Gå til innhold

Argh! Er det mulig!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Må bare lufte det et sted... Har brukt en del tid på å sy meg kjole. Fant et kjempefint mønster og nydelig stoff i mørk grønn sateng og satte i gang. Det har gått fint til i går, det viste seg at da jeg klippet opp stoffet etter mønsteret klippet jeg den delen som skal være foran - selve skjørtet - i to (stoffet skulle legges dobbelt for å unngå dette), pga at jeg tenkte at "så klart det blir på samme måten som bak". :hakeslepp: :klø: Prøvde å sy det sammen, men den sømmen foran ser bare fryktelig ut. Gikk innom "stoff-butikken" for å kjøpe mer, og de var utsolgt. Uten mulighet for å kunne bestille mer. Jeg er bare så utrolig irritert akkurat nå, er nesten på gråten av sinne! Det verste er at det er min feil, slik at jeg ikke kan skylde på noen (det pleier å hjelpe noen ganger :icon_lol: )

:sinna::frustrert::murvegg:

Endret av Ginen
Videoannonse
Annonse
Gjest Emera
Skrevet

:troest: Huff...

Men jeg skjønner deg. Sånt er SURT.

Skrevet

Stakkars deg! Jeg vet hvor mye jobb det er å sy, og da er det så forbanna irriterende når man klipper feil. Men har du prøvd å ta med deg stoffet til andre stoffbutikker? Det kan jo hende du er heldig og finner det!

Skrevet

Takk for trøst! *snufser og tørker tårene* Det som (i tillegg) er så kjipt at såvidt jeg vet er det bare denne ene butikken jeg vet om i området som selger slikt... Men jeg skal undersøke litt nærmere da. Har jo fremdeles stoffprøvene, men uten "varenr." og slikt, slik at det blir vanskelig å ringe rundt. Men skal prøve :)

Skrevet

Det går ikke ann og snu skjørtet litt da slik at du får sømmene på sidene?

Gjest Gjest1
Skrevet

Eller du kan be butikken ringe andre butikker de vet om og spørre om stoffet finnes en annen plass.

Gjest splæsj
Skrevet

Kanskje det bare blir kult med to stoff i forskjellige farger?

Skrevet

Sy et silkebånd i omtrent samme farge over sømmen foran?

Skrevet
Sy et silkebånd i omtrent samme farge over sømmen foran?

Hmmm... Det kunne jo kanskje gått an. Det er meningen det skal være en litt "finere" kjole, så to helt forskjellige stoff hadde ikke fungert. Men akkurat en stripe kunne kanskje blitt stilig. Skal kontakte butikken igjen i dag tenker jeg.

Skrevet

:troest:

Kan ikke hjelpe deg - er håpløs med sying. Men det ordner seg sikkert på et vis. Det med båndet hørtes jo lurt ut da.

Skrevet

Men du kan få en STOOR :klem: !

Gjest gotthard
Skrevet

ofte blir kjoler penere om de ikke ensfarget mener nå jeg da men.

men hva vet egentlig jeg og hvorfor leste jeg denne tråen?jeg er jo gutt og er egentlig ikke så utrolig interesert i kjoler, men OM jeg var så ville jeg sikert synes det var finere med lit andre farger og.

Gjest Gjest1
Skrevet
ofte blir kjoler penere om de ikke ensfarget mener nå jeg da men.

men hva vet egentlig jeg og hvorfor leste jeg denne tråen?jeg er jo gutt og er egentlig ikke så utrolig interesert i kjoler, men OM jeg var så ville jeg sikert synes det var finere med lit andre farger og.

:ler: Dette var et søtt innlegg.

Skrevet

Takk for synspunktet, Gotthard! Alltid hyggelig å høre en manns mening! Er også litt nysgjerrig på hvorfor du svarte på tråden, men satte stor pris på det :) Skal prøve og vurdere litt farger og sånn. Har kommet over den verste frustrasjonen nå, så det ser ikke situasjonen helt svart ut lenger. Mørkeblåttt kanskje, men ikke svart... :icon_lol:

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Kan forresten bli utrolig stilig å bytte ut noen av delene med en annen farge. Jeg synes grønntoner isammen kan være fint, man kan finne en fin kombinasjon grønn/ blå og, men man kan fort være litt uheldig og..

Foreksempel ha fronten på skjørtet og en sløyfe i en annen farge en hovedfargen? Eller i tilsvarende farge men annen type stoff?

Endret av Binna
Gjest gotthard
Skrevet

så bare overskriften og tenkte kansje jeg fant en til som gjør mye dumt, fikk medlidenhet med deg og valgte da og svare.

lykke til med kjolen, synes foresten du er flink som syr selv...

Skrevet
så bare overskriften og tenkte kansje jeg fant en til som gjør mye dumt, fikk medlidenhet med deg og valgte da og svare.

lykke til med kjolen, synes foresten du er flink som syr selv...

:rodme: Takk, det var snilt! Gjør så godt jeg kan, men har tålmodighet lik null, og blir ofte galsint i forsøket... Gjør du også veldig dumt, Gotthard?

:)

Gjest gotthard
Skrevet

jepp, begynner på ting og oppdager fort at utfordringen var større enn tidligere antatt. akurat nå bygger jeg om et soverom så det blir bad i steden, var endel mer arbeid enn jeg trudde ja......

nå er jeg snart ferdig og er egentlig fornøyd selv om alle kan se at det er en amatør som gjorde det.

men har følt meg ganske dust nårjeg står der og kløner, så ja, jeg gjør mye dumt om du tenker på og gjøre ting jeg absolut ikke burde gjort osv..

har foresten syd lucia kjole til jentungen en gang, dro en gardin ned av veggen og sat oppe til langt på natt og sydde får hånd....

Skrevet
har foresten syd lucia kjole til jentungen en gang, dro en gardin ned av veggen og sat oppe til langt på natt og sydde får hånd....

Sukk, det var jo bare sååå søtt! :ler: Er kjent for å ta meg litt vann over hodet på enkelte ting :sjenert: Jaja. Det badet ditt blir sikkert fint! Det dukker ofte opp en del ekstra etter hvert som en setter i gang med ting. Aller helst når en er kommet så langt at det virkelig er en skam å snu... Typisk. :icon_lol:

Gjest gjest1
Skrevet

:) Det der står det respekt av synes jeg, ikke mange mannfolk som hadde funnet på å gjøre noe sånt for jenta si.

Og du, badet ditt blir sikkert kjempefint. Vær stolt over arbeidet ditt, husk at bittesmå feil er det ingen andre enn du som ser!

Ginen: Imponert over at du syr kjole, skulle ønske jeg greide det! :) Dritt når ting går galt, det skjønner jeg godt, men det kan jo hende det ordner seg ved at du finner et annet stoff for eksempel? Da får du ihvertfall "personlig preg" på den, det er jo så moderne for tida ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...