Gå til innhold

forlovelsesringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og samboeren min skal forlove oss.Er det vanlig at det er gutten som betaler ringene, eller skal man spleise? Håper noen gir meg "råd"..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig blandt norges befolkning, men min kar kjøpte ringene. Jeg vet ikke helt hva jeg hadde syntes hvis han hadde bedt meg bla frem med penga. En liten kjiping - hadde jeg vel tengt.

Skrevet

Tja, dette varierer vel. Jeg er av den oppfatning av at et frieri skal skje litt overraskende og at gutten da skal ha ringene klare på forhånd. På den måten blir det jo helt feil å spleise på dem da. Men planlegger man en forlovelse sammen blir det egentlig noe annet.

Min mann kjøpte ringene i smug før han fridde og betalte alt sammen selv. Nå har vi riktignok felles økonomi, så utgiften ble jo "vår" uansett. Men jeg synes dette var helt topp jeg og jeg er kjempefornøyd med den typen ring han plukket ut for oss.

Skrevet

Jeg synes at det er den som frir som skal kjøpe ringene. Min forlovede kjøpte ringene våre før han fridde, men hadde spurt litt på forhånd om hva slags ringer jeg likte. Vi hadde kikket på ringer en del ganger før frieriet, så jeg plukket faktisk ut ringene han fridde med! Uten at jeg visste at han skulle gå ned på kne et par uker etter! Hvem sier vel at menn ikke lytter? :hoho:

Altså, den som frir kjøper ringene! Det er litt kjipt å si; vil du gifte deg med meg? I såfall vil jeg penger for ringen din! :hoho:

Skrevet

Han fridde, så såg me på ringar og betalte i lag.

Sidan me har felles økonomi, ville eg jo vore med på å betala dei likevel, så...

Menn er ikkje tankelesarar. (Desverre!!!)

Viss typen din ikkje veit at du synest det er viktig/mest romantisk at han ordner sånt, burde han få vita det, på ein eller annan måte.

I USA er det jo vanleg at han stiller opp med (diamant)ring når han frir, men sånn er ikkje skikken her, så er det DET du drøymer om, burde han nok få vita det òg! kanskje ikkje så romantisk på den måten, men som sagt; menn er ikkje tankelesarar, og dei tar ikkje alltid kvinne-hint, dei må (og vil) ha klar beskjed viss det er noko me ønsker av dei -TRUST ME!!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Dere har hjulpet meg mye med "svar på mine tanker".. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg synes det er helt naturlig å både finne dem og betale dem sammen..

det er tross alt noe du skal ha på deg for resten av livet (forhåpenligvis) så da ville jeg absolutt hatt et ord med i laget på hvordan de skulle se ut, ja..

og betale dem sammen.. ja vi skal da begge gifte oss med hverandre.. og gå inn i dette som likeverdige mennesker.. og da er det jo helt naturlig at vi i lik grad betaler og planlegger helt fra første dag (dvs forlovelsen)

men kommer det et overraskende frieri så er det jo bare å ta i mot.. ;)

Skrevet

Vi delade på kostnaden.

Något som jag tycker var helt naturligt då vi tillsammans bestämt oss att förlova oss. Dessutom var det jag som hade åsikter och synpunkter på hur ringarna skulle se ut, och i förlängningen skulle kosta. Vidare så tjänar jag betydligt mer än min man och skulle inte varit bekväm med att han betalade hela kostnaden för att jag sedan skulle få täcka för utgifterna resten av månaden...

Men som fler har sagt; friar han med ringar så ska han betala. Sen beror det ju på hur dan ekonomi ni har, gemensam/felles, om någon tjänar mer än den andre mm.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ikke mer vanlig at han bare kjøper en ring når man forlover seg? Når min kjære fridde hadde han kjøpt en diamantring til meg, dvs at han ikke hadde noen ring i forlovelsestiden. Da vi giftet oss kjøpte vi gifteringer sammen.

Gjest frøken_vims
Skrevet

det_du_siste_gjest_beskriver_som_vanlig_er_amerikansk_tradisjon.

gammel_norsk_tradisjon_er_å_ringforlove_seg_med_enkle_gullringer

og_beholde_dem_også_som_gifteringer

nå_velger_mange_ulike_løsninger_etter_hva_de_ønsker

meg_jeg_ser_ingen_grunn_til_at_ikke_begge_skulle_betale..

vi_tjener_da_begge_penger-osv

jeg_ville_i_alle_fall_hatt_noe_å_si_om_en_ring_jeg_skal_bruke_resten

av_livet

Skrevet

Vi har ikke forlovelsesringer, men min mann har ordna gifteringer i smug. Vi bestemte oss for et par, men så endra han det uten at jeg får vite hva han har bestemt seg for. Det er spennende det..... :D

Men vi betaler dem sammen.

Skrevet

Min forlovede fridde brått og uventet med diamantring der han i smug hadde tatt mål av fingeren min, den luringen. Han har dermed ingen forlovelsesring og jeg betalte ingenting av min forlovelsesring. Gifteringene kommer vi til å spleise på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...