Månekvinnen Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Holder på å flytte inn i ny leilighet og siden vi ikke vet hvor lenge vi skal bo der, gidder vi ikke tenke på å male med det første. Saken er den at veggene har en utrolig lys knall babyblå farge i stua....en utfordring å innrede med andre ord.. Noen tips til farge på gardiner o.l? Hvis vi skal bo der lengre enn et halvt år MÅ jeg male....tror ikke jeg holder ut denne fargen så altfor lenge.
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Det tar ein dag å måle då, er sikkert enklare det enn å vri seg grønn i fortvilelse over kva gardiner ein skal velge..
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Helt enig med Veslo! Orker ikke å bo i et hus med farger som gjør meg fysisk dårlig. Hvis du velger å vente, så burde hvitt og blåtoner være bankers på gardiner og tekstiler
lene24 Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 ville gått for brunt eller hvitt.... synes det er nydelig med brunt sammen med lyseblått:)
Imax Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 En dag å male en stue? Yeah right, da har du ikke lagt inn tørketid, to strøk, og flytting av møbler, dekking av gulv, taping av lister, sparkling osv. En uke minst, hvis man må ta det kvelder. Men: Babyblå kan jo tones ned med brunt, kjempestilig og veldig trendy og retro. Hva med andre blånyanser (mørke) som kan komplimentere og trekke tanken vekk fra nettopp baby? Introduserer du mye hvitt, er jeg redd det ser enda mer baby ut, men det kommer jo litt an på hvor lysblå den blå er, og om den trekkes mot grå, grønn eller gul. Lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 ville gått for brunt eller hvitt.... synes det er nydelig med brunt sammen med lyseblått:) ← Jepp, brunt sammen med lyseblå kan bli skikkelig fint! har det selv, sammen med antikkhvitt. Som Imax sier så kan det hjelpe å bruke en mørkere blå på noen dtaljer, for å fjerne fokuset litt fra det lyse blå.
Missbumblebee Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 En dag å male en stue? Yeah right, da har du ikke lagt inn tørketid, to strøk, og flytting av møbler, dekking av gulv, taping av lister, sparkling osv. En uke minst, hvis man må ta det kvelder. ← Jeg malte hele stua mi alene på en dag (tre strøk), inkludert lister og alt, og fint ble det og, så det går an. Men det kommer helt an på hva slags underlag det skal males på og hvor mange strøk man trenger for å dekke over fargen under. Det er også forskjell på malingskvaliteter, generelt så dekker de billige malings-tyene litt dårligere enn de dyrere merke-malingene.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Ti...tmedtekstil.htm Sånn kan det gjøres med lyseblå vegger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå