Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Hvis typen din dasker deg med flat hånd over skinnet, hvordan ville du reagert da? Typen min gjør det med meg, men jeg blir ikke sur eller noe, fordi han gjør det på en kjærlig måte. Men lurer bare på hva andre tenker om det, ikke at det forandrer min mening om det da. Bare nysgjerrig
Majka Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Det kommer vel an på hvilken situasjon han dasker deg "kjærlig" over kinnet. Hvilken stemning og hvilken ord som blir sagt. Er han sint, eller vil han være god med deg?
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 For meg hadde det bare vært greit hvis det var slik at vi tente på SM og bare i sammenheng med sex i såfall. Ellers kan jeg ikke overhodet tenke meg settinger der det er greit å daske noen på kinnet, kjærlig eller ei.
Velvet Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Hvis typen din dasker deg med flat hånd over skinnet, hvordan ville du reagert da? Typen min gjør det med meg, men jeg blir ikke sur eller noe, fordi han gjør det på en kjærlig måte. Men lurer bare på hva andre tenker om det, ikke at det forandrer min mening om det da. Bare nysgjerrig ← Det er forskjell å bli dasket på en kjærlig, ertende,lekende måte og å bli dasket av en som er sint.
Amone Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Dasker deg kjærlig i ansiktet...? I hvilke sammenhenger da..? Typen min dasker meg stadig lett på rumpa - og dét har jeg ingen problemer med.. Men slag i ansiktet vil jeg ikke ha noe av. Der får han bare stryke
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Fyttigrisen. hadde noen dasket meg i ansiktet hadde jeg blit sur da. Kan ikke helt fatte at dette er alvor. Hvis du liker det selv er det vel greit nok, og hvis ikke, ja da har du et problem. Hadde jeg sett noen som slo/dasket en annen i ansiktet hadde jeg vel reagert negativt, tenker jeg. Hvordan mener du egentlig at vi skal tolke dette spm?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 Jeg vet ikke helt jeg, bare lurer liksom hvordan andre ville reagert. Her er et eksempel Jeg antydet noe om at jeg trodde han ikke likte meg lenger, etter en misfortåelse om noe, dette var helt i begynnelsen av forholdet, og da bare dasket han meg, og sa alvorlig men alikevel kjærlig: aldri tenk det!, at jeg ikke liker deg lenger, for det gjør jeg! Sånne lignende situvasjoner Det er litt vanskelig å forklare, men han er aldri sint, det er alltid en spøkfull tone bak det. Menmen, bare lurte liksom
Tiit Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 Siden du lurer er det vel noe merkelig med denne reaksjonen, tror du ikke? Ut fra eksemplet du beskriver høres det ut som en mann som ønsker å kontrollere deg. Bare vise deg at her er det han som bestemmer. Markerer det liksom bare, fordi han går ut fra at det er unødvendig å ty til hardere kost, eller slag da. Fordi det er han som bestemmer. Hva du skal tenke og føle. Det er det dansket hans markerer; her bestemmer jeg! Det var denne tanken jeg fikk da jeg leste eksemplet du kom med. Mulig det slett ikke stemmer på deres situasjon. Men om du kjenner at det stemmer, bør du vel tenke deg noen ganger om.
Miranda Skrevet 15. mai 2006 #10 Skrevet 15. mai 2006 Ut fra eksemplet du beskriver høres det ut som en mann som ønsker å kontrollere deg. ← Det var nettop den tanke som slo meg også. At det var en måte å være kontrollerende på. Og jeg må innrømme at advarselslampen lyste...
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #11 Skrevet 15. mai 2006 Hm, tja, når du sier det så... Har et eksempel til, men vet det vil bli reaksjoner på det, men sier det alikevel. En gang han fortalte om kameraten sin som ble drept i en ulykke, ble jeg skikkelig lei meg, og da dasket han til meg, og sa ikke gråt, for da blir jeg lei meg i en uke. Fortsatt tenker jeg det ikke som om han ville meg noe vondt, men vet det høres rart ut for folk som leser det. Det kan være, det du sa, at han er litt kontrollerende.. men han ville aldri slått meg. Grunnen til at jeg spørr her inne er for å se om andre har det sånn eller om det er bare mitt forhold.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #12 Skrevet 15. mai 2006 Hvorfor dasker han, da? Hva ligger i det? Jeg synes det høres rart ut, det er en "nedlatende" handling i mine øyne, selv om det ikke er voldelig ment, kanskje. Han gjør det for å stoppe deg i å si eller føle noe høres det ut som, og det blir feil... Virker som han gjør det før han tenker seg om, i stedet for å si noe...
