Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #1 Del Skrevet 15. mai 2006 Er det virkleig vakkert der? Noen anbefalinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #2 Del Skrevet 16. mai 2006 ingen som har vært der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Annie* Skrevet 16. mai 2006 #3 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg har omtrendt bodd på Koh Tao, da jeg var der i to mnd i 1998.... Den gang var det absolutt et paradis, men jeg har hørt at det har blitt svært utbygd for turister nå. Den gangen var det nesten umulig å få seg overnatting der, dersom man ikke skulle ta dykkerkurs eller dra på dykketurer. Dette kom av at alle de som hadde overnattingssteder også hadde egen DiveShop. Har hørt at det er sånn nå også, men tror at det er blitt litt bedre. Koh Samui er et chartermål pga de har egen flyplass og derfor har de en god del turister. Men dersom man reiser utenom typisk høysesong, kan man finne fantastiske strender hvor man er mer eller mindre alene... My Webpage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 16. mai 2006 #4 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Ikke vært på Koh Tao, men på Koh Samui - altfor masseturisme for MEG! Dra heller til Koh Lanta og de bittesmå øyene et par timer m båt derfra! Koh Rok f.eks er det fineste stedet jeg har vært på - paradisisk Endret 16. mai 2006 av Smørblomsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #5 Del Skrevet 16. mai 2006 Ligger disse øyene rundt koh samui? Er det fint å dra dit i juni/juli? Hvordan er det å være der i regntiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #6 Del Skrevet 19. mai 2006 ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 20. mai 2006 #7 Del Skrevet 20. mai 2006 Nå er monsunen svært forandret og forandrer seg hvert år pga bl.a. global oppvarming. Vi skal selv til Thailand i mai-juni neste år (fødselspermisjon) og har planer om Ao Nang, Koh Lanta (Krabi). Har vært på Samui to ganger og altfor turistifisert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #8 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg anbefaler ikke Thailand. Møkkete og fattslig land! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #9 Del Skrevet 20. mai 2006 Ja jeg har også et inntrykk av det, at det er litt "shabby" der. jeg skal reise dit, men har ikke de største forventningene, er redd for å pådra meg ulike sykdommer, matforgiftninger, ligge i ekle bungalower, svømme i grumsete vann... er det noen som har andre formeninger? Vi skal til koh tao Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #10 Del Skrevet 20. mai 2006 Nå er monsunen svært forandret og forandrer seg hvert år pga bl.a. global oppvarming. Vi skal selv til Thailand i mai-juni neste år (fødselspermisjon) og har planer om Ao Nang, Koh Lanta (Krabi). Har vært på Samui to ganger og altfor turistifisert ← hva mener du med at monsunen er svært forandret? Vil det gå utover været på koh samui og koh panjang? I juni-juli? er det herlig der eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Annie* Skrevet 21. mai 2006 #11 Del Skrevet 21. mai 2006 Ja jeg har også et inntrykk av det, at det er litt "shabby" der. jeg skal reise dit, men har ikke de største forventningene, er redd for å pådra meg ulike sykdommer, matforgiftninger, ligge i ekle bungalower, svømme i grumsete vann... er det noen som har andre formeninger? Vi skal til koh tao ← Hadde først lyst til å skrive at du kommer til å bli gledelig overrasket.... men jeg anbefaler personer med slik dårlig innstilling til å holde seg hjemme. Erfaringsmessig skal det mye til før slike som deg får en fin tur... Bortkastede penger rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #12 Del Skrevet 21. mai 2006 Ja jeg har også et inntrykk av det, at det er litt "shabby" der. jeg skal reise dit, men har ikke de største