Gjest tjukka? eller kanskje ikke? Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Ble litt nysgjerrig da jeg leste tråden om hvorfor overvektige kler av seg først. Når er en person etter din mening overvektig? Når BMI er over 25? Når magen buler ut over bukselinningen? Når størrelse 38 ikke passer? Når størrelse 46 ikke passer? Når magen er større enn brystene? Eller...?
Gjest Gjesta Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Av alternativene dine vil jeg si: når str 46 ikke passer. Om magen er større enn brystene så er det kroppsfasongen det er noe "rart" med.
Gjest vimse Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Når fedmen skaper vansker for å gjennomføre dagligdagse gjøremål, som påkledning, bøying, trappegåing, og slike ting.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Alternativene mine er ikke absolutte! Var bare noe jeg skrev for å få et utgangspunkt. Alle er velkomne til å komme med egne definisjoner!
Gjest StoreSky Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Synes Vimse hadde en bra definisjon! Jeg har mage som tyter, spesielt når jeg sitter, har også store lår/rumpe/hofter. MEN, jeg har bedre selvtillitt nå enn for 15 kg siden som 18 åring. Kler meg i mer kroppsnære plagg nå, og føler meg mer attraktiv. Og det er jeg også. Så hvis noen synes det er fælt at de ser det buler, så DRITER jeg i det! For det er faktisk bedre at det tyter litt, enn å kle seg i joggedress og svær t-skjorte for å skjule seg. Nåja, en smule off topic her ja...
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Den andre tråden omhandler det estetiske. Denne er åpen for alle definisjoner. Det jeg vel lurte litt på, var hvordan de i den andre tråden definerer overvektig og hvordan vi andre definerer overvektig. Hvor går grensen, slik du ser det?
Gjest Bellatrix Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Når fedmen skaper vansker for å gjennomføre dagligdagse gjøremål, som påkledning, bøying, trappegåing, og slike ting. ← Ja, når overvekten skaper direkte praktiske problemer i hverdagen, da er man over grensen. Men som mysam skriver, så tenker jeg også på helse når jeg tenker overvekt.
aline Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 Når fedmen skaper vansker for å gjennomføre dagligdagse gjøremål, som påkledning, bøying, trappegåing, og slike ting. ← enig, det er først når fedmen, størrelsen skaper problemer i hverdagen og altså hindrer en i å leve som andre at jeg ser på det som overvektig. og det er mange store som ikke er overvektige i mine øyne.
Gjest 1111 Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 Jeg vil si man er overvektig når fettet man har på kroppen utgjør en helserisiko.
Arkana Skrevet 16. mai 2006 #11 Skrevet 16. mai 2006 Jeg vil si man er overvektig når fettet man har på kroppen utgjør en helserisiko. ← Enig med deg. Man kan godt være overvektig uten å ha problemer med påkledning og daglige gjøremål.
Gjest Sexy Cath Skrevet 16. mai 2006 #12 Skrevet 16. mai 2006 Ja si det? Et eksempel. Hvis personen er 165 høy og veier 70 kg. da vil jeg si personen er lett overvektig.
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2006 #13 Skrevet 16. mai 2006 (endret) Overvektig er mer enn bare størrelse. Fordelingen av fett og muskler spiller også en rolle. Hvis en person har høyere fettprosent enn det anbefalte, går det an at h*n er'overvektig' men uten å se sånn ut. Og vice versa; en person kan ha en høy vekt, men mye muskler i forhold til fett, og høres tung ut, men være perfekt sunn. Når overvekt blir helseskadelig i form av økt risiko for hjerte- og karsykdommer (blant annet), er det i mine øyne grunn til varsko. Endret 16. mai 2006 av Elphaba
Ciara Skrevet 16. mai 2006 #14 Skrevet 16. mai 2006 Når man ser overvektig ut, rett og slett. Og da mener jeg ikke alt over 38, men heller alt over 46. Men dette er jo individuelt, jeg liker ikke å snakke i størrelser og kilo. Men man ser tross alt ganske lett om en person er overvektig. Og som en annen sa, er man overvektig når kroppen er et hinder for en i hverdagen.
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2006 #15 Skrevet 16. mai 2006 Man er overvektig når man i større grad enn normalvektige er disponert for ulike livsstilssykdommer som hjerte- og karsykdommer.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #16 Skrevet 17. mai 2006 Ja si det? Et eksempel. Hvis personen er 165 høy og veier 70 kg. da vil jeg si personen er temmelig overvektig. ← Enig! Samtidig synes jeg at damer er overvektige når de ikke passer inn i str. 38. Der går grensen, helt seriøst.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2006 #17 Skrevet 17. mai 2006 Enig! Samtidig synes jeg at damer er overvektige når de ikke passer inn i str. 38. Der går grensen, helt seriøst. ← Haha. Og når er en person undervektig da? Når hun/han ikke passer inn i 36?
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2006 #18 Skrevet 17. mai 2006 Undervektig er str. 34. Overvektig er str. 40 og oppover.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2006 #19 Skrevet 17. mai 2006 Undervektig er str. 34. Overvektig er str. 40 og oppover. ← Takk for opplysningen, det var det jeg trodde. Normalvektige mennesker finnes altså bare i to størrelser, 36 og 38.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 17. mai 2006 #20 Skrevet 17. mai 2006 Undervektig er str. 34. Overvektig er str. 40 og oppover. ← :ler:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå