razmatazz Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Jeg kjøpte sløret mitt i høst, og selvom det har hengt rett i skapet i et halvt års tid er det fremdeles "brettekanter" på det. Er det noen som vet hvordan jeg best kan få det glatt? Kan det strykes?
Siadatra Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Tror at det kan være et triks å steame det, evnt å spraye det litt med vann og henge det opp. Kommer jo litt an på hva slags stoff det er i sløret.
Susan Sto Helit Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Forsøk å henge det på badet mens du tar en dusj. (Dette "damper" sløret, og skal gjøre det glatt og fint!)
razmatazz Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2006 Takk for gode svar! Skal prøve det...
Lassie Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Det de sa til meg da jeg kjøpte meg slør, var at jeg skulle henge det fram en uke før bryllupet for å få det til å rette seg, men det kommer kanskje an på hva slags type slør du har. (Stoffet altså)
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 har du kjøpt skikkelig kvalitet så skal det gå an å både vaskes og dampes med jern på svak varme!
Prada Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Mitt hang seg ikke ut av seg selv selvom det hang framme i flere måneder, men brettene ble borte etter kun kort tid på dampfylt bad. Heng sløret i dusjen når du har dusjet, da henger det seg fint ut!
*Emma* Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 Mitt er i "brudetyll". Jeg dusjet det med kaldt vann og hang det opp - det hjalp. Jeg forøkte å stryke det etterpå.....med et håndkle i mellom....syns ikke det ga særlig resultat...så jeg prøvde å stryke rett på....resultat...sløret smeltet!!! (Jeg fikk fikser det...men tror jeg skal kjøpe et nytt...for jeg liker det ikke likevel )
razmatazz Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2006 Å nei så dumt at det smeltet! Da skal jeg hvertfall ikke forsøke å stryke det! Skal henge det i dusjen og se hva som skjer... Takk alle sammen for tips!
IdaC Skrevet 16. mai 2006 #10 Skrevet 16. mai 2006 Henge det opp på badet gjør susen ja Fikk dette tipset da jeg kjøpte det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå