Gå til innhold

Utringet kjole i barnetoget 17. mai?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Min vakre og relativt sta datter som går i sjuende har fått trumfet gjennom at hun ikke skal ha bunad i toget.

Men så har det seg sånn at mor og datter er svært uenige om hva som er passende antrekk til en 17. mai.

Hun vil ha sort utringet kjole med rødt glitter, og korsettknyting bak, pluss sandaler med høy hæl.

Kan hun eller kan hun IKKe gå i dette i barnetoget 17. mai?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres ok ut, men det kommer ann på hvor utringet den er. Hun går jo tross alt bare i syvende, så da syns jeg kanskje det er litt tidlig med utrigning i hennes alder, fremfor upassende i 17.mai-tog.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

La henne gå med det. Er det for drøyt, så kommer hun til å oppdage det selv, og vips! så har hun lært til neste gang ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Kommer veldig an på hvor dyp utringningen er ja...

Selv er jeg litt streng mht hva som er ok og ikke på 17. mai... Husker jeg så en i et "musekort" skjørt med "horestøvletter" opp til lårene samt en kort topp som best kan beskrives som en bikini... Det er IKKE passende...

Er endel fjortiser som går i svært korte skjørt på 17. mai, hadde det vært min datter hadde jeg sagt hun kunne bli hjemme eller kle seg mer tekkelig.

Skrevet

Egentlig burde hun ha gått i bunad frem til hun er konfirmert... men det er en helt annen diskusjon..;)

Synes ikke det passer seg med en slik kjole til en 13-åring uansett hvor eller hva hun skal.... :overrasket: Og en slik kjole burde etter min mening ikke finnes i hennes klesskap i det hele tatt... Men det er mulig det er jeg som er snerpete..?

Høyhelte sandaler kan hun jo bare få gå i, selv om jeg ville gitt henne det rådet at hun burde velge litt mer "gangvennlige" sko, det er hun som får vondt i beina.....;)

Skrevet (endret)

Antrekket høres nå fint ut, men hun kan ikke ha på seg en matchende jakke over kjolen i tillegg ( ikke ytterjakke selvsagt )?

Sånn for å dempe utringningen litt ( det kommer an på hvor stor den er )?

Jeg ville ha foreslått litt mer behagelige sko enn sandaler med høye hæler.

Det er ikke akkurat det beste valget av sko når man skal være ute og tråkke i flere timer......

Endret av Kittykat
Skrevet

Jeg synes sort kjole med rødt glitter høres veldig julebord ut og feil for anledningen. Siden barnetoget er tidlig på dagen, bør man kle seg deretter også, slik kjolen høres ut blir det veldig overkill. Ergo, litt mer tildekket kjole eller skjørt. Synes antrekk til 17.mai bør være litt "tekkelige" og vårlige i fargesammensetningene.

Og jeg har gått med høye hæler en gang for mye i barnetog: aldri mer!

Skrevet

valget av sko kommer hun selv til å lære at er feil, men det ER mange av oss som lærer bedre av egne feil en av andres. :ler:

jeg sliter til og med i voksen alder med å få pene sko som jeg ikke får vondt i beina av etter en lang 17.mai-dag. og har hatt plenty gnagsår oppigjennom årene.

kjolen ville jeg vel vært mer i tvil om, hadde det vært en fest hun skulle på hadde jeg forstått ønsket om den typen kjole, men ikke i barnetoget på 17. mai, da har man på seg kule, stilige og fine vårklær synes jeg.

men det er ikke alltid man kan bestemme over barna når de er i tenåra heller da, så det spørs jo litt på om kampen er verd å ta for deg eller ikke. har sett mye rarere antrekk i barnetoget, for å si det slik. :ler:

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg synes det høres helt feil ut. Høres ut som en julekjole.... :forvirret:

Hva med å ta prinsessen på shopping etter noe mer vårlig, men likevel trendy nok for en 7. klassing? At hun må få slippe bunad, ja, det er helt greit.

Gjest Gjest
Skrevet

Og hva skal du gjøre med dette da? Hvis du sier at du mener at kjolen er upasende, kan du banne på at hun ikke vil få mindre lyst til å gå med den. Sånn var iallefall jeg i den alderen min, mor kunne bare glemme å skulle fortelle meg hva jeg skulle ha på meg :sur::ler:

Gjest baby-E
Skrevet
Egentlig burde hun ha gått i bunad frem til hun er konfirmert... men det er en helt annen diskusjon..;)

jeg ser at du skriver at det er en annen diskusjon...

Men hvorfor bunad frem til man er konfirmert? :klø:

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk jenter, vi er på vei ut døra for å finne et antrekk vi begge kan leve med ;)

Skrevet
Takk jenter, vi er på vei ut døra for å finne et antrekk vi begge kan leve med ;)

Det tror jeg var en god ide!

Gjest Gjesta
Skrevet

pøh, lettere sagt enn gjort!! :forvirret:

Hvorfor skal alle jenter i den alderen bare ha horeklær???

Noen som har prøvd å finne anstendige klær til tolvårs gamle jenter??

Skrevet

Ble det ingen fangst i dag?

Skrevet

Kan du ikke bare si at det er uaktuelt å kle seg i horeklær på 17.mai da? Det må jo være mulig å forklare tolvåringer at det ikke er særlig stas å være upassende kledd ved en anledning hvor man går til offentlig beskuelse, om enn ikke da så i alle fall senere.

Gjest Gjesta
Skrevet
Kan du ikke bare si at det er uaktuelt å kle seg i horeklær på 17.mai da? Det må jo være mulig å forklare tolvåringer at det ikke er særlig stas å være upassende kledd ved en anledning hvor man går til offentlig beskuelse, om enn ikke da så i alle fall senere.

Joda, men hvor i all verden skal du får kjøpt klær som ikke er skrekkelig utringet? OG som en tolvåring kunne tenke seg å gå med? Poenget mitt er at enten finner du horeklær, eller sjuåring-klær i butikkene. Og da er man på en måte like langt.... :forvirret:

Gjest Gjesta
Skrevet
Ble det ingen fangst i dag?

Joda, vi fant et rosa skjørt som faktisk gikk helt ned til knærne! Og så var det å finne overdel da... Men det er bortimot håpløst. å finne noe som jeg syns er dekkende nok i hennes stærrelse er komplett umulig, ihvertfall som hun kan gå med på. Alt passer bare for "småunger" skjønner du...

Gjest Donna ...
Skrevet

Jeg hadde vært veldig forsiktig med å bruke ordet, "horeklær" til min datter uansett hvor upassende jeg hadde syntes de var .... Ser at veldig mange jenter kler seg utfordrende for tiden ... selvom jeg ikke har jenter selv så tror jeg det er svært lite du kan gjøre med det ... Mote er mote ... selvom jeg ikke syntes den kjolen du nevnte hørtes så veldig moderne ut ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...