forventningene, er redd for å pådra meg ulike sykdommer, matforgiftninger, ligge i ekle bungalower, svømme i grumsete vann... er det noen som har andre formeninger? Vi skal til koh tao ← Da jeg og min mann var i Thailand (Bangkok og noen av øyene), selv om vi valgte flotte steder, opplevde vi følgende: - Møkkete overalt - Klesvask ute sammen med oppvask av gjestenes bestikk og service med svamp for hånd (!) - Alt er underutviklet - Møkk overalt: masse eksos, shabby folk, mange fattige, kakkerlakker, rotter og kloakk om hverandre nabo med flotte hotell, osv. - Folk uten tenner og tiggende barn, m.m. - Maten/kyllinger henger i vinduene i vinduet på resturantene (!) Ekkelt... Jeg vil aldri mer til Thailand: piratkopienes og støyets mekka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #13 Del Skrevet 22. mai 2006 Det er nesten så jeg blir lei meg...... Tror nesten jeg lar være å kommentere forrige innlegg... heller over til du som startet tråden... Jeg skal selv til Koh Tao om fire uker, med mann og barn på 3 og 7. Vi var der for to år siden og elsket det :-)) Været er best faktisk rundt øyene ved Samui på den tiden av året og turismen er overkommelig. Men som en annen innlegger sa, jeg holder meg unna Samui, greit for shopping og hvis du foretrekker å fly( Bangkok Air sitt private flyplass) og så ta ferje videre til Koh Tao. Du sier du er litt redd for møkkete bungalowere og grumsete vann.... Har enda tilgode å oppleve akkurat det og hvis det skulle vært ett sted som det så hadde jeg heller valgt ett annet sted å være. Du finner bungalower og resorter i alle prisklasser og standarder. Matforgifting kan du støte på hvorsom helst i verden er man uheldig nok. Du må passe på å bare drikke vann fra forseglede flasker( får kjøpt det overalt). Maten er som regel tilberedt slik at det er både kokt og stekt lenge nok til å ikke være en fare. Det er jo veldig synd å reise så langt og ikke prøve seg på det lokale kjøkkenet. Absolutt best( og billigst...). Jeg håper at hvis du velger å dra at du vil være klar til a ta imot nye inntrykk både på godt og vondt og ta det inn som det det er. Det er vel derfor vi velger å reise? Ett annet alternativ er å booke seg inn på en fem-stjerners resort for to-tre uker og være der hele ferien. Men da kan du like godt spare penger og dra til syden...... God tur forhåpentligvis.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #14 Del Skrevet 22. mai 2006 Du gjest over her, må da tåle at ikke alle elsker Thailand? Det må da være lov å kritisere forhold i det landet? Mange bereiste mennesker som evner å ha det kjempeflott på reise, men som slumper til å ikke like Thailand. Selv opplevde jeg Thailand som møkkete, uhygienisk, støyete og fattslig...prøvde å like maten, men det var ekkelt nesten overalt, med unntak av noen få steder. Endte opp med at jeg bare spiste kokt ris og grønnsaker, da kyllingene hang i vinduene! Tørkede og flådde...ekkelt. Trafikken og luften er støyete og i varmen kan man jo nesten ikke puste i Bangkok, på grunn av møkk i luften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ragnhild_* Skrevet 23. mai 2006 #15 Del Skrevet 23. mai 2006 Du gjest over her, må da tåle at ikke alle elsker Thailand? Det må da være lov å kritisere forhold i det landet? Mange bereiste mennesker som evner å ha det kjempeflott på reise, men som slumper til å ikke like Thailand. Selv opplevde jeg Thailand som møkkete, uhygienisk, støyete og fattslig...prøvde å like maten, men det var ekkelt nesten overalt, med unntak av noen få steder. Endte opp med at jeg bare spiste kokt ris og grønnsaker, da kyllingene hang i vinduene! Tørkede og flådde...ekkelt. Trafikken og luften er støyete og i varmen kan man jo nesten ikke puste i Bangkok, på grunn av møkk i luften. ← Er faktisk enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #16 Del Skrevet 24. mai 2006 Står