Gjest *Just-Me* Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Jenta på 12 her i huset har fått en del røde prikker på kroppen som klør. Kan se litt ut som vannkopper, men det har hun hatt. De er ikke veskefyllt og er røde, ikke noe hvitt i de...Minner litt om myggstikk også, men her i nordland er det ikke akkurat kommet noe mygg ennda. tre-fire prikker på hånd/håndledd, noen prikker på ankel/fot. Litt på rygg. en i ansiktet. Hva kan dette være??
Angelheart Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Kan det være loppebitt? Høysesong for lopper nå. Dersom hun har vært i kontakt med fuglerkasser/reir, gammelt høy (på en låve e.l.), katter, hunder osv. kan hun ha fått loppebitt. Disse kan leve inntil en 14 dagers tid utenfor "verten" og rekker å bite ganske så masse på den tiden.
jordbær Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Kan det være fugleloppebitt? Fugleloppene våkner til livet i vårværet. Ser ut som myggstikk og klør. Samt at de gjerne sitter i klynger. Typisk ting som kommer hvis man har fuglereir i huset sitt, eller har vært på type hyttetur.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 elveblest kan det være, det har jo vært litt varme i nord nå
Miranda Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Tenkte først litt på rødehunder, men det pleier å gi utslett på rygg og bryst. Det virker som om det er noe hun har vært i kontakt med, - hvor huden har vært bar. Er hun ellers frisk? (tenker på feber)
Gjest *Just-Me* Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Ja, hun er ellers helt frisk, ikke noe feber eller noe annet. Bare prikkene som klør. Jeg har smurt alo vera gel på og det har hjulpet mot kløen. Men over natten til i dag har hun fått flere prikker..... Hun har ikke vært i skogen eller gjort noe uten om det vanlige, så vi skjønner ikke hvor det kommer fra. Elveblest har keh sett tilfeller av tidligere, og det var som mere store røde områder, visst jeg ikke husker feil??? og ikke bare røde små prikker..... Er vel kansje tryggest å dra en tur til legen visst ikke de begynner å forsvinne nå som vi smører med alo vera.
Miranda Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 Jeg synes du trygt bør ta henne til legen, for å finne ut av hva det er. Ikke minst fordi hun har fått flere utslett. Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om andre barnesykdommer med samme symptomer. Bortsett fra vannkopper, som hun jo har hatt. Flyter utslettene i hverandre, eller er de enkletstående...? God bedring med henne, Miranda
Gjest *Just-Me* Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 Var til legen i dag med henne... Og det var loppebitt... Så nå var det full lufting og vasking av sengetøy, dyner og madrasser osv. Katten har sneket seg inn på rommet hennes og lugget i sengen. Så der var nok kilden......
jordbær Skrevet 16. mai 2006 #9 Skrevet 16. mai 2006 Hihi.. Kjipt! Heldigvis kan ikke loppene leve lenge uten en vert! (Les:Fugler)
Miranda Skrevet 16. mai 2006 #10 Skrevet 16. mai 2006 (endret) Greit å få en avklaring da Min datter har forresen blitt smittet med lus på skolen. Fant en enkelt i går. Så hos oss er det lus-regime. (Igjen. hun hadde det i vinter også). Endret 16. mai 2006 av Miranda
Gjest joakim Skrevet 25. oktober 2010 #11 Skrevet 25. oktober 2010 . Hei eg fikk noen røde prikker for noen dager siden. Begynte med noen få prikker under armen. Men nå har de spredd seg over hele overkroppen , helt enormt. Var hos legen å hun sa de bare bare var et virus. Ble borte iløpet av 1 uke. Viss ikke de gidde seg og ble verre og ble hovent rundt prikkene bure eg opsøke lege igjen...
Gjest Emera Skrevet 26. oktober 2010 #12 Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Det kan være skarlagensfeber, der småprikkete utslett på overkroppen er vanlig. Kan kjennes som sandpapir å ta på. Har du vondt i halsen? Feber? Noen ganger får man såkalt bringebærtunge. Men man trenger ikke få alle symptomene. Skarlagensfeber er ikke forårsaket av virus, men av streptokokker. Det er flest barn som får skarlagensfeber, men voksne kan også få det. Endret 26. oktober 2010 av Emera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå