Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Når jeg kikker på brannmur regler, ser jeg mange "innkommende" som er godkjent, men som det står spørsmåltegn på (msn så er det msn ikon, outlock ikon etc) Vidre står det noen tall feks 2104 -som vel er en port.

Hvordan kan jeg vite om dette er bra innkommende greier eller dårlige ting??? Leste nemlig at man burde være forsiktig med innkommende ting...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

Man stenger i utgangspunktet alle innkommende porter. Hvis du ikke vet hvorfor porten er åpen, trenger du det sannsynligvis ikke.

Gjest StoreSky
Skrevet

Uff jeg kan så lite. Men det der ble jeg ikke noe klok av...

Slik gjør jeg det (etter anbefaling fra en som jobber med IT support)

- de med "ad" stenger jeg

- forsiktig med innkommende, med mindre jeg holder på med et programm, feks MSN

Ellers prøver jeg å bruke skjønn, men når det bare står tall så blir jeg ikke så klok..Burde jeg kanskje heller stenge for adgang, og heller åpne ved problemer/tilgang? (har funnet mnyen for dette, da jeg hadde stengt av en MSN-sak slik at webcam ikke funka -åpnet den, voilà!)

TUSEN hjertelig takk for alle råd og svar! Litt klokere blir jeg for hver gang...

Skrevet
Burde jeg kanskje heller stenge for adgang, og heller åpne ved problemer/tilgang? (har funnet mnyen for dette, da jeg hadde stengt av en MSN-sak slik at webcam ikke funka -åpnet den, voilà!)

Ja, steng i utgangpunktet alt, og heller åpne ved behov, slik du gjorde der.

Den skal si ifra (kjenner ikke Norman) hver gang noen prøver å komme igjennom. Og hvis det er du som har initiert forespørselen, så vet du jo hva som prøver å komme igjennom, og da svarer du vel 'ja'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...