Miranda Skrevet 15. mai 2006 #13 Skrevet 15. mai 2006 Folk reagerer forskjellig, men jeg synes ikke hans måte er særlig hensiktsmessig... Ut fra det du forteller, så hindrer han deg i å vise følelser. Jeg synes grensen er hårtynn: om han en dag dasket deg hardere på kinnet enn han "pleier", hva ville du så gjøre? Sannsynligvis bortforklare det for deg selv... Er dette et forhold du vil satse på?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #14 Skrevet 15. mai 2006 Hvis typen din dasker deg med flat hånd over skinnet, hvordan ville du reagert da? Typen min gjør det med meg, men jeg blir ikke sur eller noe, fordi han gjør det på en kjærlig måte. Men lurer bare på hva andre tenker om det, ikke at det forandrer min mening om det da. Bare nysgjerrig ← Skinnet eller kinnet. Ser de fleste her oppfatter det du skrev som over kinnet, eller er det skinnet(rumpa hva da du mener) ?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #15 Skrevet 16. mai 2006 Hvor lenge har dere vært sammen? Hvis dere har vært sammen i mange år og forholdet ellers er bra, ville jeg kanskje ikke reagert, men det virker som om han er en kontrollfreak og som nekter deg å føle eller stille spørsmål... Hvordan tror du at du vil endre deg hvis han gir deg en dask hver gang du viser følelser? Du vil jo utslette deg selv om du forblir i dette forholdet. Til slutt vil det å vise følelser bety en dask. Det er IKKE bra. Hvis dere kun har vært sammen i kort tid, er jeg redd for at han kan bli voldelig og bare viser begynnelsen på det nå. Jeg ville ikke turt å satse på denne mannen, men jeg er generelt redd menn og straks de viser tegn til dominans utenom i senga, så trekker jeg meg...
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2006 #16 Skrevet 16. mai 2006 Jeg liker ikke å bli hverken slått eller dasket i noen sammenheng.
Karro Skrevet 16. mai 2006 #17 Skrevet 16. mai 2006 Jeg ser på et dask som et veldig lett slag, et klaps er vel det ordet jeg ville brukt for det... Kjæresten min dasker/klapser meg på rumpa hele tiden han, men det ligger ikke noe annet enn flørt i det, og det er knapt merkbart... Om det er kinne du mener, så er det jo litt annerledes, og i slike situasjoner som du beskriver, så passer ikke akkurat et dask på kinnet som noe kjærlig...heller kontrollerende, som noen har nevnt.. Når kjæresten din er lei seg, så dasker du h*n ikke på kinnet og sier h*n ikke får være lei seg, fordi da blir du det selv...da passer det bedre med å gi e god klem og si noe a'la "kan vi ikke snakke om noe annet for jeg blir så lei meg av at du er lei deg, og jeg har ikke lyst å gå og tenke på dette i en uke".... Det høres veldig pussig ut det du beskriver..
Skyler Skrevet 16. mai 2006 #18 Skrevet 16. mai 2006 Vanskelig å svare på uten å ha sett det i praksis.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 16. mai 2006 #19 Skrevet 16. mai 2006 Siden du lurer er det vel noe merkelig med denne reaksjonen, tror du ikke? Ut fra eksemplet du beskriver høres det ut som en mann som ønsker å kontrollere deg. Bare vise deg at her er det han som bestemmer. Markerer det liksom bare, fordi han går ut fra at det er unødvendig å ty til hardere kost, eller slag da. Fordi det er han som bestemmer. Hva du skal tenke og føle. Det er det dansket hans markerer; her bestemmer jeg! Det var denne tanken jeg fikk da jeg leste eksemplet du kom med. Mulig det slett ikke stemmer på deres situasjon. Men om du kjenner at det stemmer, bør du vel tenke deg noen ganger om. ← Basert på begge eksemplene til trådstarter, støtter jeg fullt opp om denne tolkningen over! Denne mannen virker kontrollerende, og jeg ville kommet meg unna før han fullstendig kuer deg eller begynner med hardere former for kontroll.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #20 Skrevet 16. mai 2006 Vi har vært sammen i snart et halvt år. Det er kinnet jeg mener, altså ansiktet. Nei, jeg vil aldri gå fra ham. Han er så utrolig skjønn og snill mot meg ellers, og kjekk. Jeg ser ikke på det som noe faresignal på at han vil slå meg senere. Han er altfor snill til det. Men jeg må innrømme at han er ikke noen pusekatt mot folk han ikke liker, som feks hvis han så en flørte med meg tror jeg han ville reagert, på fyren da, ikke meg, men vi har ikke vært i den situvasjonen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå