Mette Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Noen som vet om et bra program? Bruker Clue, men kunne godt tenkt meg et som oversetter hele setninger også
Cronos Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Tror ikke det blir noe særlig bra. Tipper engelsken din uansett er bedre enn et dataprogram sin.
*Anne* Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Er enig med Cronos der. Jeg har snublet over noen slike nettsider, som tilbyr oversetting, men den versjonen som er gratis, er veeeldig dårlig. Du får tilbud om faglig oversettelse, for betaling selvfølgelig. Men da tror jeg det er bedre å gjøre det selv, og heller spørre noen om hjelp. Jeg testa ut litt, og sjekka med Clue de enkelte "frasene" og det du får oversatt, er veldig dårlig grammatisk. Det er vel der det stopper tror jeg, engelsk grammatikk er litt annerledes enn norsk, og dette har de visst ikke skjønt, de som tilbyr tjenestene. Så du får heller spørre her på forumet, eller noen du kjenner. Jeg er så heldig å ha en venninne med engelsk far, så jeg spør der jeg. Og det du kan gjøre, er å spørre om oversettelse fra norsk til engelsk, da blir det lettere å luke ut feil. ... dette ble rotete... altså... hvis du oversetter en engelsk setning til norsk. Så går du til en annen for å få oversatt fra norsk til engelsk... osv.... du verden hvor mye rart du kan ende opp med
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 Slike programmer som faktisk gjør en bra jobb, finnes ikke! Den menneskelige hjernen er mer finurlig oppbygd, og betydningen av en setning er i 75% av tilfellene ikke summen av betydningen av ordene, men gjerne med "noe annet" i tillegg. Forskere jobber på spreng med å finne ut hva dette "noe annet" bidrar til tolkningen, men hittil har de fleste forsøk vært mer eller mindre mislykket. Kjør en hvilken som helst tekst gjennom Babelfish, og du vil se hva jeg mener.
Majka Skrevet 17. mai 2006 #6 Skrevet 17. mai 2006 www.freetranslation.com har også enkel/simpel oversettelse fra engelsk til norsk. Blir ikke særlig bra, men en kan få et visst bilde av hva teksten handler om.
Mette Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. mai 2006 Takk for svar som beviser det jeg hadde mistanke om. Jeg har vært innom noen av disse gratis programmene og det eneste de gav meg var en god latter Ja ja jeg får stole på meg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå