Lemon Skrevet 5. desember 2002 #1 Skrevet 5. desember 2002 Jeg har alltid hatt tykt hår, men i den siste tiden har jeg mistet en del hår (er bare i begynnelsen av 20- årene). Jeg tror kanskje grunnen kan ha noe med at jeg brukte hårprodukter som skadet håret mitt (som jeg sluttet med over en måned siden), farget håret og itillegg til at årstiden kan ha en spesiell innvirkning. Jeg går nå på vitaminer, vil det hjelpe? Hva kan jeg gjøre for å få det håret jeg en gang hadde?
Sannasol Skrevet 5. desember 2002 #2 Skrevet 5. desember 2002 Håret mitt blir ialefall helt "dødt" om vinteren. Har sikkert noe med temperaturen å gjøre. Men vitaminer sier du. Hva slags vitaminer da?? Jeg synes ølgjær-tabl. fungerer best.
Ana Skrevet 5. desember 2002 #3 Skrevet 5. desember 2002 Det er mange som mister mye hår i noen perioder av året (eller livet). Jeg gjør det, og i noen perioder ekstremt mye. Det gjorde jeg for noen måneder siden, og da begynte jeg å ta B-vitaminer, og jeg gikk til frisøren og spurte om råd. Hun anbefalte meg en shampo fra Wella SP, Energy Shampo. Den kan du bruke ofte ved akutt hårtap, eller en gang i uken for forebygging, og den skal masseres godt inn i hodebunnen (det er uansett lurt å massere hodebunnen godt når du vasker håret, det får blodsirkulasjonen i gang, og motvirker hårtap). I tillegg kjøpte jeg et slags serum i samme merke, noe slags dråper som du drypper i håret og masserer inn. Nå ser og kjennes håret mitt friskere ut enn noensinne, og jeg mister nesten ikke hår lengre (kun det som er normalt). Jeg anbefaler deg å gå til frisøren og spørre. Ikke gå til hudlege eller noe sånt, det gjorde jeg en gang da jeg mistet så mye at hårmengden min faktisk ble halvert. De tok massevis av prøver, men fant ikke ut noenting. Lykke til
ragnalina Skrevet 5. desember 2002 #4 Skrevet 5. desember 2002 jeg mistet *masse* hår og gikk til frisören for å klippe meg (hadde langt hår på den tiden og det var blitt for tynt til å ha det slik), og da tok frisören meg i håret og sier bare - du *må* til legen. Dro da til hudlege og de tok masse tester - det var ingenting galt men jeg fikk sterke b-vitaminer på resept og fikk forklaring på hvorfor man mister hår noen ganger, og ble ihvertfall beroliget med at jeg ikke var alvorlig sjuk! :o Man tenker jo ofte det verste. Uheldigvis har det ikke vokst tilbake like tykt som det var, men jeg har blitt glad i gode frisörer som gjör det beste ut av det som er igjen Men har sett litt på den tråden om thymuskin er inne på forumet tidligere og vurderer å pröve den. Jeg vil foreslå å gå både til frisör og hudlege - de er spesialister på litt forskjellige felt. Det *kan* jo hende at du har en sykdom og da er det veldig fint å få det av- eller bekreftet!
Megan Skrevet 5. desember 2002 #5 Skrevet 5. desember 2002 Lemon- sannsynligvis er det bare et resultat av vinterværet, stress, feil shampo osv, men dersom (sier ikke at du har spiseforstyrrelser eller noe!) du slanker deg veldig fort kan dette også resultere i hårtap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå