April02 Skrevet 18. mars 2002 #1 Skrevet 18. mars 2002 Hei folkens. Vi skal ha åpen bar og dermed kom ideen om å legge noen menyer på drinker ved baren. Hadde tenkt å ha forslag på ca 5-6 drinker. Er det noen som kan gi meg oppskrift på noen gode drinker, helst litt søt/sure ?? Har ikke egen mixe bok, men burde kanskje invistere, har noen ærfaring med dem??
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2002 #2 Skrevet 18. mars 2002 Sjekk ut denne siden http://www.webtender.com Der står det litt av hvert. Vet ikke om det er det du søker, men......12
Line A. Skrevet 18. mars 2002 #3 Skrevet 18. mars 2002 En sikker vinner er seabreeze,vodka, cranberryjuice (tranebærjuice) og litt ananasjuice på toppen,+ masse isbiter, veldig forfriskende og litt surt.
Ma. Skrevet 18. mars 2002 #4 Skrevet 18. mars 2002 Hei! Vi skal ha en "bartender" som skal lage drinkene for gjestene. Mange har sagt at dette er lurt; da unngår dere gjester som er litt på druen og blander STERKE drinker, og setter dem fra seg for deretter å lage en ny... Skjønner? Vi skal ha noen enkle drinker: vodka battery vodka russian vodka cola vodka lime vodka juice. I tilegg er det vin, øl, cognac og baileys. Håper dette hjalp deg litt! Maria
Cr@sh Skrevet 19. mars 2002 #5 Skrevet 19. mars 2002 Det hørtes morsomt ut... Det finnes jo massevis av kjempegode drinker.. Kanskje dere kunne valgt drinke rmed navn som kan kobles til kjærlighet, fellesskap og bryllup...?12
Gjest gjest 0 Skrevet 19. mars 2002 #6 Skrevet 19. mars 2002 Jeg liker disse: Isbjørn: - sprit - litt blå curaceau - sprite - lemon Hockey: - Sprit - Battery (valigvis red bull, men det får man jo ikke kjøpot i norge) - Litt sprite - litt san fransisco Isbjørn kan både være søt og frisk avhengig av hvordan man blander, mens Hockey er en veldig søt drink. Ellers så er det greit med battery og vodka, eller vodka og andre typer blandevann. Sjekk forskjellige websider og prøv deg frem! Det blir sikkert morro! Her er det masse: http://www.aperitif.no/ 12
Gjest Gjest_Kathinka_* Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Bartender anbefaler 1Jeg har funnet opp en ny drink som anbefales på det sterkeste!!! 3cl Bacardi apple eller Bacardi lemon 2cl fjellbekk mix (fås kjøpt i de fleste matvare butikker) En neve knust is Buttes i blender/ shakes And then--> Toppes med urge.. Og hvis du syns den blir for syrlig så kan du ta 50/50 med urge & sprite Bon apetite!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Tokyo Ice Tea - http://dinmat.aftenposten.no/Drikke/Drinker/Tokyo-Iced-Tea
Gjest Bartender Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 Vodkabaserte drinker er veldig trygge. Mange liker dem, og du kan variere utrolig mye med blandevann, så du slipper å kjøpe så mange forskjellige likører. Ellers kan jeg anbefale å bruke Bacardi Razz (rom med bringebærsmak) til drinker. Denne faller i smak hos både kvinner og menn. Bland den med sitronbrus eller Farris og topp med lime. Frisk og god. Ellers bør du ha en flaske gin, da svært mange liker gin og tonic, og liknende drinker. Kjøp litt forskjellig av Schweppes sine tonic'er, de er gode å blande både med vodka og gin for de som ikke liker det søteste. Min favoritt: vodka og Schweppes Russian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå