Lilith Skrevet 15. mai 2006 #1 Del Skrevet 15. mai 2006 Rett og slett. Jeg har lest på www.sarakoidose.no, men blir egentlig ikke særlig klokere. Har noen erfaring med denne sykdommen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 18. mai 2006 #2 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg har en venn som har sarkidose, og det er ikke no særlig storveis, for å si det sånn... Jeg vet ikke så mye om den, bortsett fra at det er en autoimunn lungesykdom som de forsøker å hemme med kortison i alle former - gjerne en mix. Den er alvorlig og det er vanligvis kvinner som får den, kontra menn. Kan dessverre ikke hjelpe med mer i skrivende stund.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 22. mai 2006 Men hvordan arter det seg? Hvilke symptomer har vennen din, og hvordan syk føler h*n seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 23. mai 2006 #4 Del Skrevet 23. mai 2006 Sarkoidose er en sykdom som arter seg på ulike måter, avhengig av hvilke deler av kroppen som angripes. Det finnes nervesarkoidose, hvor man kan få lammelser, hudsarkoidose, hvor man får utslett, og det er veldig vanlig at også lungene angripes uansett hvilken form for sarkoidose man får. Det finnes mange varianter. Man føler seg gjerne slapp, sliten og kraftløs. Hvis det går to år uten at man har fått et sykdomsangrep, sier man sykdommen har "brent ut" og man får den sannsynligvis ikke igjen. Men den kan også utvikle seg til å bli kronisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 24. mai 2006 Hmm .. ok. Takk for svar! Da er det bare å vente og se hva diagnosen blir ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå