikke kan forklare hvorfor han ikke har sex lyst lenger. Jeg er villig til å gi han tid på dette, og har foreslått at vi kan gå til terapeut. Dette kommer jeg ikke videre med. Det blir den ene gangen når vi krangler det er et tema, men så vil han ikke diskutere ting. I løpet av den krangelen sa han også at han er usikker på om følelsene for meg er like sterke lenger, jeg ble selvsagt knust og trodde at alt var over. Men han vil at vi skal prøve fordi han ikke er villig til å kaste bort alt vi har sammen, at han er veldig glad i meg. Jeg har prøvd å ta dette opp i etterkant slik at vi snakker sammen for å løse problemene, men han stenger meg som regel ute. Vi kan kose oss i hverandres selskap, men jeg er forsiktig med å ta opp ting, fordi det ender som regel i at han anklager meg for å være interessert i å krangle,noe jeg overhodet ikke er! Men det er klart at jeg blir frustrert, og da tar jeg vel ikke alltid opp ting på den beste måten. Av og til renner rett og slett begeret mitt over. Jeg vet nå ikke hva jeg skal gjøre, jeg er uendelig glad i han, og ønsker over alt å kunne ordne forholdet slik at vi kan ha det slik vi bør ha det. Men det er litt vanskelig uten hans hjelp. Han kan bli sur over ting som ikke har med meg å gjøre, og da prøver jeg å se om det er noe jeg kan hjelpe med, men han avfeier meg som regel. Jeg er helt i villrede, forventer at en del vil svare dump han, men det er ikke det svaret jeg er ute etter, jeg håper noen kan gi meg råd, og om det er andre som har opplevd det samme... Jeg har for mange gode år med han til bare å dumpe han, jeg må forsøke, men vet ikke hvordan
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Jeg tror du må sette deg ordentlig ned med ham, fortelle ham at dette virkelig er noe du bryr deg om, tenker på osv. La han forstå hvor alvorlig dette er for deg. Han sier han ikke har de samme følelsene for deg lenger, men vil likevel være hos deg. Leter han etter de "gamle" følelsene? Lever han i håpet om at de vil komme tilbake? I såfall, hvilken framgangsmåte vil han bruke? Eller venter han bare på at "kanskje en dag...."?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Dere har vært sammen i seks år og det er vanlig at et forhold går i bølger og at man kan tvile iblant. Om noen måneder kan alt være endret. Du må ikke ta opp sexlivet deres når dere krangler. Det fører bare til at det blir verre. Man skal helst ikke KRANGLE om sexlivet... Ta opp temaet når dere er uthvilte. Det samme gjelder andre problemer. Fortell han hvordan du føler det. Er det vanskelig, så skriv et lite brev eller en mail til han. Da får du fortalt hva du føler, uten at han avbryter og uten at det oppstår krangel. Men ikke angrip han, fortell hvordan DU opplever det og fortell han at du er villig til å satse på forholdet fordi du har følelser for han. Det virker som dere er kommet inn i et dårlig spor, men dere kan forandre det. Jeg var samboer i mange år, og det gikk i bølger. Jeg ville ikke gjort det slutt, men han begynte å bli voldelig og da orket jeg ikke mer. Jeg savner han ennå, men kan ikke leve med vold og trusler. Han hadde rusproblemer, og det virket som om jeg ble hakkekyllingen for alt som gikk galt i livet hans. Et sidespor... Vær obs på at du ikke forfølger han slik at han føler han må stå til rette for deg om alt han gjør og alle sine valg. Det er lett å innta roller i et forhold og ikke så lett å se disse rollene selv. Det er kanskje derfor han avviser deg når det er problemer utenfor forholdet. Han vil kanskje beholde kontroll over noe, siden han sliter med selvbildet sitt..? Han kan ha mistet selvtilliten pga. at du har kranglet om sexlivet deres. Da får du fortelle han hvor fint dere hadde det og at du er villig til å gi han tid. Men det er ikke uvanlig at sexlysten går i bølger når man har vært sammen i så mange år. Den første forelskelsen er borte og ting har lett for å bli en vane. Menn kan være deprimerte, og de reagerer forskjellig fra oss kvinner. De stenger ting inne og vil ikke snakke og mister lysten på sex. De blir hissige og har lett for å f.eks. sitte foran pcen i fritida. Når du tar opp temaet, så ikke angrip han. Fortell bare hvordan du selv opplever dette og spør han hvordan HAN opplever det. Det virker ikke håpløst, men det virker som dere har problemer med å kommunisere. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå