Gå til innhold

Trenger inspirasjons til å lage en fin hage!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har kjøpt hus, og hagen der er kjedelig. Bare en plen og noen få busker.

Jeg vil veldig gjerne lage en hage med urtebed, brodstenstier og frukttrær.

Er det noen som har tips til bøker/blader, som kan gi tips til å lage slike hager som jeg kunne tenke meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

I denne månedens bo bedre følger det med en "hagespesial" som er veldig fin. Ellersw lurer jeg på det samme som deg..

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Kjøp noen hagebøker, Aschehougs store hagebok er veldig fin, samme med Tor Smaaland sine bøker, Late Hager og Din Drømmehage. Sistnevnte er mer inspirasjon og bilder fra forskjellige typer hager, Late Hager er mer en "bruksanvisning", slik gjør du det, med forslag til en god del planter, hvor de bør stå osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Takker så mye for tipsene om bøker! :)

Skal sjekkes ut nærmere:)

Skrevet

Du kan også abonnere på bladet "Hagen for alle". Det kommer ut en gang i måneden med aktuelle artikler som passer til årstiden, tips til hva du kan gjøre i hagen denne måneden og masse nyttige hvordan-gjøre-ditt-og-datt-artikler. Bladet er opprinnelig svensk og heter Allt om trädgård der, men er oversatt til norsk. Les mer her

Jeg skal abonnere på det selv, svigermor har holdt dem i årevis. Kan anbefales :)

Skrevet

Ta deg en tur på biblioteket og titt før du kjøper!

Mye er nok utlånt nå, men det går ann å søke i katalogen der og reservere så du får beskjed når de kommer inn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...