Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Egentlig forventer jeg ikke at noen svar her, men jeg syns å ha sett i tidligere innlegg at det faktisk fins norske kvinner som er gift med indere, enn så umulig det virker.

Så er det noen her som er gift eller har en indisk type?

Eller fra andre land, kjekt å høre om det også!

Er så frustrert, men hvis jeg får høre om andre som har lykkes i samme situvasjon som meg, vil jeg føle meg bedre.

Det har seg sånn at jeg har en indisk type, som er så skjønn, snill og kjekk, aaaaah han er så perfekt, men slik kulturen og tradisjonene hans familie har virker det umulig at vi en dag kan gifte oss...

Går rundt å uroer meg for at foreldrene snart skal spørre ham om han vil ha et arrangert ekteskap, altså at de finner ei jente til ham, og jeg er så redd for han skal si ja, utifra den enorme respekten han har for foreldrene, selv om han understreker for meg at han vil si nei, at han vil ha meg.

Et stort SUKK...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dette svaret har ingenting med det faktum å gjøre at din aller kjæreste er inder! Er han en mann med stor M så vil han vite at tradisjoner som har utspillt sin rolle har ingen sammenheng med det faktum at han respekterer sine foreldre. Jeg velger å tro at dersom han er så fantastisk som du fremstiller han reflekterer dette verdier som han har fått nettopp gjennom sine foreldre! Jeg tror ikke du har noe å frykte!

Hilsen en pessimist med en tro og håp på optimismen!

Gjest femme
Skrevet

Har ikke indisk mann selv, men tenkte at jeg skulle linke deg til ei anna jente som har blitt sammen med og giftet seg med en fra India. Synes de var veldig søte. :hjerte: Det virket også som om de hadde et veldig godt og solid forhold.

http://www.nrk.no/programmer/tv/migrapolis/5630241.html

Synes at om forhold fra to ulike kulturer skal fungere sammen, så krever det at man ikke er så altfor ulik. De må det enten ikke være for ulik kultur eller for ulik personlighet. Man kan gå godt overens om en av partnerene er submessiv (underlegger seg den andres kultur) eller at begge to er like flinke i komprimiss.

Gjest Gjest
Skrevet

Min søster er gift med en inder. De har det helt fantastisk sammen, og har også barn sammen. Jeg vet ikke om noen bedre mann for henne, han forguder henne og gjør alt for at hun skal ha det godt. De passer perfekt for hverandre.

Gjest Jalileh
Skrevet

jeg har en venninne som har barn og er sambo med en Inder. Foreldrene likte det ikke i begynnelsen, men se nå... barn, leilighet og hele pakka. Det kan gå kjempe bra det.

Og de har vel et av det beste forholdet jeg har sett til nå. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Husker jeg var forelsket i en inder og skrev om det for halvannet år tilbake her, da var det mange som "mobbet" meg i tide og utide og tok det opp i en tråd som handlet om f.eks blomster som ikke hadde noe med india å gjøre! Bra folk har skiftet syn :) Indere er snille.

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Heihei!

Kjekt å lese svarene fra dere.

Jeg så faktisk det programmet med hun som giftet seg med en inder.

Kjempe koselig!

Det blir nok jeg som tar mye av hans kultur og ikke omvendt, som feks evt unger får indiske navn, ikke norske.

Men jeg kommer ikke til å overta religionen hans.

Skrevet

Tråden er ryddet. Reglene.

- lillesky (mod)

• 14 år senere...
Skrevet

Hvordan gikk det er i samme situasjon...

Anonymkode: 4e079...9a3

Skrevet

Tråden er 14 år gammel...

Anonymkode: 2ba21...bb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...