det noe sted i innlegget mitt at jeg favoriserer thailand eller at jeg synes alle skal være enig med meg? Det er ett av landene jeg har reist til som jeg liker og mer enn gjerne drar tilbake til. Det ble spurt om andre formenninger enn de negative....jeg kom med det jeg anser som positive og kunne være opplysende. Om det er til interesse for dere må dere avgjøre. At dere mener at thailand er ett møkkaland er deres sak. Da er det å håpe at dere vil finne ett sted dere vil like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aeriana Skrevet 24. mai 2006 #17 Del Skrevet 24. mai 2006 Etter å ha vært på mange greske og spanske øyer ville jeg prøve ut Thailand, som mange snakket så varmt om. Jeg var på Koh Samui for 5 år siden og satt igjen med litt blandede følelser i grunnen. Syns egentlig ikke at det var så fantastisk og flott som mange ville ha det til. Nei, jeg vender trofast tilbake til Hellas og Spania Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #18 Del Skrevet 24. mai 2006 Var et veldig bra program om Thailand på Travel Channel i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest feriegjest Skrevet 25. mai 2006 #19 Del Skrevet 25. mai 2006 Til deg som snart reiser med mann og barn til Kho Tao: Jeg og min mann lurer også på å reise dit i sommer. Har vært i Thailand før, og synes det var helt fantastisk. Bør man bestille overnatting før man kommer til øya? Hvilken reiserute dit fra Bangkok bruker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #20 Del Skrevet 26. mai 2006 Til deg som snart reiser med mann og barn til Kho Tao: Jeg og min mann lurer også på å reise dit i sommer. Har vært i Thailand før, og synes det var helt fantastisk. Bør man bestille overnatting før man kommer til øya? Hvilken reiserute dit fra Bangkok bruker dere? ← Heisan, Jeg synes det er ganske greit å bestille for en natt eller to. Etter det kan du jo velge å bli litt lenger eller bruke de dagene på å se dere litt om og sjekke opp andre resorter som passer deres behov bedre. Sist bodde vi på Seashell Resort, som har bungalower fra den enkle standarden med vifte og til a/c rett på stranden. Vi synes de var kjempehyggelige og vil nok dra dit igjen hvis de har plass. Dykker dere så er det ett dykkesenter tilknyttet resorten som heldigvis ikke var av de store, slik at du slipper å være blandt 20-25 dykkere på en tur......, servicen på topp som vi opplevde det. Tar dere ett kurs så er det rabatt på rommene( det gjelder de fleste resortene der tror jeg). Vi betalte runtdt 800 bath for en familiebungalow , men det var i søster-resorten som jeg ikke husker navnet på i farten siden det var fullt på Seashell. Men det er som sagt veldig mange andre steder på øya sikkert verd å sjekke. Klikk deg inn på: http://www.sawadee.com/ http://on-koh-tao.com/ http://www.kohtaoonline.com/ http://www.asiarooms.com/ Endel info der..... Vi skal bo på Zenith Hotel i bkk. Det ligger i en sidegate til Sukhumvit. Det ligger sånn passe sentralt, ikke langt fra skytrain( 5 min ), men som sagt, ta en kikk gjennom de nettstedene og så finner dere noe dere liker :-)) Vi skal sannsynligvis ta bussen ned til Surat Thani el Chumpon som er utgangspkt for fergene ut til øyene. Dere kan få kjøpt pakker som inkl. buss og ferge. Jeg hadde tatt meg råd til å kjøpe den med katamaranen, den er kjappest ut til øyene og mere behagelig enn de andre fergene. Lurer på om ikke noen av selskapene plukker opp påp hotellene også..... Bor dere ett sted på Khao San road så har de daglig pick-up der hvertfall.... Eller aller mest komfortabelt er jo å fly da :-)) dere kan da ta fly ( bangkok air ) til Samui og ta fergen derifra. Laaaaangt svar dette :-) ,men håper det hjalp dere litt på vei. Spør i vei mere hvis det er noe mer du lurer på :-))) så skal jeg prøve å hjelpe. Kanskje vi sees :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå