Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 harsatt hair extension, 100% naturlig hår, men må jeg tenke over noe når jeg vasker det? jeg ville jo tro at jeg kan bruke vanlige ting, det e rjo naturlig hår! jeg har ikke vasket det enda, men brukt hårspray og olje og slikt i det
Millis Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Bruk shampo for normalt hår og IKKE balsam i bunnen - KUN i tuppene. Kjempeviktig. Ellers blir festene glatte og kan dette av...
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 hæ? er du seriøs Millis? det burde jo ikke ha noe å si når det er limt på.. de kan jo ikke dette ut med bare balsam? da hadde det jo ikke vert noe problem å få de ut heller, noe det er til tider har jeg hørt.. men ok. mulig du har rett. jeg skal ta extensions selv om noen dager så er jo greit å vite da:O)
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Jeg har hatt extention i snart 6 år, og er veldig fornøyd Satt modell for en venninne når jeg hadde helt kort hår, og etter kun 2 år var mitt eget blitt langt. Nå har jeg kun noen få fester for å fylle ut mitt eget. Jeg synes det er rart at ikke frisøren din har nevnt hvilke produkter du kan/bør bruke Det finnes spesialprodukter for extention, men du trenger ikke bruke de. Jeg bruker shampoo og balsam jeg føler er riktig for mitt hår, og varierer på det. Nå skal det nevnes at jeg ALDRI bruker produkter kjøpt andre steder enn i frisørsalonger For min type extention (Greath Lengths), følger det med et "vann" jeg bruker etter hver hårvask. Dette er for at festene skal forbli harde - for når du vasker håret ditt blir festene myke, og da kan de falle av. Jeg råder deg til å spørre frisøren din hva du skal bruke jeg. Ellers råder jeg deg til ikke å vaske håret så ofte (ikke hver dag)... Så er det veldig viktig at du grer håret skikkelig. Gre helt inn til festene med en børste med naturbust. Dette er for at du ikke skal få floker, og hjelper extention-håret til å gli naturlig inn i ditt hår. Jeg steller håret mitt som jeg har nevnt ovenfor, og har ikke hatt én floke på alle disse årene... Lykke til med "nytt" hår!
aline Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 jeg må si meg skjønt enig med gjest over her, snakk med frisøren din om produkter. det er IKKE det samme hva du bruker, og oljer skal du også være litt forsiktig med å bruke dersom du bruker det helt inn p festene. jeg brukte sjampo og balsam som frisøren min visste fungerte fint med extensions, da noen shampoer og balsamer lettere tar festene en ellers. jeg fikk også dette vannet som skulle hardne festene igjen, men brukte det kun en gang i blant, med rett produkter og børsting varte likevel håret mitt i ca 6 mnd. etterhvert vil ditt hår, det håret løshåret er limt/sveiset fast i, løsne fra hodebunnen din. vanligvis detter det jo bare av og ned i sluket når dette skjer, men når du så har extensions så blir de hengende der. det er også pga dette viktig med børsting med en hårbørste som er naturlig og som du kjøper hos frisøren din, slik at ditt hår som løsner blir gredd ned og ikke floker seg rundt. men alt dette burde helt ærlig frisøren din ha satt seg ned med deg og forklart deg når du satte dem! det er ikke vanskelig å holde pent og lenge, dersom man følger retningslinjene frisøren gir. gjør man det ikke, kan man bli av de som ikke er fornøyd, mister det fort, får floker, sliter med at festene synes etc.
Millis Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 hæ? er du seriøs Millis? det burde jo ikke ha noe å si når det er limt på.. de kan jo ikke dette ut med bare balsam? da hadde det jo ikke vert noe problem å få de ut heller, noe det er til tider har jeg hørt.. men ok. mulig du har rett. jeg skal ta extensions selv om noen dager så er jo greit å vite da:O) ← Jeg er seriøs jeg. Hadde sveiset festene, 100 prosent naturlig hår. Fikk spesialprodukter med et vann som jeg også skylte i. Likte ikke shampoen og balsamen, men brukte vannet regelmessig. Fikk beskjed om det jeg sa i forrige innlegg hos frisøren. Hvordan det er når det er limt eller sydd på vet ikke jeg. Men jeg ville aldri limt mitt på ihvertfall. Det kan jo dette av når som helst.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 sjansen større for at det holder seg lenge dersom det sys på? eller limes på?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 Jeg er seriøs jeg. Hadde sveiset festene, 100 prosent naturlig hår. Fikk spesialprodukter med et vann som jeg også skylte i. Likte ikke shampoen og balsamen, men brukte vannet regelmessig. Fikk beskjed om det jeg sa i forrige innlegg hos frisøren. Hvordan det er når det er limt eller sydd på vet ikke jeg. Men jeg ville aldri limt mitt på ihvertfall. Det kan jo dette av når som helst. ← du ville aldri brukt lim? men hva hadde du da? siden de kunne dette av med balsam..?? det jeg mener med lim er egentlig sånn som henger på håret fra før av å som du bruker smeltetang til..
aline Skrevet 15. mai 2006 #10 Skrevet 15. mai 2006 du ville aldri brukt lim? men hva hadde du da? siden de kunne dette av med balsam..?? det jeg mener med lim er egentlig sånn som henger på håret fra før av å som du bruker smeltetang til.. ← sveiser på ja, det er det som er forklart av flere her at bør brukes produkter som passer til det + evt dette vannet du får fra frisøren + børst hver dag!! med naturbørste. og noe balsam kan myke opp festene som er sveiset på ja, derfor bør du ta kontakt med frisøren og få produkter de VET fungerer bra til extensions. og kjøp deg en rett børste, gre ihvertfall en gang om dagen, jeg gredde min morgen og kveld og hadde ikke en eneste floke.
Gjest monsan Skrevet 15. mai 2006 #11 Skrevet 15. mai 2006 åssen vann er dette?? hva heter det?? får man kjøpt det på nettet??.. man får jo kjøpt alt på nettet men.. greit å vite hva det heter..
aline Skrevet 15. mai 2006 #12 Skrevet 15. mai 2006 husker ikke hva det heter, men det burde enhver frisør som setter i extensions vite, så ta kontakt med en frisør om ingen andre her inne husker det.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #14 Skrevet 15. mai 2006 Jeg har hatt extensions (Great Lengths) flere ganger hos ulike frisører, men har aldri fått høre noe om dette vannet som dere sier bevarer festene... Kanskje det er derfor mine aldri har vart mer enn i 3 mnd
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #15 Skrevet 15. mai 2006 hmmmmmm jeg har flettet det inn, sydd det inn i huet.. men hjeeeelp som det klør på den nederste fletta..klør febrilsk altså.. hva i all verden skyldes dette?? har ikke vaska det enda, i frykt for at j skal ødelegge.....hatt det i 3 dager
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 9. august 2007 #16 Skrevet 9. august 2007 hmmmmmm jeg har flettet det inn, sydd det inn i huet.. men hjeeeelp som det klør på den nederste fletta..klør febrilsk altså.. hva i all verden skyldes dette?? har ikke vaska det enda, i frykt for at j skal ødelegge.....hatt det i 3 dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå