Gå til innhold

Brev må leveres i dag..

Anbefalte innlegg

Gjest Dårlig tid
Skrevet

Uff ja, nå har jeg utsatt ting igjen og plutselig må brevet leveres hos mottakeren i dag. Mener å ha hørt at en av postkassene i Oslo fungerer slik at det kommer frem samme dag dersom man legger brevet i kassen innen en viss frist på formiddagen.

Er det noen som vet om dette stemmer og vet hvilken postkasse det er snakk om? titter litt på posten.no, men finner ikke ut noe, og damen jeg ringte hos Posten "trodde ikke det var noe sånt".

Tusen takk for svar, kloke hoder :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om, men du kan løpe til postkontoret og sende brevet som ekspresspost. Det koster mer enn annen post, men da skal brevet prioriteres... men det kommer vel kanskje ikke fram til mottaker i dag likevel når jeg tenker meg om? Hva med sykkelbud eller et annet fraktselskap enn Posten?

Gjest Gjest
Skrevet

Uff, kjip situasjon!

Jeg kjenner ikke til det du beskriver, men vet bare at poster du i kassene nede ved brevsenteret i Schweigaardsgt, skal de garantert være fremme hos mottager dagen etter. (Frist varierer, men på hverdager er det kl 24 tror jeg, i helger noe tidligere.)

Gjest Gjest
Skrevet

Kan du ikke levere brevet personlig da?

Skrevet

Det er spesielle tømmingsregler for brev levert i postkassene på brevseneret i Oslo. De står skrevet på kassene.

Mener det er mulig å levere veldig sent for sending som er framme dagen etter.

(Når det gjelder samme dag, så kan det være mulig de har egne frister på kassene for "innen osloområdet". Men det må være ganske tidlig, for denne posten går jo ut til postkontorene tidlig på morgenen.)

Skrevet

Du kan også bruke bud. Koster litt, men... Brevet kommer frem.

Skrevet
Det har jeg aldri hørt om, men du kan løpe til postkontoret og sende brevet som ekspresspost. Det koster mer enn annen post, men da skal brevet prioriteres... men det kommer vel kanskje ikke fram til mottaker i dag likevel når jeg tenker meg om? Hva med sykkelbud eller et annet fraktselskap enn Posten?

Posten leverer bare ekspresstjenesten til utlandet, dette være swift eller tnt. Brev innelands går ikke fortere enn a-post... Så bud er nok det greieste da :)

Gjest Gjest
Skrevet
Posten leverer bare ekspresstjenesten til utlandet, dette være swift eller tnt. Brev innelands går ikke fortere enn a-post... Så bud er nok det greieste da  :)

Ok. Jeg jobbet på brevsenteret en gang i tida, men sorterte bare post til utlande.t Husker dog bestemt at det av og til kom feilsendte ekspressbrev som skulle innenlands (og var sendt fra norge). Uansett følger denne posten "vanlig" postgang, den blir bare prioritert så den garantert kommer med første vanlige sending.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg vet at det tidligere på Økern senteret var en kasse du kunne putte i8, og hvis du puttet det der før kloken sju om morgenen skulle det være fremme (hvis mottakeren var i Oslo) samme dag.....

Skrevet (endret)

Brevsenteret i Biskop Gunnerus Gate 14 har innleveringsfrist for lokalområde klokka 2100 man-lør, klokka 1000 søndag.

Lokalområde: postnr. 0000-3999

Fant det på www.posten.no

Glemte å slenge på linken.

Endret av *Anne*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...