Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 160 høy og veier ca 47 kg. Å handle klær er et mareritt. Bukser på Only er det eneste som passer for der har de 32/32. HM kan ha noe, men selv xs er ofte for stort. Og alle som sier at Bik Bok har små størrelser, vet ikke helt hva de snakker om. T-skjorter der er ofte skikkelig store. Er student og har ikke all verdens klesbudsjett. Hvor handler dere som er omtrent på min størrelse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Neffi
Skrevet

Jeg veier fem kilo mer enn deg, men føler meg ganske så liten likevel. Jeg handler alle mine klær på Zara, HM, eller Mango. Der er det OK str. for små jenter.

Gjest Gjest_heidi_*
Skrevet

I helga så jeg ei bukse på Bik Bok i str. XXXS! Det er helt sant! Jeg ble sjokka over hvor liten den var. (Og jeg som føler meg tynn i en bukse i str. XS fra Bik Bok :sur: )

Gjest kattekwinnen
Skrevet

Jeg veier 3 kg. mer enn deg, buksene mine er enten Lee, ellers må de legges opp... :sjenert: Irriterende med store gensere! :sur:

Skrevet

Jeg veier litt mindre enn deg og er tre centimeter lavere enn deg og jeg handler hovedsaklig på H&M. Nå bruker jeg ikke så mye bukser, så sånn sett så slipper jeg de store problemene; skjørt trenger jo ikke passe akkurat slik og slik, er bare å sette en sikkerhetsnål på innsiden om det skulle være for stort.

Når det gjelder gensere så går jeg ofte på barneavdelingen jeg. Har endel topper og gensere derfra.

Dessuten har jeg sydd mye i mitt liv. Skal faktisk ikke å mye til for å sy inn et plagg, enten det er bukser, gensere eller topper. Det eneste jeg ikke gidder å styre med er å sy inn skjørt, pga strikk i livet osv, men det løser jeg jo bare med å bruke en sikkerhetsnål som allerede nevnt. Er bare å sy en pen søm på innsiden av plagget, passe på å følge passformen og ikke sy for mye av gangen (sy heller fire ganger, en halv centimeter hver gang, enn å sjanse på å sy plagget mye første gangen), prøve plagget, rette litt på det og så klippe av stoffrestene.

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Er i samme str som deg ( altså høyde og vekta) og sliter litt selv. Handler en del på H&M, Vero Moda og Bik Bok ++++.

Synes flere butikker har fått små str nå, f.eks noen kule linbukser på H&M finnes i str 32 nå. Ellers sliter jeg vel egentlig ikke så mye med overdeler, da jeg har litt å dekke oppe. :) Men titt i butikkene nå, en del små ting. Jeg sliter for tiden med å finne liten nok selskapskjole....

Gjest Gjest
Skrevet

Koma har veldig mye kult for små jenter :)

Bare synd at det er dyrt der :( Men se opp for salg!

Gjest Gjest
Skrevet
Koma har veldig mye kult for små jenter :)

Bare synd at det er dyrt der :( Men se opp for salg!

Hvor ligger det???

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du vil ha litt feminine klær i små størrelser, er Benetton ganske bra.

Gjest gjest1
Skrevet

Vet at en del lave, slanke kvinner handler paa barneavdelingen til Jeans and Clothes.

Gjest Gjest
Skrevet

Benetton er bra, ja, men det finnes vel bare barnebutikk i Trondheim?

Tidligere handlet jeg en del på Vero Moda, men de har ofte ikke mindre størrelser enn S, og de toppene der ser jo ut som telt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Merker som muligens kan være verdt å prøve, er InWear, Mexx og Filippa K. De har i hvertfall noen ganger klær ned i størrelse 32. Selv har jeg ingen problemer med at topper er for store (kjøper enten S eller XS), for jeg har brede skuldre og C-cup, men når det gjelder bukser, sliter jeg. På jeansfronten synes jeg Diesel, Replay og Miss Sixty har endel i fine passformer, men de blir gjerne for lange hvis du er kort i beina. Lee har lengde ned i 31", i hvertfall.

Forresten mener jeg å huske at toppene fra ungdomsavdelingen på H&M er relativt små i størrelsen, og de går ned i størrelse 32.

Gjest Gjest
Skrevet

Koma ligger i bogstadveien i oslo!

De har noen fantastiske replay-bukser med stretch som er perfekte for oss "små". Er de for lange i beina er det bare å legge opp :)

Skrevet

Er ikke lita selv, men handler du her får du i alle fall jeans i "petite"-størrelser.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg veier 3 kg mer enn deg (viktig) og er like høy. Handler på¨vero moda, bukser på bikbok (eneste som ikke vider seg ut) og andre ting på hm.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilke bukser på bik bok er det som ikke vider seg ut? er 150 høy ca 47 kg og alle bukser henger i rompa etter noen timer.Og kan trekke de langt opp etter ryggen, kjøpte nettopp lee str 26 noe dritt :sur:

Gjest Gjesta
Skrevet

Til siste gjest: Hold deg i hvertfall langt unna Only-jeans! Kjøpte en i str 32/32 for noen uker siden, og etter en dags bruk er den totalt ubrukelig=hengerumpe. Og det er den minste størrelsen, og jeg er ikke sååå liten.

Jeg synes Diesel, Replay og Miss Sixty holder best på fasongen.

Skrevet

Ta en tur til USA! "Petite" er en egen kategori med egne butikker! Basisplagg kjøpes inn i stor skala og dermed er turen spart inn!

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvilke bukser på bik bok er det som ikke vider seg ut? er 150 høy ca 47 kg og alle bukser henger i rompa etter noen timer.Og kan trekke de langt opp etter ryggen, kjøpte nettopp lee str 26 noe dritt  :sur:

Glemte å si: Noen Lee-modeller får du helt ned i str 24, så det burde være mulig å finne en bukse som passer også derfra. Men de utvider seg noe sinnssykt, så kjøp den så trang du klarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...